Gå til innhold

Bluetooth & mobil spørsmål

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg lurer på hva man egentlig trenger for å koble opp mobilen mot ADSL linjen hjemme.

Dersom man kjøper en Bluetooth "dongle", da kan 1 mobil kobles opp mot PC/ruter?

Må man ha Bluetooth ruter/aksess punkt for å kunne koble opp flere tlf på en gang? Eventuelt for å kunne ha dekning i stua når pc'en står mer enn 10 m unna?

Har prøvd å søke på forum her og på amobil, men ingenting dukker opp som kan gi noen svar. Syns det var rart det ikke var en "sticky" med en enkel forklaring på disse tingene. Virker som det stort sett bare brukes "dongles"...

Takker for all hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en k700i, og har lest fler forklaringer på hvordan man kobler denne opp mot ADSL.

Det jeg lurer på er hva de forskjellige tingene gjør, om de har tilsvarende funksjon som enheter med like navn i vanlige nettverk?

F.eks:

Dersom jeg sitter i et annet rom en datamaskinen, og vil koble meg opp mot denne, må jeg da legge kabel til dette rommet man vil ha tilgang fra og så koble på bluetooth aksess punkt??? Har jeg forstått det riktig så langt??

Og kan isåfall dette aksesspunktet takle flere oppkoblinger på en gang? Som en ruter?

*datatrøbbel, derfor litt tid mellom innleggene....*

Lenke til kommentar

Finner ikke no svar på det jeg lurte på der gitt, arehei... :hmm:

Har lest den tråden tidligere. Den gjelder hvordan få tlf til å bruke ADSL, det er greit, det tror jeg en skal få til.

Spørsmålet som jeg ennå ikke har fått svar på, (er det ingen som leser innleggene ordentlig? Eller er jeg så elendig til å formulere meg..? Satser på det siste... :tease: ) er altså:

1: Bluetooth Aksesspunkt/ruter - Hva gir denne av funksjonalitet?

-Flere tlf på en gang?

-Mulighet for å flytte denne til et annet rom, f.eks stua, og la tlf koble seg på der?

2: En Bluetooth Dongle (USB plugg)

-Kan KUN koble opp 1(en) enhet av gangen (?)

-Begrenset til 10M unna datamaskinen (?)

Lenke til kommentar
Silversurfer' date='21/12/2004 : 14:43'] 1: Bluetooth Aksesspunkt/ruter - Hva gir denne av funksjonalitet?

-Flere tlf på en gang?

-Mulighet for å flytte denne til et annet rom, f.eks stua, og la tlf koble seg på der?

Få av disse i salg, men på de jeg har sett så kan man koble på flere enheter på en gang.

2: En Bluetooth Dongle (USB plugg)

-Kan KUN koble opp 1(en) enhet av gangen (?)

Stemmer

-Begrenset til 10M unna datamaskinen (?) nja spørs på donglen, det er klasse I dongler som fungerer opp til 100 meter, men det blir jo da bare fra datamaskinen til telefonen, og ikke andre veien.

se svar i quoten

Lenke til kommentar
Silversurfer' date='22/12/2004 : 23:16'] Kjempe!! Da har jeg fått svar på det jeg lurte på! :w00t:

Blir muligens en slik:

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=119223&view=detailed

Eller en slik:

http://mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=30020

Er Billionton bedre enn D-Link? Eventuellt andre produsenter som leverer bra varer? :hmm:

Har en god del erfaringer med D-Link. De har meget gode varer, så tror ikke Billionton dingser slår D-Link produkter nei. :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...