Gå til innhold

Aopen HQ8 big tower m 300W power

JonV

Anbefalte innlegg

er det noen som har noen gode råd om støydemping av powersuply... det som sitter i Aopen sitt tower høres jo ut som en F-16 med afterburner på ....

vet dere om noen gode powersuply med lavt støynivå Gjerne med mer en 300W og som ikke koster skjorta.

Har en del utstyr inne i maskina så det gjør ingenting om det er et 400W

Mvh Jon

Asus A7V133 VIAKT133A, ATA/100, RAID.

Gaiward geforce2 mx400.

soundblaster live player 5,1.

studio pctv rave.

768Mb pc133ram Original.

Scsi adaptec.

Cd Brenner Yamaha 8X4X24 SCSI

Dvd Pioner 10X32

Cd rom 52X LG

2X40 Gig Wd i Raid

1X15,2 Gig Transport disk.

1X6,4 Gig NTFS Mye Hemlig :smile:

Intern modem ....Venter på bredband fra Smartcall...Noen erfaringer?

og etpar gamepads og ratt og pedaler. og sist men ikke minst force feedback joystick fra microsoft.

OS Win XP corporate 2600.........

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det ikke noen powersuplys som er laget for å være stillegående da?? er kjempe fornøyd med Aopen towerethadde det ikke vært for støy fra poweret

Mvh Jon

Asus A7V133 VIAKT133A, ATA/100, RAID.

Gaiward geforce2 mx400.

soundblaster live player 5,1.

studio pctv rave.

768Mb pc133ram Original.

Scsi adaptec.

Cd Brenner Yamaha 8X4X24 SCSI

Dvd Pioner 10X32

Cd rom 52X LG

2X40 Gig Wd i Raid

1X15,2 Gig Transport disk.

1X6,4 Gig NTFS Mye Hemlig

Intern modem ....Venter på bredband fra Smartcall...Noen erfaringer?

og etpar gamepads og ratt og pedaler. og sist men ikke minst force feedback joystick fra microsoft.

OS Win XP corporate 2600.........

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-14 12:51, win_xp skrev:

er det noen som har hørt eller har noen erfaringer med denne powersuply.....Sirtec HPC-340 340W ATX (AMD&P4 OK) quiet!

Vifta i denne kan kjøres på halv eller full speed så vidt jeg har finni ut, på full speed (ca. 3000 rpm) er den noisy, men på halv er den stille og grei. Ellers er den i meget god kvalitet, dog ikke like fancy som de schwindyre Enermax'ene.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en cwt 300 fra microplex etter som denne skulle bråke mindre en den originale i Aopenkassa.

Ingen stor forskjell synest jeg så jeg satte inn en 19db papst vifte i stedet. Cwt 300 har temperatur-regulator i tillegg så det er ikke strømforsyninga som bråker nå nei.. Fungerer fint og ingen overvarme enda som jeg har merka i alle fall. Blir litt varm lufta ut i fra boksa så kanskje jeg bør sette i ei litt kraftigere etter hvert. Om den smeller så kan jeg nesten kjøpe 2 til for prisen av en noise kontroll boks. Sikkert myei merket og lite i forskjell. Kanskje noen vil åpne sin og se hvike vifte det er som står i, for det kan ikke være så mye mer i forskjell..Så kan vi andre bare kjøpe den vifta og sette i. :smile:

Har en irriterende høy lyd fra vifta på prosessoren (Taisol uten kobber) den er neste prosjekt.

Om jeg monterer en 80*80 vifte med bra trykk over kjøleribba som monterest med noen tynne stålståder ut i fra kjøleren, vil dette gå greit da? Må ha litt prosjekt i jula også selv om jeg må reise fra maskina.

tenkte noe slikt:

|__________|---underkant av vifte

--------/-- stålvaier ned ikke tykke, som

står i hvert sitt hjørne på kjøleribba og opp til hulla på vifta. Mellomrom fra vifta og ned kanskje 1 cm eller 2.

Vil denne kjøle like bra som en 80mm vifte i en slik overgang? Kanskje mye av lufta forsvinner ut på sidene i stedet for ned og "inni" kjøleribba.

Noen som har noe lignende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...