jocke Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Mkay, i dag installerte jeg SpeedFan i en eller annen sammenheng. Oppdaget da noen fine flammesymboler, som helt sikkert symboliserer at noe er varmt Cluet er at maskinen har vært slik som dette de siste 2 årene, og den går like fint den dag i dag. Den står pr. dags dato utplassert i boden, som filserver 24/7 (med unntak når eg drar den med på LAN). Er det _viktig_ at jeg skaffer bedre kjøling, eller overlever den 2 år til? Har egentlig ikke lyst å spandere nytt tower + vifter + cpu-kjøler, da det er juletid + russeservice-regning Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Ville ikke stolt så altfor mye på de avlesningene, kan du ikke bare strippe toweret for sidedører og slikt? Disken(e) var jo ikke spesiellt varme, burde vært mye varmere om det såpass varmt på andre målere. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Tror ikke speedfan leser sensorene korrekt.. Du har f.eks en vifte på 10 000 rpm ifølge bildet :!: Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 sjekk 12volt railen; 11,06 volt. tror speedfan "fusker" litt med tallene jeg.. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Drit i det du, sjekk temp i bios, er det ålreit, så la den stå som den står CPU tåler da en 70 grader. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Tror ikke speedfan leser sensorene korrekt.. Du har f.eks en vifte på 10 000 rpm ifølge bildet :!: Satt inn en bensindreven vifte i et forsøk på å få temperaturen ned Diskene føles ekstremt varme ut når jeg tar på dem. HDD-Health sier at diskene ligger på ca. 45-50 grader, mens SpeedFan sier 35-40. Hele servermaskinen er, som nicket mitt tilsier, jalla. Alt er satt sammen av litt her og der CPU har forøvrig en temp på ca 80-90 grader etter en time med cs..farlig varmt? Endret 19. desember 2004 av jallakim Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Det er VARMT, ja! Kjøp en ny cpu-kjøler og noe som kan kjøle ned diskene dine. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Tror jeg er en heldig sjel. Maskinen har overlevd i disse temperaturene i nesten 2 år nå Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Til deg som sa at 12V railen var på 11,06V se igjen. Det er -12V som er -11,06V. 12volten er på 12,59V. Er det mulig at den vifta som er registrert på 10 000rpm er en harddisk? Og at det er CPU vifta som går på 4000rpm? Jeg sjekka med komplett i fjor vinter etter at jeg skaffa meg 2 harddisker som jeg satte i samme racket, de ble varme. Komplett mente at diskene ikke hadde godt av 50 grader og oppover. Har du dårlig luftgjennomstrømning i kabinettet i tillegg hjelper det dårlig med god CPU kjøler, da den varme lufta bare kjøres igjennom kjøleren igjen og igjen. Å ta av kabinettdøra kan hjelpe noem men er ingen god løsning det heller. En godt ventilert kasse er mye bedre en åpent kabinett uten sirkulasjon. Endret 19. desember 2004 av perpyro Lenke til kommentar
jocke Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Er det mulig at den vifta som er registrert på 10 000rpm er en harddisk?Og at det er CPU vifta som går på 4000rpm? Har ingen harddisker med 10000rpm, så det er nok ikke en harddisk. Har bare to vifter som kan bli registrert av SpeedFan; CPU-vifta og GPU-vifta. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) GPU vifte ja! Ikke usansynlig at den går på 10 000rpm ettersom den er så liten. Endret 19. desember 2004 av perpyro Lenke til kommentar
jocke Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Godt mulig. Kommer en meget høyfrekvent lyd kan man si. Heldigvis kjøper jeg meg ny bruksmaskin før sommeren, så lydmessig spiller den maskinen ingen rolle lenger. Må bare få skaffet nytt kabinett til den stakkars servern. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå