TommyL Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Hei. Her om dagen så jeg en CRT skjerm jeg kunne tenkt meg på QXL. Så jeg la inn et spørsmål til selger, som var JMData, om etpar ting, bl.a. om skjermen var fri for "innbrente" bilder, om det var kvittering på at den bare var 1.5 år som det stod, og om den var fri for riper. Det som skjedde var at spørsmålet mitt ble slettet, og jeg fikk aldri noe svar. Må si at jeg ikke får så lyst til å kjøpe noe av Dem igjen (har handlet med dem en gang før, og da var det et bilde brent inn. Men det var bare så vidt synlig på hvit bakgrunn,så jeg lot det gå.) når de ikke gidder å svare og bare sletter spørsmålet mitt... Synes det var helt greie spørsmål jeg, eller hva? Andre som har erfaring med dem? MVH TommyL Endret 19. desember 2004 av TommyL Lenke til kommentar
Rune69 Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Jeg vet ikke noe om hvordan de opptrer på QXL, men jeg har handlet et par skjermer fra dem for en tid tilbake. De var billige, kom raskt og har funka bra. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Har selv handlet et par skjermer hos de ,bla den jeg bruker nå som er en Compaq 21" med sony triniton rør , det skal mye til før jeg skifter den ut . Og ja det var raske og greie kjøp begge to . Lenke til kommentar
thelea Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Husk at dette er bruktskjermer og kvalitet deretter. Kjøpte en Eizo 21" fra dem. Veldig bra skjerm, men måtte kalibreres først. Og alderen på disse er langt eldre en det de oppgir. Du stilte kanskje for "vanskelige" spørsmål? Lenke til kommentar
mirene Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Jeg vil si de er seriøse. Jeg kjøpte en 24" Silicon Graphics skjerm av dem. Jeg fikk først en skjerm...så en annen skjerm som viste seg å ikke være bra nokk (riper/for mørkt bilde) De kom og byttet skjermen hver gang...uten tillegg i prisen. Må kalle det for bra service ,selv om det var litt irriterende å få skjermer som ikke var bra nok i starten. Endret 19. desember 2004 av mirene Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Husk at dette er bruktskjermer og kvalitet deretter. Kjøpte en Eizo 21" fra dem. Veldig bra skjerm, men måtte kalibreres først. Og alderen på disse er langt eldre en det de oppgir. Du stilte kanskje for "vanskelige" spørsmål? Tja begge mine skjermer stemte bra med alderen de oppga (mellom 6-12 mnd) dette stemte bra med produksjonsdatoen som står bak på skjermene Lenke til kommentar
thelea Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Tja begge mine skjermer stemte bra med alderen de oppga (mellom 6-12 mnd) dette stemte bra med produksjonsdatoen som står bak på skjermene Kanskje bare en glipp fra deres side i mitt tilfelle da. Men det desidert beste er jo å teste dem først (og sjekke produksjonsdata). Lenke til kommentar
Variable Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Kjøpt 21" av dem , er stor fornøyd. Siden han ikke fant fram så leverte han den "uten om arbeidstid" alså 02.00 på natta hehe det er service det Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 JMdata holder til rett borti gata her jeg bor. De som driver stedet virker ganske hyggelige, uten at jeg har handlet noe hos de. Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Ok, det høres jo bra ut det. Var vel kanskje en glipp da. Lenke til kommentar
WannabeZZ Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Har vært innom sjappa, og det var ikke no serlig service der nei... Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Jeg må si at jeg er misfornøyd etterhvert. Jeg handlet også skjerm der, skjønte med engang jeg handlet skjermen at den var mye eldre enn det de sa (tandberg ergoscan 500 21") de sa den var maks 3 år men etter hva jeg har funnet ut, dreier det seg nok om en del år til,den er ikke engang tco99 godkjent. jeg kan ikke si dette med total sikkerhet, siden ingen nummer på skjermen kan henvises til når den egentlig ble lagd. Hadde den vært 3 år gammel som de sa, og jeg hadde hatt den i ett år, skulle jeg fortsatt ha vært innenfor reklamasjonsretten på 5 år, noe jeg ikke er. jeg sendte epost og