alienware Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 jeg skal kjøpe pc til høsten og jeg har lyst på alienware den kom på 2000$ uten skjerm ca 17000 nok men så lurer jeg på om jeg må betale 24%moms. eller er det mindre. Lenke til kommentar
Kai-Rune Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Gjelder det import må du betale: Frakt: det kommer an på hvor mye FedEx eller UPS tar. Tollavgift: det er tollavgift i Norge, den tar de for å sjekke hva de skal ta i tollavgift. Hehe. Toll: Tollen, eller momsen som du kan kalle det er på 24 % på det meste. Hvis du skal importere bil må du betale blandt annet 100% moms på det du har betalt for varen. Men dette gjelder nok ikke Hardware eller software til data. Se det som det samme som om du skulle kjøpe CD plater fra CDnow.com eller noe. Lenke til kommentar
Kai-Rune Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Jeg opplevde at UPS håndterte alt dette med noen varer jeg bestilte fra USA. de tok da avgift for å fastsette avgift og toll på varene. Tollen og tollavgiften betaler de til tollverket mens avgiften tar de selv for å fastsette avgiften og videre sende disse til tollverket. So basically: I Norge har man gjort det svinaktig dyrt å kjøpe ting som privat person fra utlandet. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Du slipper VAT i USA, sikkert 7~12%, så får du 24% på det igjen :wink: Så du kan sikkert +12% +5%just for fun Husk, du lever i Norge for Norge. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 god grunn til at det er slik også da.. skulle alle ha kjøpt "billig" pc ifra utlandet hadde det ikke vært noen webshop'er her til lands.. Uannsett, AlienWare pc'er er oppskrytt! du får en liknende pc ferdig sammensatt hos de fleste webshop'ene her til lands mye billigere. Husk at for en alienware pc til 20.000 vil du ende opp med å betale ca 5000 kr rett til staten i tillegg! minst! Lenke til kommentar
pine Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Helt sant... En chieftec kabinett og pcn ser likt ut :wink: Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 22:46, JoKr skrev:Du slipper VAT i USA, sikkert 7~12%, så får du 24% på det igjen :wink:Så du kan sikkert +12% +5%just for fun Husk, du lever i Norge for Norge. Varer i USA er som regel uten moms. ikke noe å spare der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå