Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

Jeg har lest langt baki her nå, og ser at dere prater åpent ut uten spoilere :p

Jeg leste og andres synspunkter på det med Slur og Humlesnurr, og jeg tror dette:

 

Det er avtalt spill. Vi har aldri skikelig fått vite grunnen til Humlesnurr (DD) stoler på Slur. DD var svak og ville dødd allikavel, enten av giften eller av de andre dødseterne. slur hadde ubryterløfte, noe DD visste, og derfor drepte han DD.

Slur vil bli til en stor hjelp for Harry.

 

Jeg tror det vil skje noe forferdelig under bryllupet til Fløte :p og Rulle.

 

Om DD lever? Vel, jeg gjør alt for å finne en grunn, mest fordi jeg ikke vil at han skal være død.

Der har jeg kommet fram til at han enten lagde en egen malacrux, når han drepte han gubben som det sto om på sjokoladfroskkortet.

Men det er ondt, og for evig liv tror jeg ikke han ville ha gjort det engang, som han sier; Det er så mye Voldemort ikke skjønner.

 

Men tenk om DD ikke døde? Han var jo flink med ikke verbale formler, og ble kanskje bare slengt ut av borgen, og tatt imot av Føniksen. Avada Kadavra drepte han ikke, fordi han brukte en motformel (jada, finnes ingen, men kan jo bruke skjold eller noe).

 

Uansett: Den åpne slutten som får millioner til å spekulere viser at hun er en forfatter i verdensklasse!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun har bekreftet at han er død kanskje, men folk kan visst gjennoppstå i HP, så jeg håper, jeg håper :tease:

Det tenkte jeg og litt på, bildene på Galtvort kan jo prate og slik, mens de i avisen bare beveger seg, så DD må jo kunne prate og huske ting der da, ellers blir jeg virkelig skuffet.

 

Hun skriver så bra at man nesten skulle tro en levende person hadde dødd :w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er lenge siden jeg har hørt noe om Harry Potter nå ja. Noen som har hørt noe om når den siste boka skal komme ut? Og hvor stor den blir?

 

Er nesten litt trist når den kommer ut, og tenke at det er den siste Harry Potter boka. Det er jo så koselig å lese Harry Potter!

Lenke til kommentar
Er lenge siden jeg har hørt noe om Harry Potter nå ja. Noen som har hørt noe om når den siste boka skal komme ut? Og hvor stor den blir?

 

Er nesten litt trist når den kommer ut, og tenke at det er den siste Harry Potter boka. Det er jo så koselig å lese Harry Potter!

7270225[/snapback]

Men tenk så koselig når man kan sette seg ned en helg og lese syv bøker i strekk :grin:

 

Ho sa vel at ho ikke kom til å stresse med bok nummer syv?! :hmm: (Mener ihvertfall det var det jeg leste på mugglenet for en stund siden)

Lenke til kommentar
Ho sa vel at ho ikke kom til å stresse med bok nummer syv?!  :hmm:  (Mener ihvertfall det var det jeg leste på mugglenet for en stund siden)

7270275[/snapback]

Og godt er det, den siste boka vil forhåpentlegvis oppklare ein god del og bli laaaang, eg har det ikkje travelt.

 

Trur eg kjem til å lese alle dei seks første rett før nummer sju kjem ut.

Lenke til kommentar
la oss håpe på den lengste barneboka i moderne tid. en selv vi lesehester vil bruke betydelig tid på  komme gjennom. det er kanskje et barnsig håp, men jeg vil at eventyret skal vare så lenge som mulig  :love:

7276200[/snapback]

Tror egentlig ikke jeg blir fornøyd hvis ikke boka er langt over tusen sider. De er jo ikke akkurat veldig tungleste heller, så noe rundt fem tusen, da blir det bra :dribble:

 

Ho sa vel at ho ikke kom til å stresse med bok nummer syv?!  :hmm:  (Mener ihvertfall det var det jeg leste på mugglenet for en stund siden)

7270275[/snapback]

Og godt er det, den siste boka vil forhåpentlegvis oppklare ein god del og bli laaaang, eg har det ikkje travelt.

 

Trur eg kjem til å lese alle dei seks første rett før nummer sju kjem ut.

7270980[/snapback]

Den som venter på noe godt, ...

 

En gjennomlesing av alle bøkene er vel nesten en selvfølge når man er hodestups forelsket i bøkene ;)

Endret av Pjokk
Lenke til kommentar

Jeg kom over en ting jeg ikke har sett før når jeg leste bok fire.

Og her mangler vi seks dødsetere... tre av dem døde i min tjeneste. En er for feig til å komme til bake... han skal få betale. En tror jeg har forlatt meg for godt... han skal drepes, naturligvis.

Den siste har "alltid vært tro", og er Bister. Dem som er for feig er Karkaroff, og blir senere drept. Men han sier jo rett ut at Slur er for feig?

Har det blitt løst senere? Han dro jo tilbake til Voldemort, det forsikret han jo mora til Draco om.

Lenke til kommentar

Altså, han forteller Narsissa eller hva hun heter at han alltid har vært på deres side, og at Voldemort belønnet ham eller noe slikt. Men da måtte han jo i såfall overtale Voldemort, for han sa jo at en var for feig.

 

Men jeg tror Slur er snill, for han kunne drept Harry, men sier at han skal spares til Voldemort, men det gjorde jo ikke Kroek når han var polyksiert til Bister.

 

Tror ingen bok noensinne eller kommer til å skape så mye diskusjon på en positiv måte :p

Lenke til kommentar

Altså, har lest alle bøkene flere ganger, bortsett fra sekseren som jeg kun har lest 2, men det er så mye mer jeg tenker over nå, nå som jeg faktisk nettopp har lest alle 6 bøkene og gjør det igjen med en gang.

 

Snape/Slur må nok være snill, har mange argumenter, men samtidig taler så mye imot.

Humlesnurr sier jo selv at han kan ta feil, og at hans feil ofte blir katastrofale/større enn andres.

Slur er alltid blitt fremstilt som ond, noe jeg tror hun har gjort for å lede tankene våre i feil retning :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...