Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*

Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

• Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
han gjorde det vel for å få mer tillit av ron :shrug:

5529323[/snapback]

Hvorfor skulle IKKE Ron ha tillitt til rotta? Det hadde ikke skjedd noe mistenkelig enda da... Tror han visste at det var sønnene til dødseterne, ja. Tror dere det betød noe at han bet Goyle? Han skylder jo Harry livet? (ikke at Harry skulle dø da!) Vil det ha noe å si nå senere?

5534785[/snapback]

Enig med siggen din -_- Han skyldte vel ikke livet sitt til Harry da han bet Goyle. Trur det er noe galt med tidslinjen din :p Om man han er på toget med ron, betyr det at det enten er i starte/slutten av bok 1/2 eller starten av bok 3, altså har ikke harry reddet livet hans enda.

5535223[/snapback]

Riktig. Beklager grov feil :p

Men uansett, det vil nok ha noe å si i kommende bok at Harry redda livet hans ja, som Nevnarion sa.

Vet ikke om det er nevnt før,har ikke lest hele tråden, men denne R.A.S. (på norsk) i bok 6... Som stjal malacruxen, kan det være broren til Sirius? Husker ikke helt hva han het, men snakka om det på skolen her en dag, og noen mente det stemte med bokstavene på engelsk også..

Lenke til kommentar

Kven som tok Horcruxen er det ingen som veit. RAB\RAS er einaste informasjonen me har om vedkommande.

Bror til Sirius heitte Regulus Black, så om han har eit mellomnavn\kallenavn på A kan være han. RAS som det er blitt overstatt til er også med tanke på at det er Regulus som tok den. Dette sa oversetjaren i eit intervju etter at han hadde konfrontert andre som oversatte boka. Det er dog mulig at det ikkje er Regulus og oversettelsen kan være heilt feil.

Medaljongen Harry og DD fant i hula vart aldri åpna før Harry gjorde det (så vidt me er informert om iallefall).

Lenke til kommentar
Da blir jeg sur orker ikke mer hopping i bøkene enn det var man kan ikke ta inn en ny person nå (Jeg vil ikke og da sjer det ikke basta)

Ville du ikke blitt fornøyd med 7. bok hvis det viste seg å være en ny person?

Alle Potter fans i hele verden har tenkt på mulige personer uten å finne noen navn som passer med de initialene og jeg tror samtlige vil bli overasket over utfallet uansett hva de har spekulert i.

Endret av Pazman
Lenke til kommentar
Er enig i at det hadde vært bedre hvis det hadde vært en person vi hadde hørt om før. Ikke nødvendigvis en kjent en, men en som er nevnt før i alle fall. Tror egentlig ikke det er en ny en heller.

5584135[/snapback]

Det kommer sikkert nye figurer i 7ende boka. Ja i kvar bok har det kommet minst 3-5 nye "viktige" personer.Det kommer heilt sikkert ei/ein ny forsvar mot svartekunst lærar.Kanskje han/ho er den mystiske RAB\RAS. Er nok mest sannsynli det :) .

Endret av brd
Lenke til kommentar
Noen andre en meg som har starta å tenke på hva som skjer i bok nr 7?Jeg har funnet ut at det blir Neville(nilus?) som dreper voldemort jeg :D

5614819[/snapback]

Det er vel ganske usannsynelig! :p

5615705[/snapback]

Vis spådommen er sann :roll:

Lenke til kommentar

Ja, da fikk jeg gjort meg ferdig med bok nummer seks forrige helg. Jeg nøt boka, og synes den er en av de beste bøkene i serien. Slutten etterlot meg undrende...er Snape god eller ond? Først trodde jeg selvsagt at han var ond, men etter å ha lest teorier om at Dumbledore og Snape kanskje hadde planlagt noe, er jeg ikke fullt så sikker lenger. Det blir spennende å se! :)

Lenke til kommentar

Ja da begynner jeg på HBP for andre gang, beste Hp bok hitil :D

Fikk sett GOF filmen igjen nå for 1 uke sia denne gangen med DVD kvalitet. Og jeg må si at jeg er kjempe skuffa. Filmene blir bare mer og mer tragiske. GOF boka var jo bare så inderlig genial og spennende. I filmen vrir de bare på historien og tar bort altformye. FS og COS var faktisk to bedre HP filmer, skuespillern som spilte Dumbledore der var faktisk lik han i boka. Og de har faktisk greid og følge historien uten og drite seg helt ut.

Noen som deler mine synspunkter?

Lenke til kommentar
Ja da begynner jeg på HBP for andre gang, beste Hp bok hitil :D

Fikk sett GOF filmen igjen nå for 1 uke sia denne gangen med DVD kvalitet. Og jeg må  si at jeg er kjempe skuffa. Filmene blir bare mer og mer tragiske. GOF boka var jo bare så inderlig genial og spennende. I filmen vrir de bare på historien og tar bort altformye. FS og COS var faktisk to bedre HP filmer, skuespillern som spilte Dumbledore der var faktisk lik han i boka. Og de har faktisk greid og følge historien uten og drite seg helt ut.

Noen som deler mine synspunkter?

5670065[/snapback]

Ja, det gjør jeg. Men noe av forklaringen kan jo være at PS og COS er på et par hundre sider, og dei andre er på 500+. Det gjør det iallefall ikke noe enklere. Jeg mislikte sterkt mazen i GOF-filmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...