Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Onlinespill hakker hele tiden!

Anbefalte innlegg

HAr nettop fått meg ny pc, samt nye spill. Spillene jeg prøver å spille over mitt trådløse nettverk, fungerer ikke helt som de skal. Det hakker hele tiden. I singleplayer fungerer det helt perfekt. Men ikke over nettet.

Noen som vet hvorfor?

Spillene det gjelder: Starcraft, Enemy territory, Joint operations, Warcraft 3

Dataen: 1024 mb ram, 9800 PRO, AMD 3200

Nettverket: Netopia 3351 router og 3com 11b Gateway (3CRWE53172)

Har forresten bredbånd fra NextGentel. Har prøvd å sende epost, men de svarer jo aldri! Ringe gidder jeg ikke ettersom jeg må stå i lang kø for 20 kroner minuttet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

20 kr minuttet kan da umulig stemme? Sikker på at ikke det er et nr til Thailand du ringer? :hmm:

Burde teste noen traceroute mot serverene du spiller mot for å sjekke hva slags ping du får. Gjøres ved å skrive f.eks tracert <servernavn>

Tiden det tar fra hver node mellom din maskin til serveren vil da listes. Kan være til god hjelp for å konkludere med hvor tregheten oppstår.

Får du høy ping burde du melde ifra til NGT. Send dem logger, det er slikt dem trenger for å finne ut av ting..

Lenke til kommentar

Trådløst .. ikke allltid like bra å spille på.. klarer du å strekke kabel mellom pc og router ? Eller flytte pc til router for å sjekke. Det er spesielt surt å stå i telefon kø i 2 timer dersom det er et problem i din ende. .. .. .

Lenke til kommentar

Hvis du har norman antivirus så kan det være problemer. Prøv å deaktivere det og se om det hjelper. Jeg hadde problemer med at det hakket ca hver 3 - 4 sekund konstant. Tok og deaktiverte det engang jeg spillte på nettet og hvis så var det gone. Vet ikke hvorfor det skjedde for har hatt norman i aldri så lang tid uten problemer.

Lenke til kommentar
Trådløst .. ikke allltid like bra å spille på.. klarer du å strekke kabel mellom pc  og router  ? Eller flytte pc til router for å sjekke. Det er spesielt surt å stå i telefon kø i 2 timer dersom det er et problem i din ende. .. .. .

Har prøvd å strekke ledning. Men når jeg plugger kabelen inni 3 com'en, lyser ett utropstegn på 3com'en som det står alarm under :ermm: . Hvorfor det???

Endret av jolleguten
Lenke til kommentar

Først av alt, sjekk om problemet løser seg når du bruker kabel. Du får desverre en god del mer ping (og ofte packetloss) med trådløst.

Anngående NGT kudneservice, så stemmer det ikke at du betaler for å stå i kø. Det finnens et betal-nummer som supporterer omtrent alt som har med data å gjøre, der folk kan ringe inn om de har spørsmål utenfor det vanlig support dekker, men du betaler da virkelig ikke mens du står i kø. Det teller kun fra når linjen er opprettet, altså når han på andre sidne har løftet røret. For det andre så vet jeg ikke helt hvorfor du ringer til betal-support om du mener dette virkelig er et problem i nettet (jeg mitenker den trådløse linken først og fremst).

-Stigma

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Trådløst .. ikke allltid like bra å spille på.. klarer du å strekke kabel mellom pc  og router  ? Eller flytte pc til router for å sjekke. Det er spesielt surt å stå i telefon kø i 2 timer dersom det er et problem i din ende. .. .. .

Prøvde å spille online med kabel. Det fungerte ikke spesielt mye bedre, men merkbart bedre. Forsatt veldig mye hakking og lagging :ermm: ...!

Noen som har peilingen siden det nesten var like gale med kabel???

EDIT: har foressten snakket med NGT, og de sa alt var fint på linjen.

Endret av jolleguten
Lenke til kommentar
Hva er pingen til serverene du spiler på ?

Kjør tracert xxx.xxx.xxx.xxx der (xxx.xxx.xxx.xxx er ip adressen) da kan du finne hvor det stopper opp, dersom det er nettet som lagger.

Pingen til servene ligger fra 50 - 100.

HVordan finner jeg ip addressen til serverene jeg spiller på? elelr skal jeg skrive min :blush: ?

Lenke til kommentar

50 i ping er jo ikke noe unormalt i det hele tatt. Om du ikke spiller på norske/svenske servere eller andre nærliggende, så er du heldig om du får noe bedre enn rundt 50.

Du kan ihvertfall teste pingen på selve linjen din enkelt. kjør ping mot www.nextgentel.no. Den skal ikke ligge på mer enn ca 30. Hva du da før ut til eksterne spillservere er ganske irellevant. Da er det serverene som liger for langt unne eller for dårlig til på nettet i forhold til deg. Da kan du ikke holde ISPen din ansvarlig.

På den annen side, om du f.eks. får 60-70 i ping inn mot kjernenettverket, så har du et problem med selve linjen. Da er det en annen sak.

-Stigma

Lenke til kommentar
50 i ping er jo ikke noe unormalt i det hele tatt. Om du ikke spiller på norske/svenske servere eller andre nærliggende, så er du heldig om du får noe bedre enn rundt 50.

Du kan ihvertfall teste pingen på selve linjen din enkelt. kjør ping mot www.nextgentel.no. Den skal ikke ligge på mer enn ca 30. Hva du da før ut til eksterne spillservere er ganske irellevant. Da er det serverene som liger for langt unne eller for dårlig til på nettet i forhold til deg. Da kan du ikke holde ISPen din ansvarlig.

På den annen side, om du f.eks. får 60-70 i ping inn mot kjernenettverket, så har du et problem med selve linjen. Da er det en annen sak.

-Stigma

Hvordan tester jeg pingen mot nextgentel da :ermm: ?

Er ikke så veldig inne på sånt...!

EDIT: fant ut hvordan man gjorde det nå. Fikk rundt 20 i ping.

Da er det vel noe med innstillingene på pcen min da :ermm: ...!?

Endret av jolleguten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...