Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Onlinespill hakker hele tiden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trådløst nettverk kan være veldig kinky å spille på. Jeg vil for min del annta at det er der ditt problem ligger. Spiller selv via trådløst så vet hva jeg snakker om. Hvilken signal styrke har pcen din opp mot ruteren? Jeg anbefaler deg at du prøver å optimalisere denne så mye som mulig. Hver eneste lille prosent i signalstyrke kan gi stort utslag på ytelsen.

Lenke til kommentar
Trådløst nettverk kan være veldig kinky å spille på. Jeg vil for min del annta at det er der ditt problem ligger. Spiller selv via trådløst så vet hva jeg snakker om. Hvilken signal styrke har pcen din opp mot ruteren? Jeg anbefaler deg at du prøver å optimalisere denne så mye som mulig. Hver eneste lille prosent i signalstyrke kan gi stort utslag på ytelsen.

Tror nok ikke det er den trådløse internetten ettersom jeg har spilt med kabel, og det var så å si like gale.

Signalstyrken ligger mellom 95- 98% (vegg i vegg).

Lenke til kommentar

Ville det hjelpe å oppgradere firmware'en i aksesspunktet? og hvor/hvordan gjør jeg det?

Slettet nettop 3com sin programvare, og lot windows styre nettverket. Nå ble det bare verre. Så da kan det vel ha noe med programvaren å gjøre da? Noen som vet om et program jeg kan bruke til å finne og styre det trådløse nettverket?

Lenke til kommentar
HAr nettop fått meg ny pc, samt nye spill. Spillene jeg prøver å spille over mitt trådløse nettverk, fungerer ikke helt som de skal. Det hakker hele tiden. I singleplayer fungerer det helt perfekt. Men ikke over nettet.

Noen som vet hvorfor?

Spillene det gjelder: Starcraft, Enemy territory, Joint operations, Warcraft 3

Dataen: 1024 mb ram, 9800 PRO, AMD 3200

Nettverket: Netopia 3351 router og 3com 11b Gateway (3CRWE53172)

Har forresten bredbånd fra NextGentel. Har prøvd å sende epost, men de svarer jo aldri! Ringe gidder jeg ikke ettersom jeg må stå i lang kø for 20 kroner minuttet.

Hmm to problemer jeg kommer på :) Hvis du spiller Starcraft eller tilsvarende spill må du åpne opp 6612 i offentlige servere i NGTrouteren. Har samme router som deg. Ellers opplevde jeg ekstrem hakking til tider i DOD hvis jeg koblet 3351 routeren inn i WANporten på den neste routeren. Koblet jeg via Lanportene fungerte det som det skulle. Men kobler du via lanportene kan du oppleve å ikke få kontakt med 3comrouteren, men det er et problem som er lett å fikse :thumbup:

Lenke til kommentar

vet ikke helt hva problemet ditt kan være men det virker som om det er problemer med selve pc'en når det forstatt lagger med kabel internett..

Så før du konkluderer med at det er feil på linja, så ta å formater din pc, for sannsynligheten for at den er stappa full med spam, muligens hackers og virus er absolutt tilstedet.

ergo prøv dette

Formater din c:\ (eller der du har ditt operativsystem)

reinstaller din OS

- sørg for å installere Antivirus med en gang før du plugger på internett kabelen

- last ned updates service pack2 etc fra windowsupdate.com

installer ditt spill

sjekk om det fortsatt er lagg (usansynlig at det er)

hvis feilen er fortsatt tilstedet

bytt leverandør!!

NB!! husk å installere alt av drivere, spesielt Chipset drivere & grafikk!!

Endret av Valent
Lenke til kommentar
Jeg har også tråløst nettverk, det fungerer fint til meg.

Jeg har bare litt problemer i BF, når jeg spiller online,

jeg blir dratt i et strikk ellernoe, jeg kommer ikke av flekken. :dontgetit:

Akkurat slik det er. Når jeg spiller f.eks. Joint Operations, så kommer jeg meg ikke av flekken. Ofte blir jeg disconnected og :mad: ...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Akkurat slik det er. Når jeg spiller f.eks. Joint Operations, så kommer jeg meg ikke av flekken. Ofte blir jeg disconnected og :mad: ...

Jeg har også Nextgentel og 3com 11b Gateway (3CRWE53172), og sliter med det samme problemet når jeg spiller WOW. Men det funker fint når jeg kobler dataen direkte til modemet. Sjekket ut den siden her, men det gikk ikke noe bedre etter at jeg hadde gjort det.

Lenke til kommentar
Vil IKKE anbefale å fjerne filteret på routeren, siden hvem som helst da kan logge seg inn på routeren din. (De kan gjøre mange ikke-fullt-så-hyggelige ting der, som blant annet å hindre deg å komme ut på internett i det hele tatt)

HAr jo brannmur i Netopiaen regner jeg med. Og 3com'en er jo bak den. Så da regner jeg med at det går fint å ta av brannmuren.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Bountyhunter(BF:V)' date='22/05/2005 : 16:54'] hvor mange er det som deler linja med deg? kan være det som er problemet.. (eks. vis de kjører kaaza eller andre P2P netverk :thumbdown: )

Er en bærbar pc til som bare kjører msn og litt vg.no surfing. Har ikke noe Kazaa eller andre P2P programmer kjørende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...