Gå til innhold

Nokia 6230 VS SE k700i?

Skurk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville helt klart valgt K700i pga en nydelig skjerm og design.

På papiret så ser kanskje 6230 best ut, men jeg hadde ikke valgt den pga den bittelille skjermen som også har en veldig lav oppløsning. Men hvis du trenger minnekortplass og EDGE og ikke bryr deg om at skjermen er dårlig så er 6230 et ganske godt valg :thumbup:

Lenke til kommentar
på papiret altså? hva er det 6230 har som ikke K700i har da? og hva er egnetlig EDGE?

EDGE, minnekort

EDIT:

EDGE er en metode for overføring av data. som fungerer i vårt nåværende GSM-nett og som kan nå hastigheter på opptil 473 kbps. Blir ofte sett på som en rimelig løsning istednefor UMTS (3G) da man bare trenger å oppgradere eksisterende basestajsjoner. ”Endelig” tilgjengelig i de større tettstedene i Norge, hovedsakelig grunnet at UMTS (3G) nettet er blitt forsinket.

Endret av *Dragon*
Lenke til kommentar

6230 har ikke dårlig skjerm. Den er MEGET god, bare liten... Den har ikke lav oppløsning, det er noe man sier om den har liten oppløsning i forhold til størrelse. skjermen er klar og tydelig, den (128*128p. K700i har 174*220...). K700i har høyere oppløsning på videoopptak, men kameraet til 6230 er minst like bra til stillbilder. K700i er mye treigere i menyer og meldinger, og et minne på 41 mb uten muliget til ekspansjon, er latterlig på en konkurrent til 6230. 6230 har veldig god radio. Alle sier at man må være nær tettbygd strøk osv for å høre på radio på telefoner, men 6230-radioen er skurrefri her oppe i skuen i Hurdal, til og med. 6230 har som lest EDGE og minnekortplass med støtte for kort opp til 1 GB. Dessuten kom den på 2. plass i Forbrukerrapportens test, nest etter SE P900... K700 kom på ca 10., ETTER k500. Kjøp 6230 hvis du vil høre på mp3, radio og ha en rask telefon. (PS: IKKE kjøp TwinMOS-MMC-kort!!! Det kan herpe hele shiten!)

Lenke til kommentar

Et typisk Morosamen svar... :roll::p

Men jeg er vel saktens enig. Jeg er 80% sikker på at du vil personlig få mye mer glede ut av en Nokia 6230, enn en K700i. Selv om du sikkert får flere øyne etter deg på gata med k700i. For N6230 er en typisk kjedelig designet nokia telefon. :p Likevel funksjonsrik.

Lenke til kommentar

hva er de(Morosamen)? nokia forhandler? :tease:

neida, det var en god anbefaling - det er nesten så jeg kan stryke k700i fra lista mi... men ikke helt..

k700i har f.eks. 60 timer lenger standby, og 2 timer mer taletid...

den har også litt bedre kamera etter det jeg kunne se på testbildene....

At den har større skjerm gjør den jo også mer attraktiv..

kameraforskjell (begge inne - selv om belysning varierer litt):

http://amobil.no/artikkelbilder/nokia_6230_pic2_l.jpg

http://amobil.no/artikkelbilder/sony_ericsson_k700_pic4.jpg

men 6230 er litt billigere :)

Endret av ThaKladd
Lenke til kommentar

Skulle ikke vært lov å legge ut et så dårlig eksemplar som eksempel. 6230-kameraet er SÅ mye bedre. Mulig det ikke er bedre enn K700is, men i alle fall ikke like dårlig som dette bildet tilsier (K700is og 6230s er nok ca like bra). Dessuten er det lov å bruke nattmodus.

Lenke til kommentar

Jeg vil spørre det om hvilket merke du har fra før.

Selv er jeg vant til T68 gjennom tre år. Ved bytte nå sto jeg med det samme valget som du står ved nå. Jeg valgte 6230 mest pga minnekortet, men jeg har ikke rukket å kjøpe større enn det medfølgende 32 Mb enda.

Jeg er langt fra fornøyd med 6230 og angrer som en gal på kjøpet. Det kommer mye av hvordan den bruker SMS og MMS. Kanskje var T68 treg, men jeg er ikke så kjapp til å skrive heller.

Jeg har ikke brukt K700, så jeg vet ikke eksakt hvordan den er, men jeg regner med at den er i nærheten av hvordan T68 var.

I 6230 savner jeg at jeg ikke ser i meldingsmenyene hvor mange uleste, usendte etc jeg har.

T68 hadde ikon i sendt boksen som fortalte at meldingen hadde kommet fram til mottaker. 6230 bruker egen melding, eller rapport som det blir kalt, og det er langt fra like elegant. (Bruker Tenelonr)

6230 har ikke tall på menyene. På T68 kunne man trykke seg fram med tall til ønsket meny. Raskt og enkelt.

Pluss mye annet som irretere, men jeg er nok ganske kresen bruker.

Så langt jeg kjenner til kan K700 oppgraderes av bruker ved hjelp av USB. Flere forhandlere kan også oppgradere mens du venter. Nokia må sendes inn.

Jeg vurderer nå å kjøpe K700i til kona , så kan hun få min 6230:-)

Tlangset

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...