Gå til innhold

spm om gainward 6800 ultra/2600

Illmatic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, som jeg sa så fikk du nvidia's referansekjøler. Gainward's ultra kort kommer ikke med gainward's kjøler, (den med 2 vifter) men med nvidias referanse design. Gainward sier selv at nvidias referanse kjøler er "mycket mer effektiv".

Selv har jeg prøvd alt av drivere og expertool versjoner, uten hell. Får fortsatt fpsdrops, og kortet ligger i fare for å bli sendt tilbake siden det presterer som mitt ti4600..

Lenke til kommentar

jeg har ingen problemer. doom 3 går fint, ut 2003 går super smooth med alt på topp og kortet ligger mellom 50-65 grader cellcius. er dette mye? hvordan kan jeg sjekke fps i doom 3? det er mulig kortet mitt er "dårlig", men jeg syntes det er villt siden jeg har sittet med et geforce 2 kort i 3 år.hehe.

ps: fint om noen kan hjelpe http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=348317

Endret av Gamer-guru
Lenke til kommentar

lurer på noe: når jeg spiller doom 3, går alt fint. men i stad når jeg skulle spille ut 2003 og morrowind, stopper spillet helt opp etter hvert. ellers går spillene glatt med alt på fullt. etter at jeg oppdaterte driverne til skjermkortet ble jeg kvitt problemene i ut 2003 (tror jeg), men fikk problemer i morrowind. når jeg skulle avslutte morrowind reboota pc'n! kan det ha noe å gjøre med problemene i denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=348317 ? eller kan det ha noe med at jeg har sp2?

ps: når spillene "hang seg", så jeg at cpu brukte 100%....

Endret av Gamer-guru
Lenke til kommentar

ok. Doom 3, trackmania, C&C generals og gta:vc funker bra, unreal tournament 2004 og. eneste "problemet" med sistnevnte er at hver gang jeg starter spillet, henger det seg i 10 sekunder, så etter det går alt helt glatt. :D

edit nr.1: men Rainbow six: raven shield funker ikke. har det noe med sp2 å gjøre?

edit nr.2: jeg testa doom3 med fraps nå for å sjekke fps. jeg spilte med 1280*1024,quality på high, 8xaa, ikke noe af. lå mellom 20 og 40. er dette dårlig``? ps: alt var på utenom vsync.

Endret av Gamer-guru
Lenke til kommentar

Skru av både AA og AF og prøv, skru også av v-synk. Selv synes jeg alt under 60 er uakseptabelt, men det viktigeste er likevel at den er stabil og ikke faller med en gang én er i en fight. Har også hatt litt rebootinger, spesielt når jeg merker at kortet kjøres hardt.

Lenke til kommentar

0-60= uakseptabel frame rate

60+= akseptabel frame rate

Hvem er infocare og hvordan får man tak i dem!? Tviler sterkt på at komplett hadde gidda å løfta en finger for å hjelpe meg... har jo allerede betalt.

AA og AF glatter ut ujevne kanter, er det dette du mener med flimmer? At det blir litt kantete? Hvis du tester med 3dmark så kan du jo selv se hva AA og AF gjør med bildet og med frameraten. Hvis du har fraps oppe når du spiller så kan du jo selv se at det "lugger" når du har framerate på 20-40.

Endret av Plukk
Lenke til kommentar

infocare er supporttjenesten komplett.no benytter seg av ved kjøp av blant annent ferdigbygde pc'r, de virker meget hyggelige og hjelpsomme hittil. :yes: når jeg skrudde av aa/af og vsync, lå jeg på ca. 40-65 fps, er ikke dette litt lite til å være oppsettet mitt? på kloss hold er også mange av texturene på vegger og sånn uskarpe.

Lenke til kommentar

okay, fant ut at komplett.no ikke hadde innstalert chippsetdrivere. så nå er det slik i de fleste spill at alt går smooth på max, men fryser etter oppstart. men frysningen forsvinner etter 15 secunder og da går alt dritbra. jeg tror d har noe med at viftene må komme igang å gjøre. har oppdatert bios og. men et problem: ofte når jeg avslutter spill, rebooter maskinen. noen tips her?

Lenke til kommentar

Fryser maskinen etter oppstart av spill eller os (windows)?

Har du oppdatert bios på hovedkortet eller skjermkortet?

Har du installert og oppdatert expertool? Der kan du stille frekvensen på gpu og skjemkortminne. Still frekvensene likt både i 2d og 3d. Høres ut som skjermkortet ditt sliter med å bytte mellom 3d og 2d, og jeg mener å ha lest at ulik frekvens i 3d og 2d kan resultere i reboot når en skifter. Test maskinen i 3dmark og se hva du får, så får du en anelse om den presterer som den burde eller ikke.

Lenke til kommentar
så dette er et golden sample kort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300417&cks=PRL

Ja det stemmer, men dette kortet er ikke som på bildet.

Det har bare en vifte. Og støyer ikke så mye som 6800GT som har (som på bildet) to vifter.

Ligner mere på NV5 bare att alt er rødt.

EDIT: Ops. skulle kanskje lest litt i tråden her før jeg skreiv.. :p

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...