Fjådiguru Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Jeg har det verste, mest irriterende, unødvendige problemet i hele dataverden. Jeg har et nettverk med en bærbar med XPpro og en stasjonær med XPhome. De er i samme nettverk og det går an å spille over nettverket, men det går ikke an å dele filer og komme seg inn på den andre datamaskinen. Det er ikke noe galt med IP-adresses, nettverkskort, kabler, hub eller noe sånn. Det er noe galt med administrator, tillatelser og brukere og sånn. Det kommer denne meldingen når jeg trykker på den andre maskinen i nettverket: \\(navn på datamaskin) er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverkksressursen.Kontakt administratoren av serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser Påloggingsfeil! Brukeren har ikke fått innvilget forespurt påloggingstype på denne datamaskinen HVA ER GÆRNT!!! Hvorfor kan det ikke bare gå. Etter at jeg lasta ned noen windows update har dette problemet vert. Nå har jeg sp2. I tillegg har det skjedd enda noe dumt nå. Administratoren på den stasjonære har ikke tillatelser til å bruke nettverksveiviser eller egenskaper for lokal tilkobling. HJELP!! vær så snill. Jeg har spurt om dette på nettverksforumet flere ganger, men ingen har kunnet hjelpe meg. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Samme får jeg og en kompis også! Lenke til kommentar
am3k Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Vi flytter denne til Windows kategorien vi Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Prøv å skriv inn ip adresa til maskinen du vil inn på med kjør/run kommandoen under start menyen. f.eks: \\10.0.0.2 Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Prøv å koble ut brannmuren (ZoneAlarm, Norton IS, innebygd SP2 brannmur) midlertidig og se om du får tilgang da. Husk å slå på gjestekontoen eller lag brukerkonto til den som skal hente filer http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=310392&hl= Edit: småplukk Sp+ Endret 19. desember 2004 av solar_panel+ Lenke til kommentar
Fjådiguru Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Nei det går ikke. Meldingen kommer fortsatt opp. ARRRGGHHHHH!!!! Er det ikke noen i denne vide verden som kan hjelpe meg. Jeg må få dette til. Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Control Panel -> Admin tools -> Local Security Policy -> Local Policies -> User Rights Assignment Access this computer from the network/Koble til denne datamaskinen fra nettverket - Sjekk at everyone/alle ligger i denne listen Deny Access to this computer from the network/Nekt tilgang til denne datamaskinen fra nettverket - Fjern gjest/guest fra denne listen --- Slå på gjestekontoen --- Sjekk at brukeren/guest/everyone har minst lesetilgang til de delte filene, både under sharing (permissions) og security. (Egenskapsarket for den delte mappen) Sp+ Endret 31. desember 2004 av solar_panel+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå