Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sett bildet av Luna før, og jeg sliter litt med at hun nok "dessverre" er litt for søt i forhold til hva jeg har sett for meg Luna være.

Igjen, som tidligere, får jeg dårlige tanker om filmen utifra bildene jeg ser på forhånd, men det ordner seg vel som alltid, for filmene har mer eller mindre vist seg å være bedre enn jeg på forhånd trodde. :)

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Sett bildet av Luna før, og jeg sliter litt med at hun nok "dessverre" er litt for søt i forhold til hva jeg har sett for meg Luna være.

Igjen, som tidligere, får jeg dårlige tanker om filmen utifra bildene jeg ser på forhånd, men det ordner seg vel som alltid, for filmene har mer eller mindre vist seg å være bedre enn jeg på forhånd trodde. :)

7319966[/snapback]

Dei bomma totalt i forhold til korleis eg har sett ho for meg i bøkene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+312
Noen som husker når, i hvilken sammenheng og hvilken bok Fred og Frank sier at de faktisk godtar at Ronny er broren deres, noe "vi har forsikret alle om at du ikke er", eller noe slikt  :p

?

7224342[/snapback]

6ern, etter at Ronny redda og scoret med ett spark. Om jeg ikke husker helt feil.

7227077[/snapback]

 

 

tror det er i 5'ern faktisk, leste den akkuratt, mener jeg leste det der. men det har med rumpeldunk å gjøre ja, den kampen Harry og Hermine ikke får sett pga. de er i skogen.

 

hun som spiller Luna er alt for pen ja... også ser man på klippet fra traileren at Harry flyr på en sopelime over London, det kan jo være når han drar til hoverkvarteret, men the daily prophet skrev at det er når harry & co er på vei til magidepartementet, da skal de jo fly på thestraler...

Lenke til kommentar
Dei bomma totalt i forhold til korleis eg har sett ho for meg i bøkene.

7320328[/snapback]

 

Det gjelder nok for de fleste vil jeg tro. Nå husker ikke jeg sånn i farten nøyaktig hvordan hun er beskrevet i bøkene, men tviler på at det stemmer helt med filmversjonen.

Er ikke første gang de bommer på utseende til en karakter dog. Etter min mening var også Remus Lupin et skudd i blinde.

Lenke til kommentar

Når de begynte å lage filmene, så gikk det et år mellom hver. 1'ern og 2'ern kom begge til jul. Men så skjedde noe; neste film ville ikke komme før sommeren 1 1/2 år etter. Og når 4'ern skulle komme, skulle den komme til jul, 1 1/2 år etter. Det er nå snart et halvt år siden, og til sommeren kommer nr. 5.

Kort oppsummert; film 1 og 2 tok et år å lage (usikkert med 1'ern, jeg vet ikke når de begynte å filme den), film 3, 4 og 5 tar ett og et halvt år.

Lenke til kommentar

Det er ikke helt usannsynlig det nei. Skjer det samme som sist, så kommer Rowling med en offentliggjøring rundt juletider, om at boka kommer til sommeren, i juni/juli.

 

Edit: Tror ikke det skjer da, det er nok enda litt for tidlig. J.K. har vel også sagt at hun tar seg ekstra god tid med denne siste boken.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...