knokle_85 Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Jeg har suglet på dette kortet i snart et år, og når tiden endelig kommer så forsvinner det j æ v l a kortet.. Er det utsolgt eller vekke for godt?? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Det har nok gått ut av produksjon. Akkurat slik som mitt kongekort: Gigabyte GA-8KNXP. Da dette feilet måtte jeg ta til takke med et annet og dårligere kort - nærmere bestemt Abit IC7-MAX3. Så klarer du å skaffe meg et Gigabyte GA-8KNXP eller 100% tilsvarende skal du få IC7-MAX3 kortet mitt Edit: Ser at komplett har noen demo kort av ABit IC7-MAX3 - hvis du tar sjansen på de. (Noe jeg ikke hadde gjort). Inneholder drivere, flatkabler og manual. (IO shield, brackets o.l. mangler) Varen er demobrukt/ Erstatning fra leverandør. Varen kan ha skrumerker i fester o.l. Merking på emballasje behøver ikke samsvare med produktet. Kjipt å ikke ha IO shield også... Endret 19. desember 2004 av OC-Freak Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 ABIT har problemer. Tror det var finansielle. Husker ikke hvor jeg så det... Og dette syns jeg er synd for de siste HK-ene mine har vært ABIT. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Har du lyst på et ic7.max 3 kort, tar du sjansen på et demokort på komplett, hadde jeg gjort.. Lenke til kommentar
WishYou Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Om jeg husker riktig så hadde IC7 max3 en seriøs designfeil på hardware-nivå. De skryter på seg bra voltmuligheter på minnet, men for alt over 2.8 blir spenningn så ustabil at en kan glemme å kjøre noe som helst i mer en tre minutter. Tipper det er derfor det er ute, ellers er jo kortet konge synes jeg. Men man kunne jo ønsket seg en rev2 av dette kortet. Har det kortet selv og er veldig fornøyd, OCZ'ene mine er happy med 2.8v. Wish Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Om jeg husker riktig så hadde IC7 max3 en seriøs designfeil på hardware-nivå. De skryter på seg bra voltmuligheter på minnet, men for alt over 2.8 blir spenningn så ustabil at en kan glemme å kjøre noe som helst i mer en tre minutter. Tipper det er derfor det er ute, ellers er jo kortet konge synes jeg. Men man kunne jo ønsket seg en rev2 av dette kortet. Har det kortet selv og er veldig fornøyd, OCZ'ene mine er happy med 2.8v. Wish Hei, Købte nytt MAX3 kort for 2 måneder siden hos Komplett. Dette kort hadde Vcore-fix og minnevoltdrop-fix fra fabrikken. Kongekort. Men det er vel gåt ut av produktion. Har vert på banen i halvannnet år nu. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 jeg ser heller ingen grunn til å ikke la være å gå for ett demo kort, sansynligvis så er der demo kortet fra komplett erstatning fra levrandør. Selv hadde jeg ett ic7 max3 kort, og var strålende fornøyd med det helt til at en vannblokk røsket cpu ut av sockelen og ødela den. Lenke til kommentar
enl Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Hvis du ikke er nødt til å ha IC7-Max3, er jo alltids Asus P4C800E-Deluxe et godt alternativ, og det er fremdeles i salg Lenke til kommentar
TheGribb Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 MAX3 er utstyrt med en såkallt OTES-løsning. Denne vifta skal bråke som et jordskjelv på grad 7 på richter-skalaen. Jeg kjøpte nylig IC7-G på komplett...fint kort Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) MAX3 er utstyrt med en såkallt OTES-løsning. Denne vifta skal bråke som et jordskjelv på grad 7 på richter-skalaen. Jeg kjøpte nylig IC7-G på komplett...fint kort Er drittlei av at folk rakker ned på den gode kjølingen på dette kortet. Er støyen uutholdelig kan viften justeres helt ned til 60% i bios. kritikken er ikke rettet direkte mot deg over, men måtte lette litt på trykket Endret 23. desember 2004 av Caliber Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Om jeg husker riktig så hadde IC7 max3 en seriøs designfeil på hardware-nivå. De skryter på seg bra voltmuligheter på minnet, men for alt over 2.8 blir spenningn så ustabil at en kan glemme å kjøre noe som helst i mer en tre minutter. Tipper det er derfor det er ute, ellers er jo kortet konge synes jeg. Men man kunne jo ønsket seg en rev2 av dette kortet. Har det kortet selv og er veldig fornøyd, OCZ'ene mine er happy med 2.8v. Wish Hei, Købte nytt MAX3 kort for 2 måneder siden hos Komplett. Dette kort hadde Vcore-fix og minnevoltdrop-fix fra fabrikken. Kongekort. Men det er vel gåt ut av produktion. Har vert på banen i halvannnet år nu. Mvh Kimmer Hvordan vet du at disse fixene var utført? Er selv interessert skjønner du... Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Dette kort hadde Vcore-fix og minnevoltdrop-fix fra fabrikken. Kongekort. Hvordan vet du at disse fixene var utført? Er selv interessert skjønner du... Det merket han vel fint når kortet fungerte som det skal Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Så du kan konstatere at vtt holder seg på 1/2 av vdimm, selv over 2.8V på minnet? Aldri hørt om noe vcore problemer med dette kortet... Bare minnet som har hatt flukserende spenninger over 28 vdimm så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) MAX3 er utstyrt med en såkallt OTES-løsning. Denne vifta skal bråke som et jordskjelv på grad 7 på richter-skalaen. Hei, Kan du dokumentere denne bastante uttalelse? Til Caliber: Vil anbefale du tar en tit på dette forum. I dette forum er der bare seriøse folk - noget det nesten er umuligt å finne her på hardware.no. Mvh Kimmer Endret 23. desember 2004 av Kimmer Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 MAX3 er utstyrt med en såkallt OTES-løsning. Denne vifta skal bråke som et jordskjelv på grad 7 på richter-skalaen. Dette vil jeg gjerne høre mer om ? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 er nokk desverre flere som ikke har fattet hvordan viftestyringen på max3 kortet fungere Når man har satt den til 60% er den rett og slett ikke hørbar, og dette tror jeg de fleste som har hatt dette kortet, og som har justert viftene rett kan bekrefte Lenke til kommentar
WishYou Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 er nokk desverre flere som ikke har fattet hvordan viftestyringen på max3 kortet fungereNår man har satt den til 60% er den rett og slett ikke hørbar, og dette tror jeg de fleste som har hatt dette kortet, og som har justert viftene rett kan bekrefte Så sant, så sant... Og om en ikke liker BIOS justeringene, er Speedfan din beste venn. Merkelig at ikke folk har fått med seg dette når det til og med har vært omtalt på Digi. I love my Max3 (with speedfan)! Wish Lenke til kommentar
cjordan61 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Fakta om IC7 max3 VDIMM problemet med fluktasjon av volten er fikset. VTT problemet er derimot IKKE fikset og vil heller ikke bli det. Over 2.8v skalerer ikke vtt riktig. Det vil i praksis si at du ikke kan kjøre på spenninger over det. Det finnes en hjemmelaget fiks for dette se her : http://forum.abit-usa.com/showthread.php?t...ghlight=vtt+mod Les her om fluctuation saken : http://forum.abit-usa.com/showthread.php?t...ghlight=vtt+mod Har selv dette kortet og klokker min 3.0 til 3.9 (260 fsb) , ikke helt optimalt pga minne problemet , men ganske bra allikevel. Skal du absolutt ha ett 478 kort bør du vurdere ASUS sitt toppkort i denne klassen , det lider ikke av samme problemet. Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Så lenge ASUS P4C800-E Deluxe og det nevnte Gigabyte hkét er på markedet så hadde jeg aldri i verden valgt Max3 med sine hw feil. Alltfor dårlig til å være toppkort til sokkel 478! Max3 hadde vært kongekort hvis det bare hadde fungert skikkelig, som det desverre ikke gjør. Endret 23. desember 2004 av 8-Ball Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) MAX3 er utstyrt med en såkallt OTES-løsning. Denne vifta skal bråke som et jordskjelv på grad 7 på richter-skalaen. Jeg kjøpte nylig IC7-G på komplett...fint kort Har IC7-MAx3 selv. Hatt kortet ca 2 uker. Kommentarer: +: 6 S-ATA! Dønn stabilt Bra med tilkoblingsmuligheter +++ Bra kjøling Endelig fjerna alt av com og paralellporter - trenger ikke disse jeg. - *Kun 2 IDE (mitt tidligere kort hadde 4 IDE porter - men kunne ikke skaffes igjen) *OTES kjølingen bråker i ca 10 min etter at maskinen er slått på - ubalanse i vifta brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Har prøvd å slå ned hastigheten - bråker allikevel en stund etter at jeg har slått på maskinen. *Dårlig design: Dum plassering av IDE kontaktene. Prosessor sokkelen er plassert altfor nær OTES kjølingen som gjør at: 1: Orginale kjølere er nesten umulige å få av da festet som man skal løsne kjøleren fra sitter helt opp i OTES kjøleren. 2: Gjør at fete uorginale kjølere ikke passer! Grrrrr min fete thermalright kobber kjøler passer ikke! Endret 23. desember 2004 av OC-Freak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå