Gå til innhold

Hovedkort skyld i dårlig fps ?

azazael1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For å si det slik, det er hvertfall ikke cpu :p

jeg kjørte en 750 DURON med et gf4 ti4200 og det gikk aldri under 100 fps i cs.

ville også sjekket alt av drivere, oppdater alle drivere, samt gjerne bios og slikt. hvis det ikke fungerer da, slå dritten ut av pcen og flytt på landet  :wallbash:

mvh, Jørn

du skall ikke jugge litt mer da småen?

Skall vedde 1000 kr på at du aldri har 100 fps konstant i cs med det skrape der ;(

ehmm kameraten min har amd 2400 - geforce 4 ti 4600 og med nyeste drivern updata biose osv og han har ikke 100 fps konstan en gang så merkelig :(

Endret av Yonaz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
For å si det slik, det er hvertfall ikke cpu :p

jeg kjørte en 750 DURON med et gf4 ti4200 og det gikk aldri under 100 fps i cs.

ville også sjekket alt av drivere, oppdater alle drivere, samt gjerne bios og slikt. hvis det ikke fungerer da, slå dritten ut av pcen og flytt på landet :wallbash:

mvh, Jørn

det får du ikke meg til å tro på. At du har stabil 100 fps med en athlon 750 er noe sprøyt!!!

Lenke til kommentar

Før jeg oppgraderte maskina hadde jeg:

AMD Athlon Xp 3000+ 2.2GHz

512mb 400MHz

GF Fx 5600 256mb

Datt under 100fps noen ganger ja!

Nå har jeg:

AMD Athlon XP 3000+ 2.2GHz

2560mb 400MHz

ATI Sapphire Toxic X800 pro ViVo

:cool: ALDRI vært under 100fps i 1.6, stabilt 100fps i source også :cool:

PS: Hovedkort: Aopen AK79D-400Max ;)

Endret av R-apiD
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

HAr Geforce 6800nu og har problemer nå med å spille.......Ligger på mellom 30 og 80, det går opp og ned som bare f...går ikke ann å spille. Det er spesielt når jeg møter fienden, da går den ned på 10 FPS.....helt umulig!!

Har altfor bra data til å spille source, hvorfor skal det gå sånn.

Har amd athlon 3500+ og 1024 minne.......begynner å grine av å se at folk klager...JEG BURDE KLAGE SOM BARE F!!

Endret av Hestetun
Lenke til kommentar
HAr Geforce 6800nu og har problemer nå med å spille.......Ligger på mellom 30 og 80, det går opp og ned som bare f...går ikke ann å spille. Det er spesielt når jeg møter fienden, da går den ned på 10 FPS.....helt umulig!!

Har altfor bra data til å spille source, hvorfor skal det gå sånn.

Har amd athlon 3500+ og 1024 minne.......begynner å grine av å se at folk klager...JEG BURDE KLAGE SOM BARE F!!

har du instalert chipset driver?

Skall vedde på at du får 100 fps konstan da ;)

Endret av Yonaz
Lenke til kommentar
Antagelivis cpu 2,4 mhz strekk ikkje til i dagens spel!

cs kjører jo fint på en Pentium 3 850 mhz. så ta ikke den. har du oppdatert til de siste nvidia driverne da ? også chipset driverne er verd å oppdatere. ps en god ide å se hva som stjeler resurser. som oftest er det mye spyware som ødelegger pingen. selv lager jeg Trojaner som er retta mot å knuse fpsen (bare for å teste litt med vb script skills)

edit : hahaha jeg så ikke at trådstarter skrev 2,4 mhz :D ok. sorry. men det var en artig spøk :thumbup:

Endret av Lord Hell
Lenke til kommentar
Antagelivis cpu 2,4 mhz strekk ikkje til i dagens spel!

cs kjører jo fint på en Pentium 3 850 mhz. så ta ikke den. har du oppdatert til de siste nvidia driverne da ? også chipset driverne er verd å oppdatere. ps en god ide å se hva som stjeler resurser. som oftest er det mye spyware som ødelegger pingen. selv lager jeg Trojaner som er retta mot å knuse fpsen (bare for å teste litt med vb script skills)

Hvis du hadde lagt merke til at han skrev 2.4 mHZ (megahertz) og ikke 2.4GHz, så hadde også sikkert du merka at det var en spøk :p

Men tilbake til trådstarter: Jeg har en p4 2.53 GHz med 512 ram og FX 5700 256mb-kort, og jeg sliter på lik linje med deg når det gjelder cs1.6. Jeg dropper kanskje ikke like mye som du, men som oftest når jeg spiller public så går den konstant opp og ned mellom ca 40 og opp til ca 85. Det er utrolig irriterende.

Jeg mener jeg har testa det meste, så nå blir det straks ny pc på meg :)

Bare jeg finner en webshop som har alle de delene jeg trenger til et AMD-64 s-939 system, og med X850XT PE ( ja få det inn god damit! :wallbash: )

/steinih :)

Endret av steinih
Lenke til kommentar

har kjørt ad-aware flere ganger.......skanning av hele systemet...funker fortsatt ikke.....prøvd å tatt noen commands i consolen...fiksa på cl_rate og cl_upterate(husker ikke hva det heter!) også.....begge står på 20000

edit: fps_max står på 1000

Endret av Hestetun
Lenke til kommentar

Ja for det første kan du sette rate 25000 cl_updaterate 101, cl_cmdrate 101 og fps_max 101 :)

For min del har jeg formatert ganske mange ganger nå og testa en del forskjellige drivere til skjermkortet + brukt de nyeste chipsette driverne til mitt hovedkort, men hjelper ikke i det hele tatt. Min fps er fortsatt like ustabil.

Men er ikke bare fps jeg har problemer med. Både min mus og tastatur lagger også=/. Helt utrolig at det går ann. Dersom jeg f.eks starafer til venstre og så slipper strafeknappen så hender det at jeg fortsetter å strafe i opptil 2sekunder etter at jeg slapp knappen. Pluss at musa lagger slik at siktet liksom "sitter fast". Sinnsykt irriterende å spille med.

Dersom det er noen som vet hva dette kan skylder så er jeg åpen for forslag :)

Vil da tro min HW skulle holde til cs1.6, men ser ikke slik ut:

hk: Abit IC7 s-478

cpu: P4-2.53GHz

Ram: 512

gfx: Asus FX5700 256mb

osv..

/steinih :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...