klagde på skjermen siden den døde brått, fikk beskjed om at det ikke var noe de kunne gjøre, bortsett fra å gi meg en annen skjerm til litt bedre pris. Det var forsåvidt intressant, og spurte da på alder på de skjermene de tilbydde meg, de kan ikke gi en sikker alder, bare anslagsvis, jeg spurte om de i hele tatt hadde skjermer de kunne garantere var bare 3 år, men fikk da aldri noe svar. Har sett også i senere tid at de annonserer utbrukte tandberg 21" maken til den jeg har, og oppgir at de er kun 3 år gammle fortsatt.Veldig rart og med tanke på at skjermene har like dårlige spesifikkasjoner som en skjerm fra midt på 90tallet... apropo eizo, noen av eizo skjermene de har der, er så gammle at de ikke har vært i produksjon på ti år snart, greit nok at eizo er kvalitet, men det er ikke akkurat deilige skjermer når det er 21" med pixler på 0,28, 0,30 osv... alt i alt vil jeg si jmdata er en grei bedrift, men ikke stol på alderen på skjermene, for en 21" til 1500kr, må man kanskje regne med at den ikke lever så lenge heller`? uansett.. nestegang kjøper jeg heller en ny 19" flat crt, til samme prisen som for en utbrukt 21 fra jm. 1500kr for en skjerm som bare er å kaste etter ett år er ikke noe røverkjøp Lenke til kommentar
JosteinS Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 min erfaring med JMdataer litt blandet, kjøpte en skjerm fra dem på QXL i høst. bildet var meget uskarpt og skjermen ble fryktelig varm! jeg ringte til JMdata og de tilbydde meg en ny(brukt) skjerm. da det var seks dager til de hadde levering i Tønsberg neste gang valgte jeg å kjlre til horten(ikke så langt). dety var da ikke noe problem å få en ny skjerm og den ansatte jeg snakket med beklaget at det hadde skjedd en glipp. det som iriterer meg mest i ettertid er at JMdata ikke har lagt til karrakter i karrakterboken min på QXL... Lenke til kommentar
TheGribb Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 En kammerat av meg kjøpte en PC fra JM (ferdig satt opp ) Den var satt opp slik at CPU en holdt seg rundt 90 grader ved spilling IKKE BRA! Lenke til kommentar
electr0nique Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Jeg kjøpte for en good tid tilbake en 17" CRT fra JM Data. Ifølge de skulle den være omtrent som ny. Da jeg fikk den, var det en stor sprekk i plasten som ingen hadde fortalt meg om. Tok så kontakt med JM Data, og de ordnet opp med en gang. Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 køpte en nokia 445xpro 21" for ett par år siden, kanonskjerm. Lenke til kommentar
hamsterbom Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Og jeg en Nokia 21" 445Xi, hyggelige dem og god service. Det regnet når jeg var der så han ene tok en ny flat pappeske og holdt den over meg da jeg skulle ut i bilen. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Jeg har hatt god er faring med disse, men nå kan jeg ikke anbefale de lengre. Jeg sendte en 21" inn på garanti helt i begynnelsen av desember. Idag, over 2 mnd senere, fikk jeg en annen tilbake. Har ringt til de 100 ganger og hver gang har de sagt" Joda, den skal være sendt den!" ! På fraktseddelen stod det at den var innlevert i Tønsberg igår 11. februar... Det er rett og slett alt for dårlig! Edit: Skrivefeil Endret 12. februar 2005 av kristteo Lenke til kommentar
vigilante Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Det som skjedde var at spørsmålet mitt ble slettet, og jeg fikk aldri noe svar. Må si at jeg ikke får så lyst til å kjøpe noe av Dem igjen (har handlet med dem en gang før, og da var det et bilde brent inn. Men det var bare så vidt synlig på hvit bakgrunn,så jeg lot det gå.) når de ikke gidder å svare og bare sletter spørsmålet mitt... Synes det var helt greie spørsmål jeg, eller hva? De er klar over at du må være logget inn på QXL for at DITT spørsmål vises for deg hvis det ikke er blitt besvart..? De har neppe slettet det, det er jo qxl som styrer slikt. EDIT: Skriveleif Endret 12. februar 2005 av vigilante Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Kjøpte en tandberg 21" hos dem. Meget fornøyd med den. Ikke noe å si på servicen heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå