Gå til innhold

Ene partisjonen min går så tregt


Johnx

Anbefalte innlegg

Har to WD hardisker, en på 80gb 8mb cache som er delt opp i tre partisjoner: C, D, E.

Og den andre er 120gb 8mb cache som ikke er delt opp: H.

 

Spørmålet er at partisjon E: går så sakte når jeg er innpå der, feks går fra mappe til mappe tar en evighet, og noen ganger klikker pcen når jeg er innpå partisjon E.

Hva kan det være?

 

Det andre spørmålet er at min systempartisjon som er på 10.7gb(c:) legger på seg hele tiden, hver dag blir det kanskje 100mb mer innpå der.

Uten at jeg legger innpå noe.

Fins det noe program som kan overvåke dette?, eller vet dere av noen program som "spiser" opp plassen?

 

Hjelp :cry:

 

Mvh

-JK

Endret av John Kåre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke peiling på det første spørsmålet ditt....

Men på det andre, F.eks da norton antivirus har noe som kalles norton protected files hvis du høyreklikker på søppelbøtta.

Hvis du er beskyttet på den måten så må alt du sletter + diverse annet dildal tømmes ifra de beskyttede filene.

 

Et ordentlig hærk synes nå jeg da men praktisk hvis du har en N00b av en bror/søster eller kanskje noen foreldre.

Lenke til kommentar

hadde det samme problemet med en partisjon på en 160 gig maxtor disk. gikk inn på partisjonen og da gikk alt sinnsykt treigt. løste det med og la den stå inne på den partisjonen en lang stund og da løste det seg og alt gikk som vanlig. Deretter kopierte jeg filene som var på den over på en annen partisjon. og formaterte den etterpå. da løste det seg og har kjørt fint etter det. prøvde før dette og kjøre defrag på partisjonen og scandisk men ingenting av dette løste problemet.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke peiling på det første spørsmålet ditt....

Men på det andre, F.eks da norton antivirus har noe som kalles norton protected files hvis du høyreklikker på søppelbøtta.

Hvis du er beskyttet på den måten så må alt du sletter + diverse annet dildal tømmes ifra de beskyttede filene.

 

Et ordentlig hærk synes nå jeg da men praktisk hvis du har en N00b av en bror/søster eller kanskje noen foreldre.

Har Norten ja, kan jeg bare slette de 513 filene trygt?

 

Skal jeg trykke "purge all" eller "purge yours" ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...