Illmatic Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 hei. jeg har nettop bestillt en ny pc, med et Gainward geforce 6800 ultra/2600 gs skjermkort. når dette kortet kom ut leste jeg her på forumet at en del hadde problemer med bios og andre ting. jeg bare lurer på om dette er fikset nå? avgir kortet utrolig mye varme og støy? jeg er ingen støyfanatiker, men vil bli mer skremt av å spille doom 3 enn å starte pc'n.... en annen ting som er litt off topic, vil jeg kunne kjøre doom 3 med alt på fullt? specs: amd athlon 64 3500+ cpu, 1024 mb ddr ram (3200), msi n8o plantinum-g. ps: jeg har søkt, men fant ikke ut om probleme en løst nå. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Ja, doom på fullt er ikke noe problem med det oppsettet. Har dette kortet selv. EDIT: når jeg sier fullt, så mener jeg "high" og ikke "ultra-high". Det er absoltt ingen vits å kjøre på ultra-high, da dette bare er ukomprimerte teksturer osv. som bare tar unødvendig mye plass for ingen eller ekstremt liten økning i kvalitet. Den modusen er forøvring laget for skjermkort med 512MB ram eller mer (som ikke eksisterer enda). Har ikke merket noe problemer med BIOS heller nei. Kan du kanskje linke til diskusjonen om dette? Støymessig er den ganske høy, men ikke så mye mer enn alle andre kort i 6800-serien (eller x800-serien for den saks skyld). Noe støy må du regne med når du kjører den luftkjølt. har ikke merket til en verkbar økning i kabinett-varme fra å kjøre en gammel GF3Ti500 i samme systemet, så jeg annser ikke det som et problem. Den kan produsere opp mot 60-70W varme under full load i følge det jeg leser i tester, så det er jo en del mer. God ventilasjon er vel ikke å forrakte. -Stigma Endret 19. desember 2004 av Stigma Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 6800ultra-kort med ulik klokkefrekvens på 2d og 3d, har hatt en tendens til å bli ustabil. Har selv POV 6800ultra og ble nødt til å justere 2d opp til 425MHz så den ble lik 3d. Etter det forsvant alle problemene. Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Ja, doom på fullt er ikke noe problem med det oppsettet. Har dette kortet selv. EDIT: når jeg sier fullt, så mener jeg "high" og ikke "ultra-high". Det er absoltt ingen vits å kjøre på ultra-high, da dette bare er ukomprimerte teksturer osv. som bare tar unødvendig mye plass for ingen eller ekstremt liten økning i kvalitet. Den modusen er forøvring laget for skjermkort med 512MB ram eller mer (som ikke eksisterer enda). Har ikke merket noe problemer med BIOS heller nei. Kan du kanskje linke til diskusjonen om dette? Støymessig er den ganske høy, men ikke så mye mer enn alle andre kort i 6800-serien (eller x800-serien for den saks skyld). Noe støy må du regne med når du kjører den luftkjølt. har ikke merket til en verkbar økning i kabinett-varme fra å kjøre en gammel GF3Ti500 i samme systemet, så jeg annser ikke det som et problem. Den kan produsere opp mot 60-70W varme under full load i følge det jeg leser i tester, så det er jo en del mer. God ventilasjon er vel ikke å forrakte. -Stigma jeg har bestillt en extra kabinett vifte i tillegg. så jeg regner med å få god nok ventilasjon. men jeg ville ikke bestille flere med en gang, siden psu'n bare er på 360 watt. jeg ringte komplett, de sa at psu'n ikke ville være for svak, så jeg regner med dette går bra. de diskusjonene er flere måneder gamle. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 ...jeg har bestillt en extra kabinett vifte i tillegg. så jeg regner med å få god nok ventilasjon. ... Kan anbefale NV5 dersom du vil gjøre kjermkortet stillegående med god kjøling. Lenke til kommentar
tom-ivar Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Godt spørsmål. Jeg har selv testet et Gainward 6800Ultra 2600 GS, det bråker ganske mye, på grunn av 2 vifter. Men det er jo fullt mulig å justere hastigheten/Turtalle på viftene i EXPERT TOOLS. Har du bra kjøling i kabinette kan du sette ned turtallet på viftene. Men Gainward i seg selv er jo på toppen når det gjelder ytelse. Gainward har jo Golden Sample utgaven som yter mere enn konkurrentene! + At du kan klokke trygt på Expert tools. Gainward garanterer at Golden Sample utgavene tåler å klokkes på Expert Tools, men garanterer ikke at kortet blir stabilt viss du klokker det maks. Så skal du ha maks ytelse for pengene sats på et Gainward skjermkort. Endret 19. desember 2004 av tom-ivar Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 så dette er et golden sample kort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300417&cks=PRL Lenke til kommentar
tom-ivar Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Jepp det stemmer! GS = Golden Sample. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Gainward GeForce 6800Ultra 256MB GDDR3 AGP, "Ultra/2600 GS" 430Plus mhz, Retail Ultra/2600 GS GS = Golden Sample. Endret 19. desember 2004 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 fint! men jeg skal nok ikke klokke noe som helst på pc'n, men det er godt å vite at man har muligheten i "kontrollerte omgivelser" om jeg skulle trenge det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 lykke til videre. og god jul Lenke til kommentar
tom-ivar Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Ja. GOD JUL og godt NYTTÅR! Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) lykke til videre. og god jul takk takk. god jul til deg og! ot: noen som vet om det er noen "feil" med de nyeste kortene? ps: god jul og godt nyttår til andre andre og! Endret 19. desember 2004 av Gamer-guru Lenke til kommentar
Plukk Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Jeg har nettopp kjøpt meg et sånn kort, og kortet presterer bra i benchmark. Men i BFV så går kortet som sirup og jeg får massive fpsdrops. Jeg har typen med nvidia kjøleløsning. Har nyeste skjermkortdrivere og expertool, men har enda ikke gjort noe med bios. Har også hørt om folk som har ordnet problemene med kortet på forskjellige måter; skru av fastwrite i bios, koble molexkontaktene på hver sin krets, installering av hk drivere påny... Har ikke funnet fastwrite i min bios (abit ic7-max) men ellers er det meste prøvd. Kortet presterer bra i mange andre spill men i BFV så presterer mitt gamle ti4600 nesten like bra. Litt skuffende siden kortet ble innkjøpt for å få bedre ytelse i akkurat BFV.... Oversikt over hvor mye støy hver enkelt kort lager ligger her: HardwareTidende.dk Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Jeg har nettopp kjøpt meg et sånn kort, og kortet presterer bra i benchmark. Men i BFV så går kortet som sirup og jeg får massive fpsdrops. Jeg har typen med nvidia kjøleløsning. Har nyeste skjermkortdrivere og expertool, men har enda ikke gjort noe med bios. Har også hørt om folk som har ordnet problemene med kortet på forskjellige måter; skru av fastwrite i bios, koble molexkontaktene på hver sin krets, installering av hk drivere påny... Har ikke funnet fastwrite i min bios (abit ic7-max) men ellers er det meste prøvd. Kortet presterer bra i mange andre spill men i BFV så presterer mitt gamle ti4600 nesten like bra. Litt skuffende siden kortet ble innkjøpt for å få bedre ytelse i akkurat BFV.... Oversikt over hvor mye støy hver enkelt kort lager ligger her: HardwareTidende.dk det kortet jeg har bestillt, det er vel det med gainward sin kjøling? sikker på at det ikke er selve spillet ditt som har noen kompitablitets feil? søk etter patcher, kanskje det funker.... Lenke til kommentar
Plukk Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Etter hva jeg har hørt så produserer ikke Gainward Ultra 2600 kort med sin egen kjøling. Kun nvidia referanse design, mao. ikke som du ser på bildet på kompletts sider. Kilde: Tråd Jeg har 430mhz + versjonen av kortet og på spørsmål til komplett ang kjøler på denne får jeg som svar av komplett: 6015= nvidia fan + copper heat sink + Ganward red cover, Mycket mer effektiv än vår egen design faktiskt sier Gainward. Ellers så kan du lese her for beskrivelse av akkurat samme problemer som jeg har: Hw.no tråd Han endte med å selge det og kjøpe HiS X800XT.... Vi spiller forøvrig i samme klan, og om det er spillet mitt det er noe galt med så gjelder det en stor del av de aktive BFV spillerene også... Vi må spille med fastsatte patcher så å spille med andre patcher er uaktuelt. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 lykke til videre. og god jul takk takk. god jul til deg og! ot: noen som vet om det er noen "feil" med de nyeste kortene? ps: god jul og godt nyttår til andre andre og! Ja, det er en feil på alle 6800 AGP-kort. De har en hardware feil som gjør at all hardware akselerasjon av video er disablet. Det vil si at avspilling av video vil bruke mye mer CPU enn nødvendig. I praksis er det dog et overkommelig problem, siden man som regel ikek jobber med så mye i bakgrunnen når man spiller av video, eller i det minste kan prioritere videoen over de andre prosessene. -Stigma Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 kjipt at det er en slik grov feil, men funker alt annent? hvilke vifte® får jeg? Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 okay, jeg har snakket med komplett. de sa at jeg fikk gainward sin vifte, den er vel den beste? håper jeg ikke må begyne å tulle i bios, har ikke peiling på det der..... Lenke til kommentar
tom-ivar Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 okay, jeg har snakket med komplett. de sa at jeg fikk gainward sin vifte, den er vel den beste? håper jeg ikke må begyne å tulle i bios, har ikke peiling på det der..... Jepp ser ut som du får det samme kortet som på bilde Bilder viser klart at det er Gainward med 2 vifter. Se her: http://www.gainward.de/new/products/agp/ul...comparison.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå