Gå til innhold

Hvordan øker je vCore?

-Tori-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

uten at jeg kjenner ditt hk, ser det for meg ut som den første; VID -mV50 er 50 millivolt under defoult Vcore, By CPU er defoult, og de 2 neste er henholdsvis 50 og 100 millivolt økning.

Som sagt, kjenner ikke ditt hk, men det er det som virker logisk i mine øyne.

Lenke til kommentar

Vel, burde og burde, hvis jeg har forstått det riktig, ville jeg heller prøvd et trinn av gangen. og så må du jo følge med på temperaturen osv.

For og gjenta det, har jeg ikke vært borti ditt hk, men kan ikke sjønne hva annet disse tallene skulle bety 50 og 100 millivolt er jo altså 0,05 og 0,1 volt, så det virker jo logisk. det var jo ikke så veldig mye og velge på der...

Jeg for min del ville bare ha prøvd, hvis jeg ikke hadde boka til kortet, men så er ikke jeg den som sutrer om jeg svir av en cpu eller noe heller ;)

Edit; om du har Everest eller liknede, eller om du kan se det i bios, kan du jo følge med på både temp og Vcore. Ser jo at du har klokket litt allerede, og uten at jeg er noen ekspert på temaet, vet jeg nok om strøm til å si at om du øker Vcore, vil tempen sannsynelig stige endel.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Jeg for min del ville bare ha prøvd, hvis jeg ikke hadde boka til kortet, men så er ikke jeg den som sutrer om jeg svir av en cpu eller noe heller ;)

Nei, det hadde faktisk ikke gjort så mye om jeg svidde CPU'en, hehe :!: , den er jo ikke en akkurat super CPU!!! Kjører nå 3163MHz og 1.65 vCore, helt stabilt.

Lurer på om det er PCI/AGP lock på hk'et.. Eller er det rammet som stopper høyre klokking..

Edit: holder en temperatur på 36 grader med åpen sidedør..

Endret av tori13
Lenke til kommentar
Nei, det hadde faktisk ikke gjort så mye om jeg svidde CPU'en, hehe  , den er jo ikke en akkurat super CPU!!! Kjører nå 3163MHz og 1.65 vCore, helt stabilt.

Lurer på om det er PCI/AGP lock på hk'et.. Eller er det rammet som stopper høyre klokking..

Nei men da syns jeg vi kliner til og prøver jeg :whistle:

Hvis du ser at du har 1,65Volt nå, kan du jo prøve første trinnet og se om du får noe forskjell

Aner ikke hva Celleron tåler, eller hvor langt du kan klokke den, søk litt på forumet, så finner du vel hva den bør tåle.

Har prøvd litt på min prescott, og kom ikke noe lenger ved og øke Vcore jeg, så det er vel godt mulig at det er ram/pci som stopper. har du pci lock, er det jo bare å prøve det også.

Er det ikke så farlig med cpu, bare prøv, lærer jo masse av det, og følger du med på tempen er det vel ikke så farlig heller...

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...