kaaasen Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Heisann. Greit, jeg kjeder meg, men det får så være. Her om dagen stilte jeg en selger på QXL et spørsmål angående et MSI Radeon 9800XT-kort. Jeg spurte om kortet var blitt overklokket, siden det var så billig, og fikk da et frekt svar tilbake: Selvsagt har kortet blitt overklokket, da det er laget for å overklokkes! Spørsmålet mitt ligger ikke synlig for offentligheten, noe det ville gjort hvis det ikke var et litt avslørende svar han kom med. Før jeg fikk dette svaret hadde jeg tenkt å legge inn bud, men etter den typen svar valgte jeg og ikke gjøre det. Mitt spørsmål til dere er da som følger; mener dere at XT-kortene er laget for å overklokkes? Spesielt MSI? Synes det høres ut som selger her egentlig har lite kunnskap - og da også kan ha funnet på å presse kortet litt for hardt kanskje? Jeg kommer ikke til å by på kortet siden det er overklokket fra før. Jeg sier ikke at jeg ikke ville prøvd å overklokke det selv, men at jeg aldri ville funnet på å kjøpe et overklokket kort. Hva mener dere? edit: Fant først nå ut at det var et Pro-kort, og ikke XT-kort. Så misvisende kan en annonse være. Endret 19. desember 2004 av Complexion Lenke til kommentar
drseafood Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Nå er det jo ikke et XT kort dette gjelder men et PRO kort.. Det er jo tilogmed klippet inn en artikkel om at dette kortet er "bra" til å overklokke. Han har vel ikke gitt folk feil info, tror det heller er trådstarter som ble litt forvirret av tittel på auksjonen? Står hvertfall flere plasser at det er PRO og at den kan yte som en XT. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Overklokking av skjermkort i software uten å øke spennigen er stort sett helt ufarlig. Hvis en klokker for høyt skjer det ikke noe værre enn at de dukker opp artifacts på skjermbildet, og siden dette ikke er ønskelig, klokker man normalt kortet ned i gjen til et nivå uten artifacts. 9800XT har også temperaturmåler innebygd, så man har vanligvis god kontroll over overklokkingen. Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror også dette kortet vil kutte strømmen dersom det blir for varmt. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Fant ut det jeg også. XT ytelse til PRO pris....burde ringt en bjelle, men det gjorde det nå ikke. Greit nok det, men hvem i all verden kjøper et kort man vet er overklokket? Rimelig billig er det vel egentlig ikke heller, da 9800Pro-kortene er rimelig billig nå om dagen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Jeg synes heller ikke at selgeren kan si at det er dekket av garanti når det er overklokket (brudd på garantien). Jeg ville ikke tenkt så mye på om det er overklokket eller ikke. Så lenge det fungerer så fungerer det nok som det skal, om du ikke selv ødelegger det på noe vis selv. Dessuten er vel alt brukt som dette å regne for å ha vært overklokket, uansett om selger innrømmer det eller påstår han ikke har gjort det. Kjøper har jo ingen mulighet til å sjekke det om det ikke er gjort fysiske modifikasjoner på det. Å selge et ferdig overklokket 9800Pro@XT er jo ærlig og greit nok siden han sier det, men det burde kommer frem tydeligere allerede i overskriften. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Ser bedre og mer ærlig ut enn den forrige annonsen hans. http://forum.hardware.no/index.php?showtop...9706&hl=toreide Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Ser bedre og mer ærlig ut enn den forrige annonsen hans. http://forum.hardware.no/index.php?showtop...9706&hl=toreide Tja, den er kanskje bedre enn sist, men jeg er ikke sikker. I hvert fall står budet på 1000 kroner lavere nå enn sist, noe soim tyder på at budgiverne denne gang har litt bedre oversikt over hva de byr på. Hvis toreide har lest den tråden du henviser til kan han ikke ha forstått mine innlegg eller så vil han ikke forstå. 1. Det er en dødsynd å komme med positive uriktige opplysninger om noe man selger. I og med at "alle" vet at toreide har overklokket kortet så er det ikke lenger garanti på kortet. Dersom kjøperen er misfornøyd dingler toreide pga han skriver det er garanti på det. 2. Toreide skjuler opplysninger en kjøper av et kort kunne vært inntresert i å vite. Nemlig det faktum at han har overklokket kortet. Som de fleste vet kan dette forkorte levetiden vesentlig. At han svarer dersom man spør hjelper han ikke dersom den som ender opp med budet ikke har fått denne opplysningen _før_ han bydde og mener dette er en så viktig opplysning at det kan påvirke kjøpet hans. 3. Selger Toreide med piratkopier eller kan man bare velge ett av spillene? Dersom man får med alle orginalene så er dette nesten årets kupp! Forskjellen fra forrige annonse er a) anonnse tittelen utgir seg ikke for å være et 9800XT kort på samme måte b) nå følger det med en hel haug med spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå