Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

Og angående informasjon, så vet han nok like lite som oss. I et intervju jeg så med han på tv så sa han at han var like spent foran hver bok, og at han oversetter mens han leser, altså at han ikke leser gjennom hele boka før han begynner. :D Tror ikke det er en arbeidsmåte _jeg_ ville foretrukket, menmen.

7536031[/snapback]

Det er kanskje ikke så dumt å gjøre det slik? Da vet han ikke noe om handlingen som kommer senere, og det vil da ikke påvirke oversettelsen tidligere i boken. Slik blir det iallfall av og til når jeg skal gjenfortelle en tekst - det er vanskelig å ikke påvirke noe som skjer på et tidspunkt med noe du vett har skjedd. Kanskje litt annerledes når en ikke skal korte ned på ting, da. Vet ikke om noen fulgte meg på denne, men :blush:. Ikke så lett å forklare.

7536362[/snapback]

 

Skjønner hva du mener, og det er et godt poeng. :)

Kanskje også mer motiverende for han til å oversette mer, siden han da får vite mer av handlingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åh! Det er så godt å vite at 7'ern liksom er på vei! Jeg er helt klar for en ny bok! Elsker HP bøkene!

Fox har et godt poeng.. Jeg blir også veldig trist med tanke på at det er den siste boka om Harry Potter.

Når jeg tenker Harry Potter tenker jeg en annen verden hvor jeg får levd meg litt inn i. Det er absolutt verdens beste bokserie, og den slår helt klart Ringenes Herre!

 

Hva fakta av 7'ern er egentlig bekrefta? Noen som vet?

Lenke til kommentar

Denne tittelen kan vi nok stole helt sikkert på er den riktige ja. Så vidt jeg har forstått kommer det offisielt fra Rowling direkte.

Og boka kommer nok neste år. Håper på 07/07/07 da :D

 

 

Rowling har allerede fortalt at to viktige personligheter kommer til å dø i løpet av den siste boka, og hun har ikke utelukket at en av dem kan bli Harry Potter selv.

 

 

Edit: Kom forresten til å tenke på at forrige gang det kom bok, så ble utgivelsesdatoen bekreftet rundt juletider, som en ekstra julegave fra Rowling til alle leserne. Og da kom den som kjent et halv år etterpå. Kanskje det samme skjer nå? :)

 

Edit: greit, spoiler

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Rowling har allerede fortalt at to viktige personligheter kommer til å dø i løpet av den siste boka, og hun har ikke utelukket at en av dem kan bli Harry Potter selv.

Du har fått vite navnet på den siste boka. Og det er for mye spoiler for deg? Ellers er det bare masse teorier og gjetting. Ingen kan spoile noe, fordi ingen vet noe om plot, karakterene, handling eller noenting.

 

Så det er ingen grunn til å være redd.

For øvrig ein snasen tittel på boka.

Lenke til kommentar

Vel, hvis du i det hele tatt leser noe som helst om Harry Potter så dukker vel det at "minst" 2 viktige personligheter kommer til å dø. Men for min del er det veldig mange viktige personligheter. Og ærlig talt Zeph, du regnte ikke med at alle kom til å leve happely ever after uten ett eneste dødsfall i siste bok?

 

 

Viktige personligheter:

 

Griffindoorfolka, lærere, DE, weasleyfamilien and so forth.

 

Men skjønner at du ikke har lyst til å få mer spoilet. Og jeg kan vel så godt som garantere at utover tittelen og at folk kommer til å dø i siste bok. Er det ikke mye mer som kommer til å lekke som cannon her =) Ettersom at ingen vet noe.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...