Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*

Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

• Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51

Anbefalte innlegg

Dette er bare noe jeg tror, ikke vet, men la den i skjul for sikkerhetsskyld:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Jeg tror at Humlesnurr ikke er død, og at det er han og Voldemort som kommer til å dø.

Noen andre som tror at Humlesnurr er live?

6428473[/snapback]

Men hvordan kan det skje?`Humlesnurr ble tatt av Avada Kadavra forbannelsen, og de begravde ham og greier :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er bare noe jeg tror, ikke vet, men la den i skjul for sikkerhetsskyld:

Jeg tror at Humlesnurr ikke er død, og at det er han og Voldemort som kommer til å dø.

Noen andre som tror at Humlesnurr er live?

6428473[/snapback]

Men hvordan kan det skje?`Humlesnurr ble tatt av Avada Kadavra forbannelsen, og de begravde ham og greier :hmm:

6429627[/snapback]

Jeg er overbevist om at double-D lever! Det er mange rare omstendigheter rundt døden hans.

For nye lesere: Dumbledore is not dead

Lenke til kommentar
Men hvordan kan det skje?`Humlesnurr ble tatt av Avada Kadavra forbannelsen, og de begravde ham og greier  :hmm:

6429627[/snapback]

Tenk på Djervell; da han blei truffet av Avada Kadavra så "la han seg ned og døde". Mens Humlesnurr beveget seg fremover, og tok (lenge sia jeg har lest boka nå, så mulig det er litt feil her) "salto" ut av vinduet.

Bare jeg som syns det er litt merkelig at når de blir truffet av samme forbannelse, så dør de forskjellig?

Husk at kista var hvit, og ikke gjennomsiktig, så hvem vet hvem/hva som ligger inni den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Kanskje han har brukt en horcrux som Voldemort brukte for å komme tilbake! :-O Sånn som Harry og Humlesnurr ødela.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Vi så at Snape drepte Dumbledore med Avada Kadvra. Vi "hørte" han si Avada Kadavra. Men så vidt jeg vet, så er det sånn at man virkelig må mene det for å kunne bruke Avada Kadavra. Det hjelper ikke å bare rette staven mot noen og si formelen. Du må virkelig ville drepe vedkommende. Så hva om Snape da ikke ville det, dersom det hele var planlagt fra Snape og DD sin side. Og i det Snape utførte den "uvillige" formelen, iscenesatte Dumbledore en død som var nøye planlagt, en plan som Hagrid også var involvert i på forhånd.

Og siden vi ikke så DD i begravelsen, var han ikke der. Han har gjemt seg et helt annet sted, og Snape er hos Voldemort. Akkurat etter planen. Voldemort tror DD er død, og at han virkelig har Snape på sin side.

Det er én teori

Men det kan jo selvsagt være at Dumbledore virkelig er død, men jeg tror det var planlagt. Han sier jo "Severus...please..", og vi skal selvsagt tro at det er DD som trygler om å få leve. Sånn tror jeg ikke Dumbledore er. Jeg tror det var at han ba om at Severus skulle klare å drepe han. Tror ikke Dumbledore dør forgjeves.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Kanskje hvis en person absolutt ikke vil drepe noen så overlever de, men jeg er sikker på at Snape kan drepe noen med Avada Kedavra. Jeg tenker at Dumbledores død skulle symbolisere at Harry ikke lenger har noen som passer på ham, nå må han bli voksen og klare seg selv.

Er forresten heldt enig i at Dumbledore ikke er mannen som ville trygle for sitt liv.

Endret av Jokko88
Lenke til kommentar
Kanskje hvis en person absolutt ikke vil drepe noen så overlever de, men jeg er sikker på at Snape kan drepe noen med Avada Kedavra. Jeg tenker at Dumbledores død skulle symbolisere at Harry ikke lenger har noen som passer på ham, nå må han bli voksen og klare seg selv.

6446137[/snapback]

Ser ikkje for meg at trioen skal være i stand til å ta Voldemort pluss Death Eater'ene på eiga hand, kanskje blir DD redningen, kanskje kjem hjelpen frå andre.

Lenke til kommentar

HVIS Snaper er snill, drepte han ikke DD. Som Navnarion sa må man virkelig mene det hvis spellen skal være dødelig (husk det Mad-Eye sa i fireren).

Jeg synes det blir litt rart om Snape er ond; både på grunn av at DD har tro på ham, og på måten Rowling fremstiller ham på.

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Enig med zeph, Snape må drepe DD for å bevise sin lojalitet ovenfor Voldemort. (Og fordi han ville blitt drept selv av den pakten)

Jeg er overbevist om at Snape fortsatt er på den gode siden, en en enkelt grunn. Jeg leste gjennom Goblet of fire igjen. Og i går kveld leste jeg slutten der Snape, DD, McGonnagle bryter gjennom døra og Rowling gjentar 3 ganger at de vises i "Foe"glasset. 3 er et magisk ord i fortellinger og det blir veldig lagt vekt på at Snape er en fiende av Voldemorts mest trofaste supporter. Ergo han er en fiende av Voldermort. Ergo han er lojal mot orderen og mot Dumbledore. Og Dumbledore dør for "the greater good"

Harry får "free reign" til å finne horcruxene mens Voldemort er overbevist at ingenting kan stoppe han og ikke anser Harry som en trussel? Og Snape kan fortsett sitt dobbeltspill og få enda mer innsikt i Voldemorts planer nå som han har bevist sin "lojalitet".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...