husmann Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Har et Abit KV8 Pro 3rd eye hovedkort. Som mange vet har jeg nå fått kortet "opp å gå" etter mye problemer med minnefeil/feil med sloter. Har nå slitt lenge med å får 3rd. eye(den løse enheten) til å virke. Eneste den viser er uguru-ikonet og romtemperatur. Er den noen andre som har hatt lignende problemer og fått 3rd eye-enheten til å virke. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Kan du fortelle hva du har gjort? Jeg antar at du må legge inn drivere for den i windows og konfigurere den derfra. Kanskje skru på noe i bios Lenke til kommentar
husmann Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Ikke noe problem - har lagt inn drivere, til og med lastet ned de siste fra Abit's sider. Alt fungerer perfekt når jeg kikker på alle delene av programmet ved å åpne de fra oppgavelinjen nederst på skjermen eller ved å høyreklikke på ikonet (som ligger nederst til venstre på oppgavelinjen) Når jeg klikker på den "gule linjen" i programmet får jeg bare beskjed om at "Uguru clock isn't connected.......please check your connection.........". Har målt kabelen, den er hel og ikke brudd i noen ledere. Det er bare det at selve den løse enhenten - 3rd-eye ikke viser noe annet enn romtemperaturen og Uguru-logoen. Ingen av bryterne/knappene virker til noe som helst. Dette viser at kabelen som sådann må være hel, men at det må være noe annet feil. Har vært på hjemmesidene til Abit og ikke funnet noe info der heller. Å få dette "3rd-eye" til å virker har jo ingenting å si for å bruke pc'en, men det hadde vært morsomt likevel å få det til - og så irriterer det. Alle programmene/funksjonene virker jo, men jeg må aktivere dem på skjermen - og det var vel ikke meningen. Er det levert med så da bør og skal det virke, synes nå jeg. Endret 20. desember 2004 av husmann Lenke til kommentar
friskies Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Åååååå, den dingsen som skal stå på skrivebordet og vise masse systeminfo? Er den USB? Den må sikkert plugges inn i en spesiell USB port? Lenke til kommentar
nosto Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 mener å huske at du må¨skru den på i bios.og det er ikke usb kabel kabelen skal sitte på hovedkorte like ved uguru chipen,nede på høyre side. Lenke til kommentar
husmann Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Uguru er enablet i bios'en. I bios kan jeg sette de verdier jeg ønsker så dette er heller ikke noe problem. Kabelen er også plassert på rette "stikker" - og jeg vet at det ikke er en vanlig usb-tilkobling. Så jeg takker for svar, men trenger altså noen flere "smarte" løsninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå