Gå til innhold

Hovedkort skyld i dårlig fps ?

azazael1

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med fps'en..uansett åssent skjermkort jeg dytter i denne maskinen blir det dårlig fps..begynner å lure på om det kan være hovedkortet som ikke strekker til.

Her er mine spesifikasjoner :

Hovedkort : asus P4SDX

cpu : p4 2,4 mhz

Ram : 1024 ddr

Geforce fx5500 256mb

Dissse tingene burde jo holde til hvertfall 100 fps i CS for eksempel.

Dette burde jo strekke til så lurer på om det er hovedkortet som trekker ned performancen kanskje ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkort pleier ikke å gjøre til at det er dårlig fps i spill. Som oftest er det snakk om maks 10 fps i forskjell mellom forskjellige chipsets av det jeg har opplevd iallefall, så det tviler jeg på er løsningen.

Jeg ville nok ha forsøkt en format/reinstall for å få en mest mulig -clean- datamaskin, det kan være ting som driverkomplikasjoner pga tidligere installerte skjermkort og lignende som lager krøll i systemet. Drivercleaner er en mulighet i sånne tilfeller, men for det meste er det en format som blir siste og beste løsning.

Lenke til kommentar

For å si det slik, det er hvertfall ikke cpu :p

jeg kjørte en 750 DURON med et gf4 ti4200 og det gikk aldri under 100 fps i cs.

ville også sjekket alt av drivere, oppdater alle drivere, samt gjerne bios og slikt. hvis det ikke fungerer da, slå dritten ut av pcen og flytt på landet :wallbash:

mvh, Jørn

Lenke til kommentar

Jeg er ingen stor spiller av cs, men har såvidt prøvd det, men hvordan klarer dere å få 100fps?

jeg får ikke mer en 60, på brett med lite action, som regel ligger jeg på rundt 30-40.

har xp2600, 512ram og ati 9700, kjører i 1024*dittogdatt, med ingen af eller aa, heller ikke med vsync på....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...