levlex Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 SEs nye flaggskip på nett Etter at ryktene har svirret ustanselig i en uke, dukket de første skikkelige bildene opp i kveld av Sony Ericssons neste flaggskip. Modellen som er avbildet skal ha 2 megapikslers kamera, forbedret Blåtann-støtte og minneport samt MP3-spiller, EDGE og støtte for fire GSM-bånd. Les artikkelen her Lenke til kommentar
genser Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Takk for fin oppsummering av ryktene. Størrelsesmessig er forskjellene få mellom K700i og "Clara", bortsett fra at sistnevnte er noe bredere i størrelsen. På bildet ser da Clara ut til å være klart mindre høy enn K700i? Som sagt i en annen tråd tror jeg ikke at disse bildene er ekte. De ser rett og slett for falske ut. Men, vi får jo se Lenke til kommentar
roar_1A3 Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Likte veldig godt den oransje mobilen.... håper nå den kommer Men det der med å se falsk ut..... de første bildene ser aldri særlig rett ut, PSP, diverse mobiler etc. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 På bildet ser da Clara ut til å være klart mindre høy enn K700i? Riktig det..men på bildene så ser du også at de har brukt klipp og lim. Så det er nok ikke et reelt størrelsesforhold Lenke til kommentar
inzyr Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Vel dissa var da fine Jeg tror nok ikke de kommer med CCD chip, men forsatt bruker CMOS. Anyway synd vi ikke får see noen ekte bilder av telefonen, instedenfor disse "computer-generated" bildene. Det jeg lurer litt på er om disse bildene er av en nyere revision eller en eldre revision av protoen, fordi protoen er litt annerledes når det kommer til farger og kanter? Anyway det er mye som kan skje innen Q2-2005, så det kan hende de får inn en overaskelse eller to Lenke til kommentar
kvakkster Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Fett nok. Falt for den svarte jeg . Så nå lurer jeg på om jeg drøyer litt med å kjøpe D500 og evt venter på Clara, selvom det kan ta sin tid Lenke til kommentar
CavemaNz Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Vente 6 mnd på hva? Minnekort og litt bedre oppløsning? Skal man tenke sånn kommer man aldri til å få kjøpt en mobil. For til sommeren kommer det jo rykter om 3MP mobilen med 256meg innebygget minne til jul 2005! Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 EDGE? Ikke UMTS? Hah, aldri om jeg kunne tenk meg "Clara", i tillegg kommer den sikkert til å ha en skikkeli irriterende kameralyd. Irriterer meg ennå over uka jeg hadde en K700i. Lenke til kommentar
Algron Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Skjønner ikke hvorfor Amobil brukte de bildene!? De bildene er laget i Gimp av en helt vanlig bruker akkuratt som oss, på Mobile-review! Lenke til kommentar
kristi87 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Fett nok. Falt for den svarte jeg . Så nå lurer jeg på om jeg drøyer litt med å kjøpe D500 og evt venter på Clara, selvom det kan ta sin tid enig! hvis jeg kjøper d500 nå, og vil kjøpe clara når den kommer, må jeg jo vente 6 mnd til :| teite abonnement Lenke til kommentar
genser Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 På bildet ser da Clara ut til å være klart mindre høy enn K700i? Riktig det..men på bildene så ser du også at de har brukt klipp og lim. Så det er nok ikke et reelt størrelsesforhold Så klart. Men jeg ville tro at de hadde tatt seg tid til å resize klippingen og limingen til å passe målene på K700i, i forhold til målene som er oppgitt for SE Clara. Hvis man ser på skjermen skal vel de være like store, og er vel det på bildene også..? Lenke til kommentar
tmbn Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Uansett. Tipper det kommer mobiler som er fetere enn denne før denne lanseres. Det er jo et hav med tid før den skal lanseres........ Lenke til kommentar
Kornelius Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Uansett. Tipper det kommer mobiler som er fetere enn denne før denne lanseres. Det er jo et hav med tid før den skal lanseres........ Helt enig. Den er bra den,men det er veldig lenge til den kommer. Samsung og de andre produsentene har nok svart på denne telefonen lenge før den er kommet ut! Lenke til kommentar
ola3 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Jeg skal ha denne telefonen helt garantert. Falt for den svarte . Hvis det blir radio på den i tilegg ,så er det ingen tvil om at den kommer til å bli en salgsuksess for Sonyericsson. Lenke til kommentar
plankton Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Det er kanskje feil å si "CCD linse" siden CCD er et slags semiconductor og ikke en linse? CCD vil i hvertfall bety en mye bedre bildekvalitet, men en god semiconductor trenger i tillegg gode linser (som finnes på mange av dagens digitale kameraer) for at bildekvaliteten kan bli like bra som på "vanlige" digitale kameraer. Et digitalt kamera som bruker CMOS derimot vil ikke ha tilfredsstillende bildekvalitet uansett hvor mange megapixel det har. Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Det er noen som vil ha ekte bilder!!! Som disse???? På det andre bildet kunne de ikke ta med skjermen!!!! Lenke til kommentar
G3 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Det er kanskje feil å si "CCD linse" siden CCD er et slags semiconductor og ikke en linse? CCD vil i hvertfall bety en mye bedre bildekvalitet, men en god semiconductor trenger i tillegg gode linser (som finnes på mange av dagens digitale kameraer) for at bildekvaliteten kan bli like bra som på "vanlige" digitale kameraer. Et digitalt kamera som bruker CMOS derimot vil ikke ha tilfredsstillende bildekvalitet uansett hvor mange megapixel det har. ? Flere av de råeste kameraene som kan kjøpes for penger, bruker CMOS brikke. Et av de ; Canon EOS 1ds Mark II har 16,7 millioner pixels, og koster vel rundt 70 000,- for kamerahuset. Du kan få billigere kameraer som også bruke CMOS brikken, EOS 20D f.eks. Så la oss skrinlegge dette med CCD og CMOS når det gjelder billedkvalitet. Det hjelper ikke med noen ting, hvis ikke OPTIKKEN er god. På et speilreflekskamera, så er det den skikkelig fine optikken som koster penger, og som gir billedkvalitet så det rekker. Så skal man altså dra opp en mobiltelefon fra lommen, rukete og støvete liten plastlinse og begynne å sammenlige de forskjellige brikkene ?! En CMOS brikke er som før beskrevet, 100 ganger mindre strømkrevende enn en CCD brikke. Derfor holder batteriene til CMOS kameraene mye lenger enn CCD. Endret 20. desember 2004 av G3 Lenke til kommentar
Algron Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Det er noen som vil ha ekte bilder!!! Som disse???? På det andre bildet kunne de ikke ta med skjermen!!!! jaja... Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 men et likt bilde ble jo lagt ut av Eldar hos M-R.com og jeg tror ikke han juger til oss ang designet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Det er kanskje feil å si "CCD linse" siden CCD er et slags semiconductor og ikke en linse? Jeg skulle til å si det samme. Kameraet skal også være en kraftig forbedring fra tidligere modeller. Mens forgjengerne K700i og T630 har en kameraoppløsning på henholdsvis 0,3 og 0,1 megapiksel, skal "Clara" visstnok ha en CCD-linse som kan ta bilder i en oppløsning på hele 2 megapiksler. Så langt har linser av denne typen vært forbeholdt deler av det asiatiske markedet, men kan nå de altså dukke opp i Europa i nær fremtid. En CCD er en halvlederbrikke. "bildebrikken" som absorberer lyset og lader opp hvert bildepunkt med en spenning. Linse er glasslinsene som fokuserer lyset osv. Får håpe optikken er den lovende saken som NEC lanserte for ca 1/2 år siden, den med to glasselementer med rimelig kompleks form. Da kan kanskje bildene bli brukbare på skjermer større enn mobilskjermer. (Jeg tenker da på web-bruk og utskrifter i standard papirfotostørrelse 9x13cm.) Ellers så lurer jeg på tykkelsen på denne "clara" i forhold til K700i. Jeg synes K700i var alt for tykk og så rund som et såpestykke og likte ikke formen på den. T610 har en mye stiligere form: Tynn og relativt firkantet. Ellers så lover spesifikasjoner og features bra. Lurer bare på når denne blir billig nok. Forresten: Var det skriveleif at det var tre mobiler som heter nesten det samme? Kristina, Karin og Karina ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg