Dustwave Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Hei, på fredag fikk jeg en skremmende melding på skjermen etter at jeg kom hjem . Da var skjermen helt svart og det stod: "Disc read error, press ctrl-alt-del to reboot". Jeg gjorde dette og senere på kvelden ville ikke windows starte. Jeg har nå formatert disken og lagt inn windows på nytt. Det funker forholdsvis greit nå.. men iblant.. etter at PC'en har stått litt på kommer det feilmeldinger om korrupte data'er på harddisken (WD 120GB P-ATA m/ runde IDE kabler). Det er da altså ikke mulig å kjøre noen programmer omtrent når dette oppstår. Men etter en reboot og en ScanDisk funker alt fint igjen.. inntil det samme problemet oppstår. Hva kan være feil? Lever disken på sine siste dager og ville det eventuelt hjelpe å kjøpe en ny harddisk som systemdisk? Systemet mitt: P4 3,2 GHz 800Mhz FSB 512Kb cache ASUS P4C800-E Deluxe 2x Kingston PC3200 512MB ATI Radeon 9800 Pro Forton Source 400W PSU 1x WD 120GB P-ATA 1x Maxtor 120GB P-ATA 2x Maxtor 2000GB S-ATA Lenke til kommentar
Dustwave Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 fikk nettopp en feilmelding: "C:\Program Files\Common Files\ is currupt and is unreadable" Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 du har jo flere disker! prøv å installere windows på en av de andrediskene dine, så slipper du å boote fra den som er defekt Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Sjekk om powerkabelen sitter ordentlig. Eventuelt bytt til annen. Har selv hatt problemer med disker, som har blitt ok etter stramming av kontaktene i tilkoplingsplugg. (Harddisk har fått spenning periodevis) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Sjekk alle ledninger, og kjør deretter en full diagnoserings-scan med verktøy fra produsenten. De fleste har det. Høres ut som at disken ikke er helt bra nei... -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå