Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

Noe jeg har tenkt på: Hvorfor har de ikke brukt "tidsmaskinen" til å endre på saker og ting? Det funka jo bra i treeren ... (sikkert en grunn til at de ikke kan det, da, som jeg ikke husker atm)

 

Goscinny ;)

6788108[/snapback]

 

I HPB sies det at alle tidsvendere ble knust når HP m/venner var i departementet i bok fem. Tidsbiten ble et element som var for vanskelig for JKR? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før vi ber en moderator endre pollen, som han/hun sikkert vil gjøre, må vi bli enige om en ny en først. Bare å komme med forslag.

 

Jeg, for min del, liker diskusjonen rundt DDs død. Alternativer kan være:

- DD og Snape hadde en plan; DD lever i skjul mens Snape er den ultimate spion.

- Snape er ond og DD døde, enkelt og greit.

- DDs død var planlagt; DDs tid var kommet og han kunne ikke utrette stort mer. DD døde slik at Snape ble den perfekte spion.

- Annet.

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Jeg var på wikipedia og kom over dette:

 

Uttalelser fra forfatteren om bok syv

 

- Rowling har avslørt at hun allerede har skrevet det siste kapittelet i boken, selv om hun tilsto at hun sannsynligvis ville måtte forandre noe av det. Det vil avsløre hva som hender med de overlevende figurene etter at de forlater Galtvort. Hun har nå forandret noe.

 

- Det siste ordet i serien er for tiden «scar» (arr), selv om Rowling har innrømt at det kan endre seg når hun ferdigstiller romanen.

 

- Handlingen i den syvende boken vil være veldig nært knyttet til Harry Potter og Halvblodsprinsen, og på mange måter vil den bli del to i en todelt historie som begynte i bok 6.

 

- Familien Potters yrke er viktig for handlingen, og det vil bli en stor avsløring om Lilly Potter.

 

- Det er veldig viktig at Harry har arvet sin mors øyne, og at tryllestaven hennes var god til å utføre trylleformler med.

 

- Det vil ikke være en eneste scene i boken der Harry eller noen andre spiller rumpeldunk.

 

- Rita Slita og Venke Dolorosa Uffert vil begge opptre i boken.

 

- Albus Humlesnurrs bror Abriam vil sannsynligvis opptre, da Rowling har uttalt at han er bartenderen i Galthodet. Mer om Humlesnurrs bakgrunn vil avsløres.

 

- Valget mellom det som er enkelt og det som er rett vil være en bærebjelke for handlingen om Harrys to siste år ved Galtvort.

 

- Forfatteren har nektet å fortelle om noen andre var tilstede i Gudriksdal den natten Jakob og Lilly Potter ble drept.

 

- I følge J.K. Rowling i et intervju like etter lanseringen av Harry Potter og Halvblodsprinsen vil familien Wiltersen befinne seg midt i skuddlinjen på grunn av sin status som «blodsvikere».

 

- Som den siste romanen i serien vil bok syv avslutte en del spekuleringer og gi svar på en del spørsmål fra tidligere, inkludert de følgende:

Grunnen til at Sirius Svaart døde. De magiske speilene som Sirius ga Harry vil opptre igjen.

 

- Grunnen til at Humlesnurr hadde et uttrykk av triumf[3] etter at han hørte at Voldemort brukte Harrys blod til å gjenoppstå. Faktumet at Voldemorts årer nå inneholder Harrys blod vil være viktig.

 

- Mer informasjon om Harrys arr.

 

- Mer informasjon om korrespondansen mellom Albus Humlesnurr og Petunia Dumling før Harrys foreldre døde.

 

- Mange har kanskje hørt at den syvende boken vil på engelsk hete en av disse tittlene; Harry Potter and the Pyramids of Furmat, Harry Potter and the Green Flame Torch, Harry Potter and the Toenail of Ickilbogg, Harry Potter and the Pillar of Storgé, eller Harry Potter and the Mystic Kettle of Knackledirk, men ingen av disse er rette. Det er ikke bekreftet hva den syvende boken vil hete. (Kilde: www.the-leaky-cauldron.org)

 

- Hun har avslørt at to hovedpersoner vil dø,men vi vet ikke hvem det blir.

 

 

Vel, tenkte dere ville like infoen. Nye poll ut ifra dette?

Endret av Atir_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Selv om det er trist at neste bok blir den siste, så syns jeg det er bra. Gledelig å se at Rowling ikke ønsker å melke serien mer enn nødvendig, til tross for at hun er fullt klar over hvor mye hun kunne tjent på det. Å avslutte Harry Potter med bok 7 vil bli en verdig avslutning på en helt fantastisk serie. :)

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Harry Potter hadde jo ikke blitt like kult å lese hvis handlingen ikke var på Galtvort da. Og det finnes jo grenser for hvor mange år Harry går på Galtvort, og hvor artig Galtvort blir i lengden.

 

Synes jeg da..

Lenke til kommentar
I etterdønningene av siste bok kunne jeg tenkt meg at Rowling gikk tilbake i tid - skrevet bok om Dumbledore for eksempel. (Kanskje litt star wars -aktig, men interessant.)

6921828[/snapback]

Det hadde vært fryktelig artig. For eksempel å følge noen andre personer fra tiden da Voldemort var på det sterkeste! Hadde iallfall blitt lest av meg :w00t:

 

blendik: Nå skal ikke handlingen i syveren foregå på Hogwarts, da. Blir nok litt uvandt.

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig det er bra Harry kommer seg ut av skolen jeg, nå blir han jo "voksen"/fullverdig trollmann... Jeg lurer på om Ginny lurer seg med Harry, Hermione og Ron. Når Harry dumper ho på slutten av HBP er reaksjonen relativt liten i forhold til forventet. Også trenger vel Harry hjelp av flere for å finne/bekjempe Voldemort?! :hmm:

Lenke til kommentar
Videre virker det også litt paradoksalt at Dumbledore har splittet sjelen sin - og gjort seg selv hakket mer udødelig. Har han ikke, gjennom hele bokserien, vært en "forkjemper" for døden - aldri fryktet den - og alltid sagt til Voldemort at "there are worse things than death"? Hvorfor skal han da gi seg selv to liv?

6598972[/snapback]

Kanskje fordi at han synes det han selv har gjort er utigivelig, men han innså at for og kunne bekjempe en allerede tungt "Horcruxet" Voldemort så var det nødvendig. Kanskje men jeg vet ikke.

 

Elsker og fundere på DD mysteriet ! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...