Caliber Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 MAX3 er utstyrt med en såkallt OTES-løsning. Denne vifta skal bråke som et jordskjelv på grad 7 på richter-skalaen. Hei, Kan du dokumentere denne bastante uttalelse? Til Caliber: Vil anbefale du tar en tit på dette forum. I dette forum er der bare seriøse folk - noget det nesten er umuligt å finne her på hardware.no. Mvh Kimmer Takk til Kimmer. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 *OTES kjølingen bråker i ca 10 min etter at maskinen er slått på - ubalanse i vifta brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Har prøvd å slå ned hastigheten - bråker allikevel en stund etter at jeg har slått på maskinen.*Dårlig design: Dum plassering av IDE kontaktene. Prosessor sokkelen er plassert altfor nær OTES kjølingen som gjør at: 1: Orginale kjølere er nesten umulige å få av da festet som man skal løsne kjøleren fra sitter helt opp i OTES kjøleren. 2: Gjør at fete uorginale kjølere ikke passer! Grrrrr min fete thermalright kobber kjøler passer ikke Gjør som meg, fjern hele OTES dritten.. Om du er redd for varme, så er det jo bare å bruke termisk lim og lime på de ribbene på MOSFET Akkurat det med OTES dekselet var det som irriterte meg mest, var klin umulig å få av boxed vifta uten å ta av otes dekselet... I tillegg til ett totalt udugelig innebygd lydkort.. Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Ja, det glemte jeg. Lydkortet som er på max3 er ubrukelig! Elendig lyd og lager knistre lyder. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Ja, det glemte jeg. Lydkortet som er på max3 er ubrukelig! Elendig lyd og lager knistre lyder. Kan bygge opp under denne påstanden, nettopp derfor kjøpte jeg meg et audigy 2 zs. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 det største problemet med lydkortet på max3, er at det reagerer på forstyrrelser i fra diskene når de jobber.. Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Ja, det glemte jeg. Lydkortet som er på max3 er ubrukelig! Elendig lyd og lager knistre lyder. Kan bygge opp under denne påstanden, nettopp derfor kjøpte jeg meg et audigy 2 zs. Men lager kun knistrelyder når en overklokker av en eller annen grunn. Men det er fremdeles elendig standard også. For å si det slik, har hatt 2 stk. max3 kort og flere andre 875p kort blant annen asus P4c800E. Og med samme oppsettet så klart jeg 3,9 på max3 kortene og svimlende 4,1 med asus kortet. Og dette til tross for at max3 kortene var moddet vdimm, vtt og vcore dropp. Mens asus kortet var orginalt ut av pakken med PASSIV kjøling på NB Kan forøvrig nevnes at dette var en M0 2,8 pros. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Hei, Har ikke opplevet nogen knitrelyde med Max3 onboard lyden - hverken ved OC eller vanligt. Problemer med dette skyldes nok andre ting, som f.eks dårlig jording - PC'erne og skjerme ikke jordet innbyrdes osv. Tilgengeld er onboard lyden mye bedre på Max3'en end den er på Asus 800-E dlx - men ingen av de kan måle sig med Audigy2 ZX lyden - der er suveræn. Se forøvrigt min maskinvareprofil - har begge hovedkort oppegående med Northwoods. Mht til OTES-vifterne - da hørte jeg de bare de 2 første dager ved 100%. Virket som om at lagerne måtte sætte sig - nu er alt bra. Til trådstarter: Har ledt hele dagen efter en butikk med Max3 - men finder ingen Men som de andre skriver: 'Asus P4C800-E Deluxe' er et bra alternativ. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Hei, Har ikke opplevet nogen knitrelyde med Max3 onboard lyden - hverken ved OC eller vanligt. Problemer med dette skyldes nok andre ting, som f.eks dårlig jording - PC'erne og skjerme ikke jordet innbyrdes osv. Er litt merkelig det, da når jeg hev inn mitt SB Player 5.1 kort så var lydkvaliteten på topp i forhold til det innebygde.. Ikke spor etter knitrelyder i fra diskene eller no.. Lenke til kommentar
Plukk Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Raska til meg siste ic7-max3 som komplett hadde! Da mitt forrige ic7-max3 ble ødelagt så visste jeg hva jeg ville ha.. et nytt! Synes plasseringen av ide kablene er kjempebra, man slipper å ha kabler der hvor luften skal passere over hovedkortet. Skifte fra boxed vifte klarte jeg uten å ta av OTES-dekselet. Klarte det etter masse stress, men det tror jeg boxedkjøleren må ta mye av skylda for. Det er jo forsåvidt korrekt at otesdekselet er nærme, men jeg fjernet NB vifta og "fant" litt ekstra plass. "Prosessorsokkel-låsen" er svak og jeg har flere ganger dratt cpu rett ut av sokkelen uten å ha villet dette. Det har Abit fikset på siste revisjon av kortet. Et annet problem er når en vil bruke s-ata disk som oppstartsdisk, og har mer enn to ideenheter. Kortet godtar ikke at en bruker ide kanal 1 hvis en bruker s-ata kanal 1. Det gjør at jeg ikke kan kjøre cdrom og 2 120GB disker samtidig. Hadde også "problemer" med lydkortet helt frem til at jeg fant ut at kabinettviftene skapte interferens på line-in linja som igjen gav med skurrete lyd. Fikset dette ved å legge headsett kabelen vekk fra kabinettet. Har ikke dette problemet lengre etter jeg fikk meg Audigy Pro 4. Hvis du går for demokortet og trenger et I/O deksel så send meg en pm så skal du få mitt gamle til dette kortet. Er egentlig godt fornøyd med kortet jeg... Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Raska til meg siste ic7-max3 som komplett hadde! Da mitt forrige ic7-max3 ble ødelagt så visste jeg hva jeg ville ha.. et nytt! Synes plasseringen av ide kablene er kjempebra, man slipper å ha kabler der hvor luften skal passere over hovedkortet. Skifte fra boxed vifte klarte jeg uten å ta av OTES-dekselet. Klarte det etter masse stress, men det tror jeg boxedkjøleren må ta mye av skylda for. Det er jo forsåvidt korrekt at otesdekselet er nærme, men jeg fjernet NB vifta og "fant" litt ekstra plass. "Prosessorsokkel-låsen" er svak og jeg har flere ganger dratt cpu rett ut av sokkelen uten å ha villet dette. Det har Abit fikset på siste revisjon av kortet. Et annet problem er når en vil bruke s-ata disk som oppstartsdisk, og har mer enn to ideenheter. Kortet godtar ikke at en bruker ide kanal 1 hvis en bruker s-ata kanal 1. Det gjør at jeg ikke kan kjøre cdrom og 2 120GB disker samtidig. Hadde også "problemer" med lydkortet helt frem til at jeg fant ut at kabinettviftene skapte interferens på line-in linja som igjen gav med skurrete lyd. Fikset dette ved å legge headsett kabelen vekk fra kabinettet. Har ikke dette problemet lengre etter jeg fikk meg Audigy Pro 4. Hvis du går for demokortet og trenger et I/O deksel så send meg en pm så skal du få mitt gamle til dette kortet. Er egentlig godt fornøyd med kortet jeg... Alt i alt må jeg si meg meget fornøyd selv, men klarer jo alltids å finne nå å sette fingeren på. VTT-problemet er for meg det fæleste, da det krever fysisk modifikasjon. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Computercity i sandvika har 1 stk iC7-max3 nytt retail til salgs..det koster 1499 der... Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Hei, Har ikke opplevet nogen knitrelyde med Max3 onboard lyden - hverken ved OC eller vanligt. Problemer med dette skyldes nok andre ting, som f.eks dårlig jording - PC'erne og skjerme ikke jordet innbyrdes osv. Tilgengeld er onboard lyden mye bedre på Max3'en end den er på Asus 800-E dlx - men ingen av de kan måle sig med Audigy2 ZX lyden - der er suveræn. Se forøvrigt min maskinvareprofil - har begge hovedkort oppegående med Northwoods. Mht til OTES-vifterne - da hørte jeg de bare de 2 første dager ved 100%. Virket som om at lagerne måtte sætte sig - nu er alt bra. Til trådstarter: Har ledt hele dagen efter en butikk med Max3 - men finder ingen Men som de andre skriver: 'Asus P4C800-E Deluxe' er et bra alternativ. Mvh Kimmer Etter mine erfaringer, å jeg har hatt maaahaange eksemplarer av både max3 og asus kort gjennom tidene til både meg selv venner og familie så må jeg si meg fullstendig uenig i det du sier her. Mine erfaringer sier at asus har eksemplarisk lyd i forhold til Max3. Det eneste jeg kan si meg enig i er at asus er et bra alternativ, faktisk ikke alternativ men det eneste rette valget av 875 kort pr. dags dato. Det er Max3 som burde være alternativet etter min mening. Endret 23. desember 2004 av 8-Ball Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå