hEwwEn Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 jeg har nettop kjøpt nytt hovedkort og cpu.. det er et EPoX EP-9NDA3+ mb og en AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz.. Etter å ha installert alt ser det greit ut helt til windows skal starte.. jeg får beskjed om å kjøre win vanlig eller i sikkerhets modus men uansett hva jeg trykker starter alt bare opp igjen.. så prøvde jeg å starte opp med xp cden i for å formatere og installere xp på nytt, men ingenting nytt skjedde.. spørsmålet er da: 1. må jeg installere xp på nytt når jeg bytter hovedkort? hvis ikke, hva kan feilen være? 2. hvis jeg må formatere en hd uten å installere noen os, hva er lettest å gjøre? mvh Håvard Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Sjekka strømkabelen til HD:) Lenke til kommentar
petterg Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 1) Ja, med noen få unntak 2) Hva spør du om? Lenke til kommentar
hEwwEn Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 spm2: kan jeg f.eks. høyre klikke på c og velge formater? det fins jo så mange måter å formatere på.. Lenke til kommentar
hEwwEn Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Sjekka strømkabelen til HD:) jeg bruker det gamle hovedkortet nå og det har jeg ingen problemer med så alle kabler som ikke er på hovedkortet er i orden Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 du kan ikkje formatere c: når windows er på den. køyr vanlig windows installation med nye hk og formater det quick i ntfs under installasjonen so funker det fett... ein må installere win på nytt med eit hk som er HEILT anleis enn det gamle.. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Start opp med xp cd´n, formater/partisjoner fra denne. Installer xp på nytt. Det løser dine problemer. edit: gå inn i bios/setup og sett cd-rom som first boot device Endret 19. desember 2004 av MorePower Lenke til kommentar
knert Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) bytter du hovedkort uten og legge inn os på nytt...? for da ber du om ustabil og ikke samarbeidsvillig pc.¨ edit: en os-installasjon justerer seg etter hvilket oppsett du har, og hvis du plutselig forandrer på oppsettet, så BØR du også legge inn os på nytt. just so you know. Endret 20. desember 2004 av knert Lenke til kommentar
Dark Lord Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Du må nok gjøre som de andre sier ja Har selv hatt problemer med det der, kjøpte nytt hovedkort og boota opp fra HDDn som jeg hadde installert os på fra det andre hovedkortet. Da plagdes jeg med og få til å boote opp i xp og endte med og formatere og installere på nytt.. Så sats på det du Lenke til kommentar
hEwwEn Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 problemet var at når jeg satt in xp cden skjedde det ikke noe.. jeg fikk bare en beskjed om at det var noe feil med xp.. da tenkte jeg at jeg kunne formatere hd'en når det gamle hovedkortet sto i for så å bytte hovedkort og prøve å installere xp igjen.. hvis dere skjønner men jeg tror ikke cd-romen var first boot device da.. får prøve det først Lenke til kommentar
hEwwEn Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 jepp.. nå funka det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå