Gå til innhold

inleverings oppgave i vb

Anbefalte innlegg

hallo...

ska levera inn et vp-program før nyttår, og lurer på om någen her har någen gode idear til meg om ke eg kan laga...

må ikke ver så alt for komplisert, har bare hatt de på skulen siden september, og har ikke lert så alt for møyje då men....

er gjerna ute etter en 6'ar :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før nyttår!?! Svært så liten tid da. Jeg slutter på skolen på Tirsdag (2 dager til) :dontgetit:

Har dere lært om Array's, og Load'ing av objekter mens programmet kjøres?

Da kunne du jo ha prøvd å lage et album-program, som viser alle bildene i en mappe. Også med litt stilige futures som tumbnails og klikk-for-stor-versjon.

Lenke til kommentar

hehe, me bruker et program så hetter 'its learning' så me sender de bare inn der...

slutta på skulen på fredag, og oppgaven ska ver levert inn til den 31 desember, så eg har tid ennå. :yes:

Har dere lært om Array's, og Load'ing av objekter mens programmet kjøres

nei, de har vi ikke lert.

Kalkulator med fint brukergrensesnitt, god brukervennlighet (masse hurtigtaster, logiske rekkefølger osv) og masse funksjoner.

har alt lagt en kalkulator, mn blei ikke så fornøyd med den..

tenkte eg ville prøva någe aent, men eg vet ikke ke :hmm:

Lenke til kommentar

ok, ska se ke eg klare...

statusbar, ke de hette i vb?? finner de ikke i componentane

edit: en ting til, i internett explore så vist du holder musa øve "favoritter" knappen, så kommer der ein liten tekst der de står "favoritter", går dette an i vb?

Endret av NightMaree
Lenke til kommentar
edit: en ting til, i internett explore så vist du holder musa øve "favoritter" knappen, så kommer der ein liten tekst der de står "favoritter", går dette an i vb?

Du mener såkalt "ToolTip" ?? Joda, bare trykk på objektet ditt, og bla nedover til ToolTipText og skriv inn. Tror det går ann å endre i kode også.

Hvis du mener sånn "statusbar" med en label som viser hva som er i fokus, kan du gjøre slik:

Private Sub Favoritter_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, x As Single, y As Single)
Label1.Caption = "Du holder musa over Favoritter"
End Sub

Private Sub Form_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, x As Single, y As Single)
Label1.Caption = ""
End Sub

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...