steinih Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Hei Er ikke helt sikker på at det her er rett kateogi, men fant ikke noe annet som passet i farten. Det som er problemet er at når jeg snakker blir det masse støy fra min mic. Altså de jeg snakker med hører nesten bare støy. Har testa masse forskjellig nå, men finner ingen løsning. Det jeg har gjort er: har testa 2 forskjellige lydkort: Det ene innebygd på hk en Realtech kontroller, det andre et Creative Audigy 1 pro kort. har også testa 2 forskjellige mic's. Den ene en Logitech USB headset med mic og det andre en billig mic til 100 spenn eller noe. I tillegg har jeg innstallert microsoft GSM codec på nytt og testa forskjellige innstillinger i ventrilo og forskjellige ventrilo klienter, men alt gir samme resultat: masse støy fra meg når jeg snakker. :/ Setter stor pris på om det er noen som har ideer om hva som kan være problemet. mvh steinih Lenke til kommentar
steinih Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Ingen som har peilig på hva som er årsaken til mine problemer? :/ Kan ikke kommer på noe mer å teste.. mvh Steinih Lenke til kommentar
Plukk Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Hadde lignende problemer, de andre hørte masse støy når jeg snakket. "Problemet" i mitt tilfelle var å legge mikrofon kabelen bort fra kabinettet, da alle viftene lagde interferens. Bare et tips, men det var alt som skulle til for meg. Typisk billig headsett. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 tror du ville ha fått nye mere hjelp på www.gamer.no Lenke til kommentar
pal3k Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Det kan jo vere micen din som ikke "tip top". Da vil du få en skurre lyd fra pcen. Prøv å ta micen nermere munnen og skru ned outband. Kansje dette vil hjelpe. Lenke til kommentar
Term Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Det er i hvert fall ikke ventrilo som er problemet. Skjekk først lyden din i windows lydinspilling å hør selv hvordan kvaliteten er. prøv så å feilsøke kabelen. Kabelen inn til mic'en kan være revet litt ut slik at det er dårlig kontakt, så prøv å dyrr den litt inn mot micen. Det skjedde en gang med min bord mic. ellers skjekk kontakt til den siden som er plugget i pc'en å se om det er dårlig kontakt der. Vil tro at problemet ditt ligger der. Bruker du headsett ellre bordmic da? Lenke til kommentar
Imho Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Har akkurat det samme problemet Lenke til kommentar
steinih Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2004 Hei igjen Det som er litt merkelig da er at jeg får det samme problemet med 2 forskjellige mic's. Den ene er USB og den andre er vanlig mini jack. USB headsettet er fra Logitech og kosta ca 450,-. mini jack headsettet er noe billig drit fra Claes Ohlson. Logitech headsettet funka helt fint før, men plutserlig oppstod den støyen. Og det samme skjer med vanlig headsett også. Eller det er faktisk enda mere støy med det enn ned USB. Ellers har jeg ikke gjort noen andre endringer inne i PC'n heller. Eller har jo testa et annet lydkort også da, men det gjorde heller ingen forskjell. Begynner å bli litt oppgitt her nå. På tide med ny PC? mvh steinih Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå