genstian Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 hei har bestillt ny pc: AMD64 3500+ 90nm (skal overklokkes) corsair 512MB 2-2-2-5 400mhz (skal klokkes)(skal oppgradere til 2x512MB) XFX 6800GT 256MB pci-e (skal klokkes)(skal kjøpe et til) asus SLI delux har 120GB 8MB IDE segate skal kjøpe 2x200GB og Syncmaster 957MB hvor lange kan denne kjøre de nyeste spillene på topp-setings? hvor lange kan denne kjøre de nyeste spillene på med-setings? hvor lange kan denne kjøre de nyeste spillene på low-setings? hvor lange kan denne kjøre de nyeste programmene (lav krevende)? hvor lange kan denne kjøre de nyeste programmene (høy krevende)? Lenke til kommentar
sixx Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Den kan nok kjøre de nyeste spille på mer enn low nå til dags. Den vil også kjøre de nyeste programmene både på low og high veldig godt. Den vil nok holde hvertfall 2 år framover(med mindre du er litt rå med overclokkinga da...det senker levetiden betraktelig...) Lenke til kommentar
lodott Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Den vil nok holde hvertfall 2 år framover(med mindre du er litt rå med overclokkinga da...det senker levetiden betraktelig...) Overklokking senker ikke levetiden så mye. Det er helt feil. Nå snakker jeg ikke i forhold til spill/programmer, men dersom en vanlig pc har en levetid på 10år så antar jeg at en overklokket pc vil ha en levetid på 6-7år(om ikke lenger). Ved den tid vil nok pcen være bortimot ubrukelig uansett. Om to måneder vil jeg ha kjørt en P4 1,8@2,5Ghz i 3 år med luftkjøling (uten at den viser et snev av ustabilitet). En kompis har en Duron som har vært overklokket i rundt 5år. Når det gjelder pcen til trådstarter vil jeg tippe 2-3år. Uansett så vil du sannsynligvis oppgradere litt underveis, noe som vil forlenge levetiden i spill/programmer. Det har i allefall jeg gjort Lenke til kommentar
genstian Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 takker (planleger ny pc om 3år ) Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 DU bør kjøpe en minnebrikke til så fort som mulig, siden CPUen din er avhengig av dual-channel for å yte maks. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) DU bør kjøpe en minnebrikke til så fort som mulig, siden CPUen din er avhengig av dual-channel for å yte maks. list for oppgraderinger: 1.minne 2.skjerm 3.skjermkort 4.kjøling(hvis det blir veldig varmt)(hvis det blir kaldt fjerner jeg denne) 5.HDD(hvis jeg går tom flyttes denne opp) Endret 20. desember 2004 av hotstian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå