fanta Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Hei, Har en relativt ny bærbar maskin og ønsker å beholde denne i bruk en stund fremover (3 år+). Bruker PC daglig, og har så langt brukt denne bærbare -- dog av og til med ekstern skjerm. Er det noen forhåndsregler jeg bør ta for å sikre et lengst mulig maskinliv på "babyen" min? Batteriet forstår jeg jo vil bli dårligere etterhvert (dette kan da også byttes ut), men ellers) Takker Lenke til kommentar
In-Zane Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Ikke spis brødskiver over tastaturet ditt på laptoppen din Når jeg skulle rense mitt tastatur på laptoppen min, kunne jeg mate alle duene i Oslo mette Hilsen In-Zane [ Denne Melding var redigert av: In-Zane på 2002-06-05 01:05 ] Lenke til kommentar
unwill Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Bruker du maskinen "vanlig" så vil den nok greie å vare i 3 år til uten problemer. Altså, unngå støt og fukt skader... Håper du har garanti eller en service-avtale på den, det kan være lurt å bruke litt penger på det hvis det er en god maskin som du vil bruke fremover. Helt uten grunn fungerte ikke tv-ut lenger, jeg ringte og Dell kom dagen etter og byttet den ut. Kjempegreit... Feilsøking tar for lang tid for dem ) Bytt ut det som er mulig... han spurte om jeg ville bytte ut hovedkortet også i samme slengen... Lenke til kommentar
sirius Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 La den stå på støtt underlag når den brukes. Ikke sitt med den på fanget. Pass på luftsirkulasjonen. Pass på at det er fri passasje for alle luft ut/inntak. Ikke la den ligge i sola. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Kjøp deg en egnet veske/sekk til maskinen. Det fortjener den. Lenke til kommentar
dilldall Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Ekstern mus - i allefall hvis den er med styrepeker. Sittet med maskinen (på fanget) og jobbet hver dag i 5 måneder nå i mange timer, og det jeg merker er at styrepekeren henger seg opp så musepekeren løper over skjermen. irriterende så lenge det er den jeg bruker. Fikk nytt tastatur før jeg dro avgårde, og hadde samme tullet med musepinnen da også. en liten plate til å legge på fanget kan være lurt. det blir v a r m t... Lenke til kommentar
Mobil Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Veske med elastisk opphengssystem sparer skjerm,disk og kabinett mot støt og slag. Produsenter har opplevd over 50% mindre RMA ved bruk av slike vesker. I Europa er det kun Umates som har slike vesker. Sjekk http://www.umates.no Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Vet ikke hvor du bor i landet, men hvis det blir kuldegrader om vinteren der, bør du ikke la maskinen ligge i bilen over natta, det kan ta knekken på skjermen, den får lyse områder. Pass på å holde den ren, spesielt tastaturet. Ikke drikke kaffe med den på fanget!!!! Har sett maskiner gå på dunken av søling. Lenke til kommentar
fanta Skrevet 6. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2002 slowcooler: jepp.. presterte nettopp å helle et glass vann ned i tastaturet.. ble rimelig skremt.. men heldigvis funket den fint igjen etter litt desperat tørking :smile: takk for tips folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå