Vaffel89 Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Jeg og en venn linker men han får ikke internett. Jeg har UPC Chello og skal ha internett til tre datamaskiner. Jeg og min far har fint delt nett til nå, men personen jeg linker med får ikke nett. Jeg har også satt marius sin internettkabel i den porten som min far har hatt den i, men han får ikke internett. Han mente at det kunne ha noe med at hans data ikke kunne koble seg til min switch. Kan dette være en mulighet? Er det noen som vet åssen vi kan løse dette? Det er så kjedelig å ikke ha nett når man bare er to stk. Edit: En moderator må flytte det til Nettverk Endret 19. desember 2004 av Kris_the_Ripper Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Du har konfigurert IP'ene riktig? Og han har nettverkskort, og ikke bare ISDN-kort? ALLE maskiner med nettverkskort skal kunne plugges i enhver switch. Er IP'en hans satt til auto eller manuell? Kunne godt fått litt mer informasjon å jobbe med her. Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Han har internett kort, og satt ipen til automatisk.... (er ikke så veldig gode på sånn nettverk å sånn ) Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Han har internett kort, og satt ipen til automatisk.... (er ikke så veldig gode på sånn nettverk å sånn ) internett kort? altså ikke nettverks kort? Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Han har internett kort, og satt ipen til automatisk.... (er ikke så veldig gode på sånn nettverk å sånn ) internett kort? altså ikke nettverks kort? ooooppsss....skreiv litt feil.. det er nettverkskort han har Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Får han kontakt med gatewayen? Går ut fra at det er en router som er koblet til før switchen? Dere får kontakt med hverandre, og 2 av 3 maskiner får kontakt med internett? Da er det mest sannsynlig et eller annet med innstillingene hans. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå