Gå til innhold

Geforce 6800 Le

eoden

Anbefalte innlegg

Jeg anskaffet meg for en 14 dager siden ett Geforce 6800 Le kort.

Hver gang jeg startet ett spill (nesten hvilket som helst spill, bl.a half life 2, pirates og Vampires) får jeg spille i ett par sekunder, skjermen slår seg av og deretter fortsetter musikken videre låst i en loop. Eneste jeg kan gjøre er å starte maskinen på ny. Har forsøkt det meste. Oppdatert spillene (så langt det eksisterer patch) oppdatert skjermkort, directx. Har forresten Vannkjøling på kortet. Kan det ha noen innvirkning?! ; ville ikke trodd det. Hadde ett geforce ti 4200 før som fungerte helt greit. Jeg har heller ikke overklokket 6800 Le kortet.

Noen som har noen forslag til hva som kan være galt. Ganske frustrende , alt fungerte fint i starten.

på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du mulighet til å teste kortet i en annen maskin? Dersom den også feiler der så har du iallefall noe å komme med når du tar kontakt med support. Jeg sleit med samme feil, sendte kortet i retur, fikk nytt .. og nå er alt fryd.

sagt det før .. dersom man mottar en vare som ikke er 100 % så bør man sende den i retur. For det første fordi man faktisk har betalt masse penger for varen, og for det andre for å la produsenten vite at forbrukere ikke nøyer seg med noe dårligere enn hva vi blir lovt.

Lenke til kommentar

Dette sto skrevet inne på en annen plass på forumet:

(Hadde samma problemet her inntil jeg installerte RivaTuner og sat minnehastighet manuelt fra 700 til 350MHz. Etter dette har alt fungert supert

Er vist en feil på en del 6800LE kort som gjør at minnehastighet blir doblet. Slik som i mitt tilfelle at når spill startes så vil kortet bli kjørt med 2x700=1400MHz på minne. Ved å sette den manuelt til 350 så vil den da gå på 350x2=700

Får 2590 i 3DMark05....(12 pipes enablet)

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...2590+i+3dmark05

dær fant jeg det

Endret av Shuttle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...