Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har noe sladder/harde fakta om filmatiseringen av Harry Potter and the Order of the Phoenix? Jeg gleder meg iallefall veldig. Boken er jo den lengste, men jeg føler likevel den er litt dradd ut. I film nummer fire ble svært kuttet bort, og svært mye savnet. Jeg tror vi kommer til å savne en god del i denne boken her også, men kanskje ikke så mye i forhold til sidetallet.

 

Her er noen opplysninger fra IMDB:

  • Skal efter planen komme i 2007
  • Regissøren er denne gangen David Yates. Det er faktisk bare film en og to som har hatt samme regissør, ellers har alle hatt forskjellige!
  • Screenplay av Steven Kloves. Han har gjort det på alle filmene unntatt eneren. Det er også annonsert at han skal ta fatt på bok nummer 6 - HP and the Half-Blood prince (annonsert til å komme i 2008).
  • Daniel Radcliffe spiller fortsatt Harry Potter
  • Emma Watson spiller fortsatt Hermione Granger
  • Rupert Grint spiller fortsatt Ron Weasley
  • Jason Isaacs spiller også fortsatt Lucius Malfoy

IMDB sier også at dette er en "Pre-production" og at svært mye kan endres i løpet av svært kort tid.

 

 

 

Håper filmen blir bra! Håper iallefall at dei kan lage noen bra scener ut av kampen i the department of magic, eller hva det kalles. BLir vel første gang vi ser en ordentlig trollmanskamp (det er jo den på Dumbledores kontor også, men den er vel ikke like brutal). Med andre ord: Jeg storgleder meg.

 

_______

Goscinny

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Sekseren var trist.Men vi har vel vore teroier at Humlesnurr ikkje er død!.Eg trur at det var planlagt mellom Slur og Humlesnurr.Folk seier Humlesnurr har bare Slur sitt ord på at han er med Føniksorden.Han møtte ikkje opp i Tom venster sin grav i fjerde bok han er Halvblod-prinsen.Men eg trur Slur har reddet Humlesnurr eller noe sånt ellers så er dei i slekt men eg veit ikkje.Takk Tonio eg viste ikkje at R.A.B var Broren til Svaart.Kva er din teori Tonio om dette? og kva trur du skjer i sjuende bok.

 

Eg har ikkje leste heile posten. :D

 

Mhv Daniel Radcliffe

Endret av brd
Lenke til kommentar
Sekseren var trist.Men vi har vel vore teroier at Humlesnurr ikkje er død!.Eg trur at det var planlagt mellom Slur og Humlesnurr.Folk seier Humlesnurr har bare Slur sitt ord på at han er med Føniksorden.Han møtte ikkje opp i Tom venster sin grav i fjerde bok han er Halvblod-prinsen.Men eg trur Slur har reddet Humlesnurr eller noe sånt ellers så er dei i slekt men eg veit ikkje.Takk Tonio eg viste ikkje at R.A.B var Voldemort(han du veit :p).Kva er din teori Tonio om dette? og kva trur du skjer i sjuende bok.

 

Eg har ikkje leste heile posten. :D

 

Mhv Daniel Radcliffe

5444056[/snapback]

 

Jeg er helt overbevist om at han ikke er død! Det er så mye som tyder på at han ikke er det!

 

For dere som ikke har besøkt siden enda: dumbledoreisnotdead.com

Lenke til kommentar
Sekseren var trist.Men vi har vel vore teroier at Humlesnurr ikkje er død!.Eg trur at det var planlagt mellom Slur og Humlesnurr.Folk seier Humlesnurr har bare Slur sitt ord på at han er med Føniksorden.Han møtte ikkje opp i Tom venster sin grav i fjerde bok han er Halvblod-prinsen.Men eg trur Slur har reddet Humlesnurr eller noe sånt ellers så er dei i slekt men eg veit ikkje.Takk Tonio eg viste ikkje at R.A.B var Broren til Svaart.Kva er din teori Tonio om dette? og kva trur du skjer i sjuende bok.

 

Eg har ikkje leste heile posten. :D

 

Mhv Daniel Radcliffe

5444056[/snapback]

Yay, innlegget ble helt forandret.

 

Vi vet ikke at RAB er broren til Svaart, men jeg tror det. Jeg er forøvrig overbevist om at Humlesnurr er død.

Lenke til kommentar
Sekseren var trist.Men vi har vel vore teroier at Humlesnurr ikkje er død!.Eg trur at det var planlagt mellom Slur og Humlesnurr.Folk seier Humlesnurr har bare Slur sitt ord på at han er med Føniksorden.Han møtte ikkje opp i Tom venster sin grav i fjerde bok han er Halvblod-prinsen.Men eg trur Slur har reddet Humlesnurr eller noe sånt ellers så er dei i slekt men eg veit ikkje.Takk Tonio eg viste ikkje at R.A.B var Broren til Svaart.Kva er din teori Tonio om dette? og kva trur du skjer i sjuende bok.

 

Eg har ikkje leste heile posten. :D

 

Mhv Daniel Radcliffe

5444056[/snapback]

Yay, innlegget ble helt forandret.

 

Vi vet ikke at RAB er broren til Svaart, men jeg tror det. Jeg er forøvrig overbevist om at Humlesnurr er død.

5444204[/snapback]

 

Levende inntil det motsatte er bevist :p:thumbup:

Lenke til kommentar
Så det er ikke nok at hat faller ned og det holdes en begravelse?

 

Du kommer til å tro at han lever helt til han våkner opp igjen (Noe som ikke kommer til å skje)?

5444530[/snapback]

 

Det er godt mulig at han er no more, men jeg med mitt enkle sinn kan ikke forestille meg at han er død. Og om han var død, tror jeg Rowling ville bekreftet det mye mer enn hun gjorde. For det er jo faktisk mulig at han lever, til tross for alt som skjedde. Dessuten gikk det alt for lett for dei slemme. Dombledore er en for stor trollmann til at noe slikt kunne skje.

Lenke til kommentar
Så det er ikke nok at hat faller ned og det holdes en begravelse?

 

Du kommer til å tro at han lever helt til han våkner opp igjen (Noe som ikke kommer til å skje)?

5444530[/snapback]

 

Vi så aldri at det faktisk var Dumbledore som ble lagt i kista...

Avada kedavra curse har aldri fungert så den har kastet noen tidligere...

pluss mye mer...

Lenke til kommentar
Så det er ikke nok at hat faller ned og det holdes en begravelse?

 

Du kommer til å tro at han lever helt til han våkner opp igjen (Noe som ikke kommer til å skje)?

5444530[/snapback]

Fullstendig mulig ja, men umulig å sei.

 

Eit fall kan lett dempast (som DD gjorde då Harry falt av kosten i PoA) og ingen såg DD etter den kvelden.

Lenke til kommentar
Så det er ikke nok at hat faller ned og det holdes en begravelse?

 

Du kommer til å tro at han lever helt til han våkner opp igjen (Noe som ikke kommer til å skje)?

5444530[/snapback]

Fullstendig mulig ja, men umulig å sei.

 

Eit fall kan lett dempast (som DD gjorde då Harry falt av kosten i PoA) og ingen såg DD etter den kvelden.

5445151[/snapback]

 

 

Trur nok DD er død.Men eg trur nok R.A.B blir HP sin ny "læremester" eller noe sånt. Men trur dere at Slur er med Voldemort eller med Føniksordnen?.Eg er ikkje sikker, han "drepte" humlesnurr, men det kan bare være den geniale planen mellom Slur og DD,at Slur er Spion eller noe sånt`?.Nei nå begynner Hp bøkene og høyre ut som avansert krim :p

Lenke til kommentar
Kan du forklare den siste setningen din? Jeg er ikke så god på dialekter, skjønner du.

 

EDIT: Skjønte det nå  :blush:. Men det er ikke lett med dialekt/nynorsk. "og høyre" = "å høyre" = "å høre"?

 

Du mener at de begynner å likne på avansert krim?

5447504[/snapback]

 

Sorry , skal prøve å skrive på bokmål. Nei jeg meiner ikke at HP er avansert krim.Men at det begynner å bli vanskelig å hugse å tenke kva som skal skje. Avansert krim var bare ei samanliknig :)

Lenke til kommentar
Kan du forklare den siste setningen din? Jeg er ikke så god på dialekter, skjønner du.

 

EDIT: Skjønte det nå  :blush:. Men det er ikke lett med dialekt/nynorsk. "og høyre" = "å høyre" = "å høre"?

 

Du mener at de begynner å likne på avansert krim?

5447504[/snapback]

 

Sorry , skal prøve å skrive på bokmål. Nei jeg meiner ikke at HP er avansert krim.Men at det begynner å bli vanskelig å hugse å tenke kva som skal skje. Avansert krim var bare ei samanliknig :)

5448005[/snapback]

Nei, hold deg til nynorsk. Er teit om du slutter å skrive språket ditt bare på grunn av et imbesilt språkdøvt menneske.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...