tobiaz Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Har egentlig gjort mac'er av meg, men savna å ha en pc til å drive med tull på, så jeg bestilte noen deler som jeg satte inn i et gammelt chieftec-tower jeg hadde.. Specs: Amd Sempron 2500 512 Corsair DDR PC3200 PowerColor Radeon 9550SE 128MB MSI KT6V-LSR Problemet er at maskina rebooter av seg selv, eller gir meg blåskjerm i hytt og pine.. Så spørsmålet mitt er igrunn hvordan jeg skal tyde den feilmeldinga.. Stop 0x0000008E (0xC0000005, 0xBF90D275, 0xB24010F0, 0x000000000) win32k.sys - Address BF90D275 base at DF900000, Datestamp 41107f7a Står jo også diverse annet i feilmeldinga, men dette er vel feilkodene.. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan finne ut av dette? Har forsøkt å google noen av kodene, uten å helt komme det store steget videre.. Tyder vel på at det er en eller annen maskinvarefeil, og da antar jeg at enten RAM eller skjermkort er synderen, men hadde vært kjekt å hatt et litt mer konkret spor før man setter himmel og hav i bevegelse for å få tak i andre deler å teste med.. På forhånd takk! Lenke til kommentar
tbend Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) **Leste ikke alt** Minne feil? Kjør prime95 å se! Endret 19. desember 2004 av tbend Lenke til kommentar
IP Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Denne feilkoden er som regel knyttet til maskinvare eller manglende maskinvarekompabilitet. Sjekk om det er ny bios-versjon tilgjengelig. Ellers, sjekk drivere og test maskinvare. Memtest er nevnt. Prøv det. mvh IP Lenke til kommentar
bits&bytes Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Får man BSOD på grunn an minnefeil, da får man vanligvis ikke den samme feilmeldingen hele tiden, disse vil da variere. Her er det og referert til filen Win32k.sys så det er mest sansynlig en ukompatibel eller "byggy" driver. Et raskt søk på MS support gav meg dette resultatet : http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;834450 Søker man på google da får man og en hel del treff : http://www.google.no/search?hl=no&client=f...=S%C3%B8k&meta= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå