DjNNzz Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Heisann Jeg er desverre ingen datageni og lurer på hvordan man kan koble data'n til TV'n slik at jeg kan se f.eks. en film på TV'n fra data'n (har dvd-spiller på datamaskinen) og lurer også på hva som er det beste alternativet. Har en compaq presario & phillips tv. takk Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 - finn ut om skjermkortet ditt har TV-ut - finn ut om TVen din støtter s-video - støtter TVen s-video bruker du en s-video kabel mellom TVen og skjermkortet - støtter ikke TVen s-video må du bruke en composite kabel Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Hei. Et godt alternativ er å gå til anskaffelse av et skjermkort med TV-Out mulighet. Da kan du ha Skjerm og TV inne samtidig. Grei sak å installere også. Disse kortene får du fra en 500,- og opp. Med mindre du allerede har et dekoder kort i maskinen med TV utgang. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Du kan også kjøpe en scart-kontakt med inngang for s-video, det funker også fint. Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Quote: Den 2002-06-05 09:11, slowcooler skrev:Du kan også kjøpe en scart-kontakt med inngang for s-video, det funker også fint. Ikke villed folk. Det går ikke fint hvis tv'en ikke støtter s-video. Da blir det svart/hvitt. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Det har du rett i, sorry. Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Svideo og overgang til scart på TV'en er ett problem som mange opplever avående svart/hvit bilde, selv dyre fjernsyn gir ofte problemer. De tok meg litt over en uke å få kabler som er riktig koblet fra USA: http://www.svideotorca.com/svideoscart.html Kablene kjøpt i butikkene her er feil koblet. Bruk av kompositt (to ledere, mot fire i Svideo) gir dårligere bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå