Gå til innhold

Siemens sine skjermer

Kornelius

Anbefalte innlegg

jeg mener å huske at det heter CSTN, men bare for å si det: det finnes skjerm typer som er bedre enn TFT,den som Sharp GX32 (og GX30) har. noen som husker hva den typen heter?

Sharp bruker CGS-display, hvilket er kort for continuous-grain-silicon.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er greit at de nye Siemens mobiltelefonene har store skjermer (noen av de største på markedet, utenom de på smart phone-ne, da), men jeg synes de skulle hatt høyere oppløsning samtidig (kanskje 176x220) og kanskje litt mer lyssterke.

De har heldigvis skjermer som virker bra under direkte sollys, har jeg hørt.

Endret av ^Cartman^
Lenke til kommentar
Har selv hatt M65, greitt nokk at skjermen er stor, men den er jo sinnsykt uklar i forhold til en 6230 med sine "usle" 128*128 men sylskarpe skjerm.

Velger heller en mindre og klarere skjerm enn stor og uklar..

Siemens har på S65/CX65/M65 en mye større skjerm enn Nokia 6230, men oppløsningen er 132 pixler i bredden, altså kun 4 mer enn 6230s 128. I høyden har de 176 pixler, derfor er de ikke kvadratiske som på 6230.

6230 har en relativ liten skjerm, og pixlene blir ikke så kornete som på nevnte siemens-mobiler, derfor gir den skarpere bilder.

Et annet moment er at siemensskjermene er mørkere/gråere enn på Nokia'en. Det sees best med hvit bakgrunn. Synes det ødela litt. Jeg har hatt både M65 og CX65, og har nå 6230.

Lenke til kommentar
CSTN eller ikke på CFX65, skjermen er såpass treg at jeg ikke anbefaler noen å kjøpe den mobilen.

Javel?

Er det sånn som på c60 at pixlene henger litt igjen når noe beveger seg og sånn?

Hvis du har denne selv. kan jeg da spørre deg om denne?

Har vurdert denne litt i det små, fordi den er billig og har en del funksjoner.

Lenke til kommentar
Siemens har på S65/CX65/M65 en mye større skjerm enn Nokia 6230, men oppløsningen er 132 pixler i bredden, altså kun 4 mer enn 6230s 128. I høyden har de 176 pixler, derfor er de ikke kvadratiske som på 6230.

Ikke glem at skjermen ikke er kvadratisk heller på CX/M/S65. Jeg har ikke de nøyaktige fysiske målene tilgjengelig, så utregningene mine er delvis basert på målinger av bilder. Det fysiske størrelsesforholdet på skjermen er (basert på målinger av bilder) 3:4. Forholdet mellom piksler i bredden og piksler i høyden er også 3:4. Pikslene er med andre ord kvadratiske.

OG DET HETER PIKSLER!

Lenke til kommentar

Hvis man tar anntall piksler på Cx70, Cx65, S65, M65(23232) og deler på overflaten(13cm) vil man vel få antall piksler per cm.

Det ble 1787.07692308 piksler per cm.

hvis man da tar 6230s skjerm med 16384 piksler og deler på overflaten(7,4529cm), får man 2198.33890164 piksler per cm.

Det vil si at 6230s skjerm er skarpere fordi pikslene står tettere.

Men det betyr ikke at skjermen til siemensene er noe særlig dårligere.

De blir bare ikke like skarpe. De er jo større, så de kan bli litt mer oversiktlige...

Tenk å ha en skjerm på 13cm med 6230s pikseltetthet :dribble:

Lenke til kommentar
Hvis man tar anntall piksler på Cx70, Cx65, S65, M65(23232) og deler på overflaten(13cm) vil man vel få antall piksler per cm.

hvis man da tar 6230s skjerm med 16384 piksler og deler på overflaten(7,4529cm), får man 2198.33890164 piksler per cm.

De blir bare ikke like skarpe. De er jo større, så de kan bli litt mer oversiktlige...

Hvorfor stoppe der. Prøv regnestykket ditt med f.eks SE k700i sin skjerm...

Endret av iopy
Lenke til kommentar

Skarpere hvis du holder skjermen like foran nesen ja...

Normale folk holder mobilen 30-40 cm fra øynene når de bruker den og da vil du ikke merke forskjell. Hvordan displayene er på 10 cm avstand er egentlig uinteressant på en mobiltelefon, selv om teoretiske tall sier at en mobil er bedre enn en annen.

På normal avstand er større skjerm bedre enn mindre skjerm med høyere oppløsning.

Lenke til kommentar

Hvorfor stoppe der. Prøv regnestykket ditt med f.eks SE k700i sin skjerm...

prøv med S700i og, hvis du gidder :)

Lenke til kommentar

Må ha specsa først.

I cm... Kan ikke gjøre om tommer til cm. :whistle:

Vet ikke om du, molna, har helt rett i det...

En skjerm virker vel ikke akkurat klarere på 10 centimeters avstand enn på 30.

Heller motsatt...

Og jo, forskjellen er merkbar på hvertfalll M65 og 6230.

6230s skjerm er den skarpeste jeg har sett.

Tør påstå at den er skarpere enn p800s skjerm... Dog har den kun 5096 farger...

Men så lenge skjermen er stor og skarp nok tar jeg heller det, for å si det sånn.

Dumt at Nokia gjør alle skjermene sine små og skarpe i stedt for store og heller litt uskarpe..

Lenke til kommentar
6230s skjerm er den skarpeste jeg har sett.

Tør påstå at den er skarpere enn p800s skjerm... Dog har den kun 5096 farger...

Det finner MANGE mobiler som ha skarpere skjerm enn 6230, og P800 har 4096 ikke 5096 farger...

4- og 5tastene ligger farlig nære hverandre....

Aj! S60telefonene glemte jeg...

Kan regne litt på piksletettheten med det samme...

Skjermene er i 176x208, altså 36608piksler.(wow)...

har ikke nøyaktige mål, men det er vel ca 3x4, altså 12,cm(?).

36608 delt på 12 er lik 3050,66666667 piksler pr cm...

I'm impressed. Trekker tilbake det jeg sa om Nokia* 6230. Her er det s60telefonene som sierer. Lurer på om s700 er bedre... Kan sjekke hvis noen har noen mål på skjermen(?).... Fant ikke noe på hjemmesiden deres...

* Er det jeg som tar feil, eller uttales det ikke "nåkkia"?

Lenke til kommentar
Sony Ericsson K700i har vel den skarpeste skjermen på markede nå!

Mener jeg!

jeg har ikke glemt S700i nå nei, men har ikke prøvd D500, så er ikke egentlig så sikker

Hva mener du? K700i har skarpere skjerm enn S700i? Selv om du ikke har glemt S700i, så har du prøvd den og sammenlignet med K700i?

Lenke til kommentar
Synes Siemens har gjort en dårlig jobb med billigtelefonene sine.

De burde helle gjøre som LG og sette TFT i alle telefoner.

Ikke for å være frekk, men LG har UFB-skjermer i alle mobilene sine på det norske markede, uten om T5100 da!

edit

til 'Redline_' oops...

mente omvendt, at S700i har skarpest skjerm på det norske merkede, men at jeg ikke hadde glemt K700i, selv om den har sylskarp skjerm den og!

Endret av Rexton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...