Kenneth Dammyr Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Mulig det er nevnt, men hvordan er støynivået på doningen? Så du prøvde å dempe hardiskene en del, men fortsatt var det ihvertfall 4 vifter der... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Mulig det er nevnt, men hvordan er støynivået på doningen?Så du prøvde å dempe hardiskene en del, men fortsatt var det ihvertfall 4 vifter der... Har 4 stk 120mm vifter som bare surrer på laveste hastighet siden jeg har radiatorn i kjellern noe som gir meg en vanntemp mellom 5-10 grader, så støy er det ike mye av her nei . Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Radiatorn i kjellern? Er den ikke i toppen av kabinettet? Endret 4. februar 2005 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Radiatorn i kjellern? Er den ikke i toppen av kabinettet? He he, joda det står en der også, den er imidlertid ikke i bruk når maskinen er hjemme (da strømmer bare vannet gjennom den) Systemet er laget slik at jeg kan koble til uhyret i kjellern nå den er stasjonær og så bruker jeg den i toppen når jeg flytter maskinen rundt. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Bortskjemte dr***sekk Hvor lang ledning har du da og hvordan pumpe? Og: Er det LCD-panelet koblet til med kabel til paralell-porten? Da må den isåfall gå ut av kabinettet? Endret 7. februar 2005 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Bruker en vanlig Eheim pumpe som står i kabinettet, vet ikke helt hva du mener med "lang ledning" men er det slangene du tenker på er vel disse ca 2x 4 meter. Ja lcd panelet er koblet til paralellporten og kabelen ligger skjult bah HK platen så den synst ikke. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Bortskjemte dr***sekk Hvor lang ledning har du da og hvordan pumpe? Og: Er det LCD-panelet koblet til med kabel til paralell-porten? Da må den isåfall gå ut av kabinettet? ikke hvis du lodder den på inni kabbisset! Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Mente slange ja Så du har da en 4 meter salnge som går fra maskinen og ned til kjellern. Holder det med vanlig eheim da? Lenke til kommentar
EC Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 I et lukket system har høyde _stort_sett_ ikke noe å si. Pumpen må nemlig ikke løfte vannet; Den fungerer som en sirkulasjonspumpe. Virkemåten ligger i ordet: vannet sirkuleres. Det går like mye vann ned i kjelleren som opp igjen, og du får en situasjon lik den du finner i heiser - nemlig at vannet som går ned fungerer som et "lodd", som igjen gir "likevekt". Dette er selvfølgelig en særdeles forenklet forklaring, men er korrekt i hovedtrekkene. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg skjønte den faktisk Da virker det logisk med radiator i kjellern. Men siden jeg allikevel spør så mye: Hvordan radiator sitter i kjelleren? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Samme type som i kabinettet en BIE ll som jeg fikk hos Netconnection.no sammen med kjøleblokka til cpu (RBX blokk) Lenke til kommentar
XtrubioR Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Snekke'n, hva kan jeg si. Huff og huff *bøye seg i støvet* Lenke til kommentar
nree Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Takk,takk ,blir jo nesten forlegen her jeg sitter Ruger forresten på et nytt prosjekt som jeg håper skal klekkes utpå nyåret en gang . Du skriver noe om eit nytt prosjekt Når blir dette? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Vet ikke sikkert, pga ting jeg selv ikke kan gjøre så mye med vet jeg ikke når jeg starter på noe nytt. Men skal gi LYD fra meg når det kommer Lenke til kommentar
Kabel Satan Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 jeg eier ikke ord, det kabinettet ble rått... hvordan fiksa man lcd display? Takk, LCD panelet er kjøpt hos hammar.no og koster ca 500.- kr komplett , det kan spares noen kroner om en kjøper det som byggesett og lodder selv . http://www.hammar.no/index2.asp 3331955[/snapback] hei snekker'n, du som har kjøpt ett sånt lcd-desply, vet du om det går ann å bytte LEDet så man kan få en bakgrunds belysning på f.eks. rød? Hadde vært moro... . Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Dette blir en stor bump, men jeg lurer fælt på adressen til den egentlige arbeidsloggen! Jeg har holdt på i en halvtime å lete nå, og jeg har ikke flere ideer ... Goscinny Lenke til kommentar
KKake Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Goscinny: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...3&s=hardware.no EDIT: Ops, så ikke datoen når innlegget til GoScinny ble postet, så det ble vist en bump Endret 15. mai 2007 av Arekey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå