Demogorgon Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Til Demogorgon:Er fint at du er gira på lyd, men du må huske på at det er ikke alle her i verden som synes de må ha så bra anlegg at du kan høre om mp3en du hører på er kodet i 320 kbps eller 319. Darkness lurte på hva som gav best lyd for 1000kr. jeg svarte på hva som er best for 1000kr. ikke mer. Lenke til kommentar
Thel Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Ja, men så sier vi at du ikke får et stereoanlegg til 1000kr.. Eller, du finner noen sånne minianlegg på Elkjøp og sånt, med to små'e høyttalere, og jeg er 200% sikker på at de ikke har like bra lyd som et 2.1 sett til samme pris! Vertfall et nytt sett! Selv lurer jeg på om trådstarter har bestemt seg/bestilt lyd? Edit: Var ikke for å være "slemm", prøver jo bare å hjelpe jeg også Endret 4. januar 2005 av H.kon Lenke til kommentar
punzel Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Samma det, han prøvde da bare å hjelpe. BRA! Endret 4. januar 2005 av punzel Lenke til kommentar
punzel Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Fikk z2300 i dag og de spiller HØYT altså. Veldig god lyd i de også! Så de er jaggu gode. Lenke til kommentar
Powerade Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Skjønner ikke hvorfor alle er så opptatt av hvor høyt anlegget kan spille eller hvor bra bassen brummer. Man skal heller høre god lyd til et passe lyd nivå. Og for de som tror noe annet THX er en lyd standard, men jeg skal være enig i at den betegnelsen ikke hører hjemme på noe som helst pc anlegg. Lenke til kommentar
punzel Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Skjønner ikke hvorfor alle er så opptatt av hvor høyt anlegget kan spille eller hvor bra bassen brummer. Man skal heller høre god lyd til et passe lyd nivå. Er vel det dummeste jeg har hørt på lenge.. Er det negativt at et anlegg kan spille høyt? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Er vel det dummeste jeg har hørt på lenge.. Er det negativt at et anlegg kan spille høyt? Neida, men det blir liksom som å sammenligne biler utfra maks hastighet på speedometeret. Lyd er så utrolig mye mer enn volum. Det er vel det han prøver å si deg. Og for dem som lurer så er Logitech faktisk helt OK til prisen. Hverken mer eller mindre. Skal du ha skikkelig gode 2.1-løsninger for PC må du litt opp i pris. Klipsch ProMedia som er nevnt tidligere i tråden er da et veldig godt alternativ. Så også Creative sin THX serie. Den evige diskusjonen stereoanlegg kontra sub/satelitt-løsning er egentlig lite interessant. For en PCbruker som hører musikk, ser film og spiller spill på maskinen sin så er eneste utvei innen rimelighetens grenser en sub/satelitt-løsning. Et stereoanlegg til 2k låter nok bedre på musikk, men kommer til å hive etter pusten i de heftigste filmene og spillene. Sitter selv med mye stas i stua som banker livskiten utav mitt Klipsch 5.1 som jeg bruker på PCn, men gud bedre hvor mye bedre lyd Klipsch gir i spill og film. Helt til slutt vil jeg også nevne at veldig mange som kjøper høyttalersett i mellomklassen og er veldig nøye når de kjøper dem ender opp med å sitte og høre på MP3 i 128kbps. Da har du på en måte bommet samme hva du kjøper. -KJ Lenke til kommentar
punzel Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Ja, men så skreiv jeg også "God lyd i disse"... Så... .. Har et par Dali Concept 8 i stua, sier seg selv, de spiller bedre, men så koster de jammen meg 12000kr mere også! (Forsterker med i pris) Endret 5. januar 2005 av punzel Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Da sier det i såfall mer om Dali-høyttalerne enn det gjør om Logitech-settet. Kjører selv Infinity Reference serien med bånddiskant og doble trykkammer. Disse kan ikke sammenlignes når det gjelder "oppløsning" og klarhet. Bassen er nok også bedre på stueanlegget, men ikke fullt så kraftig. Det som ofte kjennetegner disse PC-pakkene er at bassen går fra å være en del av musikken til å bli en bakgrunnsrumling i stedet. Alt for mange av dem mister totalt kontrollen ved forholdsvis lav effekt. -KJ Lenke til kommentar
punzel Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Ja, men det er uansett umulig å få slutt på en sånn diskusjon. Noen liker høy bass, andre liker helt perfekt klar lyd. +++ Alle har heldigvis ikke samme smak.. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Selv lurer jeg på om trådstarter har bestemt seg/bestilt lyd? Jeg skal kjøpe Logitech Z-2300 når datakjeden får de inn igjen. Lenke til kommentar
punzel Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hva blir pris der da? Med frakt i prisen altså. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Ingen frakt hos datakjeden. De er ikke en webshop. Prisen er 1324. Hos komplett koster frakten: Servicepakke: 126.25 inkl. mva. Servicepakke med postoppkrav: 171.25 inkl. mva. Prisen på selve høyttalerne er 1204.64 kr hos komplett. Ergo, sum er minimum 1330,89 inkl. mva hos komplett. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Etter lang tids venting har jeg endelig fått sakene i hus Stakkars de som bor over meg. Tør ikke skru opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå