Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*

Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

• Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk linken som anietsoj la på "Jippi". ;)

Official: Emma Sticks with Harry Potter Until The End

Harry Potter fans can rest easy: Despite a rumor that Emma Watson was close to quitting the film series, Warner Bros. confirmed on Friday that all is well at Hogwarts.

"Daniel Radcliffe, Rupert Grint and Emma Watson will reprise the roles they have made their own: teen wizards Harry Potter, Ron Weasley and Hermione Granger," Warners production president Jeff Robinov said in a statement.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Da har jeg fått svar fra bokkilden på mine spørsmål om forskjellen på bøkene de har inne (dette gjelder da også for andre bokhandler vil jeg tro). Så da tenkte jeg å lage en liten oversikt så alle som lurer på det kan få svar.

Boka med ISBN nr. 9780747591054 er barneutgaven. Denne koster 249,-, men bokkilden har nå satt den ned til 199,-

Boka med ISBN nr. 9780747591061 er voksenutgaven. Denne koster 249,-

Forskjellen på disse to er kun utseendet på permen. (Eksempel fra Half-Blood Prince vist under.). Selve innholdet er altså det samme. Begge utgavene er innbundet.

Barneutgave:

harrypotter_sp730b15.jpg

Voksenutgave:

n119741.jpg

Den utgaven som koster 499 kr, og har ISBN nr. 9780747591078, har ifølge Bokkilden innbinding av et spesielt tøy. Men de hadde ikke fått oppgitt noe mer info utover det. Ellers så vil nok innholdet også i denne selvsagt være det samme.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Kommer an på hvor stor forskjell det blir på voksenutgaven og barneutgaven. Jeg personlig er ikke redd for å gå med barneutgaven på toget. Bryr meg ikke om folks fordommer - de får holde dem for seg sjøl.

Endret av Atir_
Lenke til kommentar
Kommer an på hvor stor forskjell det blir på voksenutgaven og barneutgaven. Jeg personlig er ikke redd for å gå med barneutgaven på toget. Bryr meg ikke om folks fordommer - de får holde dem for seg sjøl.

8250261[/snapback]

Her ser du forskjellen på dei første seks bøkene.

https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...=post&id=134981

Samme for meg kva versjon eg har, men kjem kanskje til å kjøpe alle i vaksenutgåva, paperback ein dag. Er ikkje så veldig glad i innbundet.

Fint at Watson blir med heilt til slutt, var egentleg som forventa.

Lenke til kommentar

Haha, ikke værst, Rivers!

Boka med ISBN nr. 9780747591054 er barneutgaven. Denne koster 249,-, men bokkilden har nå satt den ned til 199,-

Boka med ISBN nr. 9780747591061 er voksenutgaven. Denne koster 249,-

Jeg tror nok de kommer til å sette ned prisen på voksenutgaven til lik pris som barneutgaven. Hvis ikke blir det solgt lite av voksenutgaven. Forrige gang var det iallfall slik. Prisene var helt like hele tiden :) Kjøpte voksenutbave av HPB. Trooor jeg gjør det samme nå. Voksenutgaveforsiden var mye per spennende og mystisk enn barneutgaven.

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Tenker egentlig ikkje so masse på omslaget, so lenge innhaldet er bra. Er det som teller  :)

8254335[/snapback]

Sant det, men når jeg har muligheten til å kjøpe med omslag som passer til de andre bøkene jeg har, så gjør jeg helst det, og jeg betaler gjerne 50 kr ekstra. :) Men Goscinny får sikkert rett i at den voksenutgaven går ned i pris snart også.

Lenke til kommentar

Se så folkens, vi har fått bilder! :D (cover art faktisk)

I give to you

Harry Potter and the Deathly Hallows (children edition)

hp7childuk.jpg

Harry Potter and the Deathly Hallows (adult edition) (bildet er visst litt fucka nederst :p)

hp7adultuk.jpg

Forresten; vet ikke om det er diskutert her allerede, men

Bloomsbury also announced today that the UK edition will be 608 pages long. As previously announced, the US version of the book will have 784 pages.

Bare 608? :dontgetit:

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Noe galt med det siste bildet nederst? Anyway ... Ser ut til at vi kan få se litt av dementorene etter barneutgaven å dømme (HP sin patronus). Det ser også ut (kanskje ikke helt uventet) til at HP får hjelp av Hermonie og Ronald og at alle sammen slutter på skolen. Skal bli litt greit å slippe å følge skoleåret hele tiden - da blir det mer plass til spenning :D Dessuten er det litt rart at det nå gjennom seks bøker har passet seg slik at alt blir avsluttet rett før sommerferien med et lite klimaks før jul (gjelder dog ikke alle bøkene) :p

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Jepp, bildet av adult edition var visst litt "ødelagt". Men jeg likte covrene. :)

Folk er forresten allerede i full gang med å analysere dem. :p

Legg for eksempel merke til at på children edition-coveret så virker det som de prøver å komme seg unna noe, som om de blir sugd inn. Og at det er mye gull/skatter der (Gringotts muligens?). Ser også at Ron holder et sverd. :hmm:

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Folk er forresten allerede i full gang med å analysere dem. :p

Legg for eksempel merke til at på children edition-coveret så virker det som de prøver å komme seg unna noe, som om de blir sugd inn. Og at det er mye gull/skatter der (Gringotts muligens?). Ser også at Ron holder et sverd.  :hmm:

8258401[/snapback]

Gringotts var det første jeg tenkte på når jeg så coveret.

Det er ikke Ron som holder sverdet. Det er en husalv.... Dobby?

Lenke til kommentar
Begge covrene var kule! Veldig lite info i baksiden av bøkene, men ikke så rart det akkurat. Hm står S-en for Slytherin? Kanskje der er medaljongen fra R.A.B?

8258625[/snapback]

Hvis ikke det er medaljongen til Salazar Slytherin så kan du kalle meg en "Mudblood" :)

Har prøvd å gjette mye på handling i siste boka, men når jeg får en mulighet til å lese på omslaget til boka så gjør jeg ikke det... :dontgetit:

Stooor versjon av forsiden på barneversjonen:

deathlyhallowsukchildrexa3.th.jpg

Amerikansk forside:

deathlyhallowsusqy4.th.jpg

Skriften får meg til å tenke på dementorer...

deathlyhallowsusfullhh6.th.jpg

Og der var det en (?)

Lenke til kommentar
Begge covrene var kule! Veldig lite info i baksiden av bøkene, men ikke så rart det akkurat. Hm står S-en for Slytherin? Kanskje der er medaljongen fra R.A.B?

8258625[/snapback]

Det er ikke den medaljongen R.A.B la igjen, for den var uekte og hadde ingen S-merke (for Smygard/Slytherin) på seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...