Gå til innhold

Hvor er IC7-Max3 blitt av?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har nok gått ut av produksjon.

Akkurat slik som mitt kongekort: Gigabyte GA-8KNXP. Da dette feilet måtte jeg ta til takke med et annet og dårligere kort - nærmere bestemt Abit IC7-MAX3. :(

Så klarer du å skaffe meg et Gigabyte GA-8KNXP eller 100% tilsvarende skal du få IC7-MAX3 kortet mitt :p

Edit: Ser at komplett har noen demo kort av ABit IC7-MAX3 - hvis du tar sjansen på de. (Noe jeg ikke hadde gjort).

Inneholder drivere, flatkabler og manual. (IO shield, brackets o.l. mangler) Varen er demobrukt/ Erstatning fra leverandør. Varen kan ha skrumerker i fester o.l. Merking på emballasje behøver ikke samsvare med produktet.

Kjipt å ikke ha IO shield også...

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Om jeg husker riktig så hadde IC7 max3 en seriøs designfeil på hardware-nivå.

De skryter på seg bra voltmuligheter på minnet, men for alt over 2.8 blir spenningn så ustabil at en kan glemme å kjøre noe som helst i mer en tre minutter. Tipper det er derfor det er ute, ellers er jo kortet konge synes jeg. Men man kunne jo ønsket seg en rev2 av dette kortet.

Har det kortet selv og er veldig fornøyd, OCZ'ene mine er happy med 2.8v.

Wish

Lenke til kommentar

De skryter på seg bra voltmuligheter på minnet, men for alt over 2.8 blir spenningn så ustabil at en kan glemme å kjøre noe som helst i mer en tre minutter. Tipper det er derfor det er ute, ellers er jo kortet konge synes jeg. Men man kunne jo ønsket seg en rev2 av dette kortet.

Wish

Hei,

Købte nytt MAX3 kort for 2 måneder siden hos Komplett.

Dette kort hadde Vcore-fix og minnevoltdrop-fix fra fabrikken. Kongekort.

Men det er vel gåt ut av produktion. Har vert på banen i halvannnet år nu.

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar
MAX3 er utstyrt med en såkallt OTES-løsning.

Denne vifta skal bråke som et jordskjelv på grad 7 på richter-skalaen.

Jeg kjøpte nylig IC7-G på komplett...fint kort :)

Er drittlei av at folk rakker ned på den gode kjølingen på dette kortet. Er støyen uutholdelig kan viften justeres helt ned til 60% i bios.

kritikken er ikke rettet direkte mot deg over, men måtte lette litt på trykket :innocent:

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Wish

Hei,

Købte nytt MAX3 kort for 2 måneder siden hos Komplett.

Dette kort hadde Vcore-fix og minnevoltdrop-fix fra fabrikken. Kongekort.

Men det er vel gåt ut av produktion. Har vert på banen i halvannnet år nu.

Mvh

Kimmer

Hvordan vet du at disse fixene var utført? Er selv interessert skjønner du...

Lenke til kommentar

Hei,

Kan du dokumentere denne bastante uttalelse?

Til Caliber:

Vil anbefale du tar en tit på dette forum. I dette forum er der bare seriøse folk - noget det nesten er umuligt å finne her på hardware.no.

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
er nokk desverre flere som ikke har fattet hvordan viftestyringen på max3 kortet fungere

Når man har satt den til 60% er den rett og slett ikke hørbar, og dette tror jeg de fleste som har hatt dette kortet, og som har justert viftene rett kan bekrefte

Så sant, så sant... :thumbup:

Og om en ikke liker BIOS justeringene, er Speedfan din beste venn. Merkelig at ikke folk har fått med seg dette når det til og med har vært omtalt på Digi.

I love my Max3 (with speedfan)!

Wish

Lenke til kommentar

Fakta om IC7 max3

VDIMM problemet med fluktasjon av volten er fikset.

VTT problemet er derimot IKKE fikset og vil heller ikke bli det. Over 2.8v skalerer ikke vtt riktig. Det vil i praksis si at du ikke kan kjøre på spenninger over det.

Det finnes en hjemmelaget fiks for dette se her :

http://forum.abit-usa.com/showthread.php?t...ghlight=vtt+mod

Les her om fluctuation saken :

http://forum.abit-usa.com/showthread.php?t...ghlight=vtt+mod

Har selv dette kortet og klokker min 3.0 til 3.9 (260 fsb) , ikke helt optimalt pga minne problemet , men ganske bra allikevel. Skal du absolutt ha ett 478 kort bør du vurdere ASUS sitt toppkort i denne klassen , det lider ikke av samme problemet.

Lenke til kommentar

Så lenge ASUS P4C800-E Deluxe og det nevnte Gigabyte hkét er på markedet så hadde jeg aldri i verden valgt Max3 med sine hw feil. Alltfor dårlig til å være toppkort til sokkel 478!

Max3 hadde vært kongekort hvis det bare hadde fungert skikkelig, som det desverre ikke gjør.

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nylig IC7-G på komplett...fint kort :)

Har IC7-MAx3 selv. Hatt kortet ca 2 uker.

Kommentarer:

+:

6 S-ATA! :D

Dønn stabilt

Bra med tilkoblingsmuligheter +++

Bra kjøling

Endelig fjerna alt av com og paralellporter - trenger ikke disse jeg.

-

*Kun 2 IDE (mitt tidligere kort hadde 4 IDE porter - men kunne ikke skaffes igjen)

*OTES kjølingen bråker i ca 10 min etter at maskinen er slått på - ubalanse i vifta brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Har prøvd å slå ned hastigheten - bråker allikevel en stund etter at jeg har slått på maskinen.

*Dårlig design: Dum plassering av IDE kontaktene. Prosessor sokkelen er plassert altfor nær OTES kjølingen som gjør at:

1: Orginale kjølere er nesten umulige å få av da festet som man skal løsne kjøleren fra sitter helt opp i OTES kjøleren.

2: Gjør at fete uorginale kjølere ikke passer! Grrrrr min fete thermalright kobber kjøler passer ikke!

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...