Gå til innhold

kjøp av nye høytalere!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg vurdert det som følgende:

1. Jeg skal ha høyttale rundt PCen og skal bruke det så lenge jeg bor på 12kvm, ergo kjøper jeg noen billige høyttalere(tviler på at det er hørbar forskjell uansett). Selv har jeg noe liknende disse på rommet jeg har dataen og synes de gir helt OK lyd foran PCen. Kunne sef vært bedre, men tror neppe logitech'ene du listet opp er verd 2000 mer. Kjenner du noen som har litt billigere kan du jo kanskje få høre hvor godt trøkk det er i dem, ser at de du listet opp har større utgangseffekt, men det betyr ikke nødvendigvis allverden.

2. Jeg skal kjøpe noe ordentlig som jeg kan ta med meg senere, ergo kjøper jeg noe mer ordentlig. Pc høytalere faller utenfor denne kategorien, så hvorfor ikke legge litt mer penger i det og kjøpe noe slikt... Sier ikke at elkjøp er beste plass, men poenget er at 3k er mye for ett par PC høytalere som skal stå på ett 12kvm uten de store akkustiske egenskapene uansett.

edit: denne kan kanskje også være noe.. Litt enklere enn Pioneeren, dvs uten CD/DVD spiller.. Tipper den gir bedre lyd enn PC høyttalere uansett.

Evnt kan du selvbygge på hifiklubben.no, noe jeg selv ville foretrukket.. Starte med ett par B&W høytalere og en ok receiver og bygge ut til 5.1 etterhvert som pengene strekker til.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Personlig ville jeg vurdert det som følgende:

1. Jeg skal ha høyttale rundt PCen og skal bruke det så lenge jeg bor på 12kvm, ergo kjøper jeg noen billige høyttalere(tviler på at det er hørbar forskjell uansett). Selv har jeg noe liknende disse på rommet jeg har dataen og synes de gir helt OK lyd foran PCen. Kunne sef vært bedre, men tror neppe logitech'ene du listet opp er verd 2000 mer. Kjenner du noen som har litt billigere kan du jo kanskje få høre hvor godt trøkk det er i dem, ser at de du listet opp har større utgangseffekt, men det betyr ikke nødvendigvis allverden.

2. Jeg skal kjøpe noe ordentlig som jeg kan ta med meg senere, ergo kjøper jeg noe mer ordentlig. Pc høytalere faller utenfor denne kategorien, så hvorfor ikke legge litt mer penger i det og kjøpe noe slikt... Sier ikke at elkjøp er beste plass, men poenget er at 3k er mye for ett par PC høytalere som skal stå på ett 12kvm uten de store akkustiske egenskapene uansett.

edit: denne kan kanskje også være noe.. Litt enklere enn Pioneeren, dvs uten CD/DVD spiller.. Tipper den gir bedre lyd enn PC høyttalere uansett.

Evnt kan du selvbygge på hifiklubben.no, noe jeg selv ville foretrukket.. Starte med ett par B&W høytalere og en ok receiver og bygge ut til 5.1 etterhvert som pengene strekker til.

unnskyld meg men jeg har 12 kvm rom og jeg har ikke plass til stort hifi annlegg i rommet ! også kjøper man ikke surrond pakke til pc på elkjøp !

jeg er sønnen til Eirik wangberg han som har laget musikaln "GREAS" i usa, så jeg skjønner meg på lyd, men det snakk om plass og god lyd, og jeg får maks 3000kr til julepressang av pappa og det er en dyr julegave synes jeg ! ! ;)

Endret av geromino
Lenke til kommentar

Gå for Logitech sitt Z-5500 hvis du har lyst på det! Har dette anlegget selv, og det er utrolig god lyd i det. Spiller lett fra hjemmekinoanleggene i samme prisklasse som man får på elkjøp expert osv. Men har du plass til logitech anlegget har du nok også plass til et "stort hifi annlegg", for det er ganske stort det og, men jeg ville gått for logitech anlegget! :)

Lenke til kommentar
unnskyld meg men jeg har 12 kvm rom og jeg har ikke plass til stort hifi annlegg i rommet ! også kjøper man ikke surrond pakke til pc på elkjøp !

Joa, sant det. Ville som sagt heller ikke kjøpt de pakkene(som jeg sier i edit teksten min), men har ikke hørt lyden i noen av pakkene fra elkjøp, så jeg vet egentlig ikke hvor ille det er i forhold til PC høyttalere. Personlig hadde jeg som sagt kjøpt bra stereolyd fremfor dårlig 5.1 lyd, men så er vel jeg litt gammeldags.....

Poenget mitt mht de dyre løsningene fra logitech/creative var at lyden fra disse ikke er imponerende i forhold til den du får på de billigere settene. Har en kamerat som hadde noen fra Cambridge/Creative(av den dyre typen) og kan ikke si at jeg var noe videre imponert, det tror jeg ikke han heller var, han kvittet seg med det ganske kjapt hvertfall. Ville uansett fått hørt lyden i dem før du kjøper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...