above Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Hei. Jeg lurer på om det går an å legge inn en liten musikk avspiller som gjør at man kan høre på musikk eller at man kan gjøre noe for at når man kommer inn på en hjemmeside så spilles det automatisk av en julelåt eller lignende!? Går dette an? I så fall, hvordan? Takker for all hjelp på forhånd! Mvh Ostebu Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 i head-taggene: <bgsound src="lyd.wav" loop="3"> kontinuerlig spilling: loop="-1" men det er irriterende med musikk på sider, synes jeg. Lenke til kommentar
above Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Hvordan velger jeg hvilken sang som skal spilles da? Er det den tagen som gjør at jeg får en avspiller? Lenke til kommentar
Compac Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Hvordan velger jeg hvilken sang som skal spilles da?Er det den tagen som gjør at jeg får en avspiller? det er vel bare å bytte ut lyd.Wav med den du vil ha, resten fikser nettleseren og plugg inn? Compac Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 bgsound er vel neppe valid HTML og funker garantert bare i IE. Det beste er å bruke flash til denslags - hvis du da absolutt MÅ ha noe sånt på siden din. Se for deg følgende scenario: Ola surfer litt rundt, Britney på full guffe ut høyttalerne. Så besøker Ola din side, og uten at han har blitt advart og uten at han på noen som helst måte kan kontrollere det, så spyr det plutselig JULEMUSIKK ut høyttalerne! Ola skvetter til og forbanner den hel*** "¤/%) *** JÆ"%&% som hadde behov for å tvinge på folk julemusikk som de garantert har hørt 10 000 ganger før. Smak litt på denne historien før du bestemmer deg for å legge inn musikken Lenke til kommentar
above Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 :!: Joa, men jeg vil bare ha det på i noen timer bare for å teste det! Og ja, jeg vil gjøre den jobben som måtte til for å klare dette! Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 men jusk knapp for å slå av og på, er gruusalt irriterende og måtte sitte å høre på julesanger i ene siden av hodet og ramstein på andre siden av hodet Lenke til kommentar
above Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Jada, men derfor jeg spør dere for å finne ut hva jeg må gjøre! Noen som kan skrive alt jeg må gjøre for å få avspiller osv osv? Takker for hjelp på forhånd! Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) da må det bli en <embed>-tag, med da en quicktime player elns. skal søke litt og redigere posten når jeg har funnet ut litt mer. EDIT: heter <object> http://www.w3schools.com/tags/tag_object.asp Endret 20. desember 2004 av Thurloc Lenke til kommentar
neb Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 LOL @ loomy! Helt enig.. Gi i alle fall personen et alternativ om det skal være musikk eller ikke. Flash er fint til denslags. 30 dagers trail versjon kan lastes ned fra www.macromedia.com Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 <object id="lyd" width="0" height="0" classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95" codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,5,715" type="application/x-oleobject"> <param name="autostart" value="true"> <param name="filename" value="media/fuck.mp3"> <param name="showcontrols" value="true"> <param name="ShowStatusBar" value="false"> <embed type="application/x-mplayer2" pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/" src="media/fuck.mp3" width="0" height="0" autostart="1" showcontrols="1" showstatusbar="0"> </embed> </object> Embed tagen brukes inne i object tag'n for at IE skal følge med. denne vil vise en mediaplayer som spiller musikken, der man har mulighet til å pause stoppe osv. Dette er den letteste veien, bedre vil det være med flash, som du kan få blandet mer elegant inn i designet. Ikke glem å bruke object tag'n riktig der også, med riktig classid og codebase, og mime! Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Hvordan kan man lage nettradio? Sånn at man kan spille direkte lyd på hjemmesiden? Lenke til kommentar
above Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Nå er det et forum jeg skal ha den i da, på selve forum forsiden! Jeg kjører Appserv osv. Men hvilken fil er det det er vanlig å legge dette i? Lenke til kommentar
above Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Nå har jeg lagt det inn, men hva gjør jeg for at det skal komme lyd i den? Og hva må jeg forandre på for å få den bort i venstre hjørne f.eks? Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Uten at jeg har teste eller noe, så vil jeg tro du kun får med deg IE brukere her. Og i alle fall ikke linux brukere Jeg ville nok satt flash som førstevalg. Søk litt på hotsctipts.com så finner du sikkert noe som funker fint. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Hotscripts som harald_ nevnte og www.flashkit.com har nok det du trenger. Lenke til kommentar
above Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Fant ikke noe serlig greier der jeg Noen som kan hjelpe meg her med å forklare og komme med noe brukbart? Lenke til kommentar
neb Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 1 2 3 kanskje noe av dette vil hjelpe... Lenke til kommentar
badeanden Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 <p><embed src="Skriv inn filen din her" type="audio/mpeg" controller="false" autoplay="true" hidden="true" autostart="true"></p> Dette funker også.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Støtter Loomy 100%. Musikk på websider er kun plagsomt - og ikkje verdt å klare å legge inn heller. Selfølgelig heilt opp til kver enkelt, men av en eller anna grunn har eg en følelse av at eg ikkje heilt aleine om den meininga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå