kristi87 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 sånn som jeg oppfattet det, (Fra amobil sin artikkel) så het den første øverste mobilen Kristina, og den i midten Karina.. ser ut som de glemte å legge til en a på slutten der? Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Så skal man altså dra opp en mobiltelefon fra lommen, rukete og støvete liten plastlinse og begynne å sammenlige de forskjellige brikkene ?! Selv har jeg stor tro på å produsere dSLR med innebygd mobiltelefon. Nei, faktisk har jeg ennå ikke forstått hva folk skal med kamera på mobiltelefonen. Bildene blir jo ubrukelige, ihvertfall for de som har tenkt å bruke det som noen annet enn en bakgrunn på telefonens skjerm. Og selv på en mobiltelefon til 4500 m/kamera vil bildene aldri kunne måle seg med bilder fra et 500-kroners digitalkamera av den svært lette sorten. Bestill dere et billig og svært lett digitalkamera, og teip det fast til deres nåværende telefon. Da har dere 2-i-1 og langt bedre kvalitet enn dere vil få på noen annen måte. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Så skal man altså dra opp en mobiltelefon fra lommen, rukete og støvete liten plastlinse og begynne å sammenlige de forskjellige brikkene ?! Selv har jeg stor tro på å produsere dSLR med innebygd mobiltelefon. Bestill dere et billig og svært lett digitalkamera, og teip det fast til deres nåværende telefon. Da har dere 2-i-1 og langt bedre kvalitet enn dere vil få på noen annen måte. Du er inne på noe her, men så nær å treffe det jeg tror kommer til å skje: At man etter hvert kan kjøpe mobiltelefoner med et tomt "bagasjerom" ser man kan sette inn kameramodul etter ønske. Så kan man fritt velge om man vil droppe kamera helt, kjøpe en dårlig kameramodul til å få bilder på mobildisplayet eller en skikkelig kameramodul til å ta amatørfoto med. Hvis "bagasjerommet" er stort nok så kanskje man klarer å presse inn optikk til 2-3x optisk som og fokus. La oss nå bare håpe "bagasjerommet" blir standarisert så alle kan lage utstyr til det. Bagasjerommet kan f.eks være så stort som 1x1x3cm for å få godt med plass til optikk. Kan sikkert brukes som ekstra batteri-bay hvis man ikke har kamera. Ideen din med å tape sammen et skikkelig digitalkamera og en mobiltelefon er jo nesten dette, men hvis man gjør som over her så slipper man den ene skjermen, det ene batteriet den ene minnebrikken, og to halvsider med deksel som bare tar plass. Lenke til kommentar
genser Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Du er inne på noe her, men så nær å treffe det jeg tror kommer til å skje: At man etter hvert kan kjøpe mobiltelefoner med et tomt "bagasjerom" ser man kan sette inn kameramodul etter ønske. Så kan man fritt velge om man vil droppe kamera helt, kjøpe en dårlig kameramodul til å få bilder på mobildisplayet eller en skikkelig kameramodul til å ta amatørfoto med. Hvis "bagasjerommet" er stort nok så kanskje man klarer å presse inn optikk til 2-3x optisk som og fokus. La oss nå bare håpe "bagasjerommet" blir standarisert så alle kan lage utstyr til det. Bagasjerommet kan f.eks være så stort som 1x1x3cm for å få godt med plass til optikk. Kan sikkert brukes som ekstra batteri-bay hvis man ikke har kamera. Det du beskriver her minner veldig om SDIO-kort, og evt. andre add-ons til mobiler som man bare fester unner. Dette ville jo fungert mye bedre enn en fast bestemt størrelse til "bagasje", som hadde opptatt denne plassen uansett om man trenger eller ikke. Om SDIO skriver amobil: Men det som virkelig gjør 7070s støtte for SD-kort spennende, er at man har brukt en såkalt SDIO-slott. Dette sørger for at at man ikke bare er begrenset til å bruke SD-kort til å utvide telefonens lagringskapasitet, men også kan legge til ekstra funksjonalitet. Dette betyr at man etter behov kan legge til helt nye funksjoner til telefonen, som Bluetooth og WLAN, forutsatt at man har de rette driverene. Vi har forstått det som at Qtek har et par overraskelser på lur i denne forbindelse, uten at vi har fått noen offisiell uttalelse på dette. Eksempel på hva man kan få med SDIO: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Ser bra ut rent teknisk, men er redd det blir for skrøpelig mekanisk til at man bare kan stappe mobilen med SDIO rett i lomma. Med tanke på den katastrofale levetiden dagens telefoner har så tror jeg en innebygd løsning ville fungert bedre. Lenke til kommentar
Mr team Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Begynner vel å flyte litt ut dette emnet her?!? Greia var en ny mobil fra SE, som ser litt små kul ut og som har bra, men ikke revolusjonerende innhold til være andre kvartal 05... Jeg ønsker meg gjerne en ny mobil, og da er det kun kameramobil som gjelder! 2 megapxl er ikke allverden, optikk og annet må stå i stil! Så også design og andre spesifikasjoner... Men skjer mye spennende fremover med SE, 2 nye smart tlf og mye annet... kult! Lenke til kommentar
robot Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Jeg synes at den svarte modellen av clara er finest. Håper at de kommer på cebit i 2005, og at clara modellene komer til norge. så det er verdt å vente litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg