Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Onlinespill hakker hele tiden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du sikret det trådløse nettet med kryptering... Kan være en liten luring i nabolaget som laster ned porr på linja di... ;)

Du lagger med en gang om det er 2 personer på samme linje, om du da ikke har over 2Mbit shdsl da...

Det er sikret ja ;) ...

Det lagger selvom den andre pcen er slått av... kobla meg på et annet nettverk, med "lav" signalstyrke. Det fungerte helt flott. Tror rett og slett det er noe i veien med ruteren.

Lenke til kommentar

EDIT: har foressten snakket med NGT, og de sa alt var fint på linjen.

ringte til ngt å klaget på linja mi. oppga ipen min slik at de kunne gå inn i routern å sjekke om det var noe feil der. Han jeg hadde på tråden sjekka linja å sa at alt var i orden. Det han ikke visste var at jeg ikke hadde routern kobla til engang. bra jobba ngt!! :w00t:

Lenke til kommentar
Trådløst .. ikke allltid like bra å spille på.. klarer du å strekke kabel mellom pc  og router  ? Eller flytte pc til router for å sjekke. Det er spesielt surt å stå i telefon kø i 2 timer dersom det er et problem i din ende. .. .. .

Prøvde å spille online med kabel. Det fungerte ikke spesielt mye bedre, men merkbart bedre. Forsatt veldig mye hakking og lagging :ermm: ...!

Noen som har peilingen siden det nesten var like gale med kabel???

EDIT: har foressten snakket med NGT, og de sa alt var fint på linjen.

Hvis du spiller feks. CS så får du noe som heter "loss" i wlan.

Det er at spillet henger etter.

Skriv net_graph3 ellerno i Console i CS, så prøver du og se nede i høyre hjøre =)

Hvis NGT sier det er bra, og du ikke har koblet til router, som han over her, så er jo det utrolig dårlig.

Wlan suger.

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

Ta en sjekk av "Nettverk" i oppgavebehandlinga. Sjekk at grafen er helt flat på 0% når du ikke kjører noe trafikk. Hvis ikke grafen er på 0 % kan det være virus eller andre ulumskheter som kjører noe trafikk i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Funnet ut av problemet. Vi hadde 2 rutere, "og begge ville ta kontrollen". Satt den ene til å ikke være ruter(husker ikke helt hva det het), og vips det funka.

Rart jeg ikke har sjekka det før igrunn, men min stefar var sikker på at alt var riktig innstilt.

Nå kan jeg endelig game igjen:D

Lenke til kommentar

Har sendt over 20 mail til ngt over en 2mnds periode (ingen svar), pluss 3x30 minutter i telefonkø uten svar.

Dette var ang. min overgang til bluecom. Jeg bestilte via bluecom, de ordnet oppsigelse av linjen etc, minst 6 uker før omkobling. 22.05.05 ble jeg koblet over. 23.05.05 var min neste faktura hos ngt (gikk fra 23.05 >23.06). Betalte den selvfølgelig ikke. Purret på de om returlapp, intet svar.

Fikk "vi kan alle glemme store og små ting" mailen fra ngt, og trussel om å begrense båndbredden til isdn hastighet, får så å bli lukket :lol:

Betalte fortsatt ikke, og ringte en gang til, pluss sendte flere mail.

Nå har jeg nettopp fått en ny faktura på en ny måned, som jeg heller ikke vil betale :p

Etter å ha gitt opp norges værste isp sin support, kontaktet jeg bluecom support, gikk 30 minutter før jeg fikk svar via mail, hvor de ba meg ringte ngt. Svarte med at jeg hadde ringt flere ganger og sendt tonnevis med mail, og da fikk jeg svar fra en hyggelig dame ved navn "Hege" om at hun hadde kontaktet ngt for å fikse opp i saken.

Fikk nettopp (1minutt siden) mail fra hun om de ikke har fått svar enda, men at hun har saken på en lapp som henger på skjermen, og at den vil bli fulgt opp :love:

Bluecom = :w00t:

NGT = :thumbdown:

Lenke til kommentar

Har kjørt tracert til en av bf.no's bf2-servere og får gode pings (40-50ms), men når jeg skal spille blir jeg stadig kasta ut fordi jeg har over 75 i ping. Hvor er flaskehalsen. Noen ganger for jeg høye verdier (150+) på noe som har ip 146.172.248.58. (6te pkt/hopp el hva det kalles). Heter noe sånt som ti100001c050-pos1-0.ti.telenor.net. Hva betyr dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...