Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva skal nummer 7 hete forresten?

5341669[/snapback]

 

For å sitere vg-nett: Harry Potter and the Pyramids of Furmat

 

De hevder også at boken vil komme ut iløpet av 06. Heller tvilsomt spør du meg.

 

Har dere tolket det som om R.A.B er broren til Sirius? Så at R.A.B ble oversatt til R.A.S i den norske utgaven. Dette er sikkert skrevet før, men posten...

Lenke til kommentar
De hevder også at boken vil komme ut iløpet av 06. Heller tvilsomt spør du meg.

5347144[/snapback]

 

Tror bare VG skrev det litt rart. De skriver ikke 06. De skriver at boken etter planen kommer neste år, men med neste år tror jeg VG mener "neste år" som om vi er i 2006 allerede. Altså 2007.

Forøvrig så begynner jeg nå snart å håpe at Harry IKKE dør. De fleste aviser og andre medier ser ut til å nå være ganske sikre i sin tro på at Harry kommer til å dø. Og jeg håper de tar feil, bare for at de skal ta feil. De hadde rett når de forutså Dumbledores død i bok 6, og jeg hater at de har rett hele tiden. :p

Lenke til kommentar
Har dere tolket det som om R.A.B er broren til Sirius? Så at R.A.B ble oversatt til R.A.S i den norske utgaven. Dette er sikkert skrevet før, men posten...

5347144[/snapback]

En ting er uansett sikkert, og det er det at Bugge og noen andre oversettere av HP valgte å oversette det som om det var broren, og han er den eneste vi til nå kjenner som kan være RAB.

 

"Nå skal jeg prøve å være litt diffus, så jeg ikke avslører alt for mye for de som ikke har lest boka enda. R.A.B. var et av de navnene det var vanskeligst å oversette, nettopp på grunn av at man ikke vet hvem det er. Jeg er med i en e-postring sammen med 10-15 andre av de som oversetter Harry Potter-bøkene. Det er vel cirka 60 stk som oversetter bøkene til sammen tror jeg. Jeg gikk gjennom alle mulige navn som fantes allerede, og det var bare et som kunne passe til R.A.B. Alle i denne e-postringen var enige om at denne personen var den mest sannsynlige, så derfor gikk vi for den. Det kan jo hende vi har tatt fullstendig feil, men da blir det forhåpentligvis allikevel lettere og rette på det senere."

 

Kilde: The Daily Prophet

 

 

Det er litt merklig, jeg både gruer og gleder meg til syvende bok. Den vil avslutte mye, og den betyr ikke mer ekte Potter. Men på en annen side blir jo ventingen ferdig, og de fleste spørsmålene besvart. =/

Lenke til kommentar
Jeg tviler på at alle spørsmålene kommer frem med en gang. Det vi måtte lure på er jeg derimot sikker på at vi får svar om på jkrowling.com.

5348445[/snapback]

Etter HBP er det så mange ubesvarte spørsmål, eg ser meir fram til å få svar på dei enn å lese slutten av boka :)

Lenke til kommentar

Har akkurrat blitt ferdig med Føniksordenen og Halvblodsprinsen (Fikk den til jul på norsk) og har blitt interresert i Harry Potter. Har lest de andre bøkene før, men ble liksom ikke så hekta som nå. Må vel lese de om igjen snart.

 

 

Men jeg må si meg litt skuffet over slutten i HBP.

For det første så døde jo Humlenurr. Jeg hadde jo håpet at det skulle bli en skikkelig hevn og slur endelig skulle dø, men neida...

Og så i begravelsen sier han bare farvel til Gulla liksom, og ikke noe mer skjer. Jeg hadde jo håpet at hun skulle løpe etter ham og si at hun ikke brydde seg om farene når hun var sammen med ham eller noe sånn, men hun virket jo rett og slett likegyldig. Noen som vet om det skjer noe mer mellom de i den neste boka?

Og det neste året vil han ikke være på galtvort, det som jeg har synes var noe av de bra tingene med bøkene at det er på en skole alt dette, skjer...

Nei jeg vet ikke helt hva jeg vil tro, men jeg føler at jeg kommer til å bli skuffet over mye av det som kommer til å skje i den siste boken

Og på toppen av det hele får vi heller ikke vite hvem denne mystiske fienden av Lord Voldemort er RAS (RAB på engelsk?)

 

 

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Ja nå er vel de fleste av disse tingene nevnt før da...

 

Men jeg sov veldig dårlig i natt. Lå og tenkte.

Da kom jeg til å tenke på når Humlesnurr og Harry er oppe i tårnet og Draco kommer opp. I boka står det at han hørte noen komme og han trekkte seg til siden.

Og da ingen av de som kom inn må ha støtt borti ham, må han ha vært litt borte i rommet, så hvordan kan Humlesnurr truffet ham om det ikke var med vilje? Mulig som andre tror her at det var en nøye gjennomtenkt plan mellom Humlesnurr og Slur.

Og den teorien om at Humlesnurr faket døden sin har jeg ikke så mye tro på. Dersom ikke forbannelsen tok knekken på ham hadde nok fallet gjort det. Og "våden" som hadde gjort harry helt urørlig hadde jo også gått opp. Hvordan det er mulig uten at han døde ser ikke jeg hvordan kunne skjedd. Det var jo ingen av de andre i rommet som kunne ha grunn til å "løse den opp"... Muligens Slur? Blir litt forvirra av ham. Han virker så mystisk...

Endret av Petter (chaos)
Lenke til kommentar
*spoiler*

5375330[/snapback]

Gidd spoiler da! Skal du absolutt skrive det så skriv i spoiler tag!

 

 [spoiler] *insert spoiler* [/spoiler] 

5376926[/snapback]

 

Fikset spoiler tags på innholdt som var nettopp det. Husk det i fremtiden, så ødelegger man ikke for de som ikke har lest smile.gif

 

 

HAHA! *le høyt*.

 

Dette blir, som Tonio sier, bare tåpelig! Det er en grunn til at det eksisterer to Harry Potter-tråder! Denne tråden eksisterer fordi man her kan diskutere ting som inneholder aller siste nytt fra Harry Potter-verden! Og dessuten: Hvis man ikke skal spoile, kan man jo ikke diskutere Harry Potter i det heletatt! Noen har kanskje ikke lest treeren enda! Dessuten er det lenge siden Bok nummer seks, Harry Potter og Halvblodsprinsen kom ut på norsk.

 

DEtte blir bare veldig dumt!

 

 

 

EDIT: http://forum.begin.no/index.php?showtopic=443059 HEr kan du diskutere ting fra bok 1 til bok 5.

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Mm, latt de som ikke er frelste av HP leke nå Goscinny, beste måten å lære på er å gjøre feil. :p

 

Uansett, det er egentlig ikke noe som burde være spoilere nå, nyeste film kom for over en måned side, og nyeste bok er over en måned gammel på norsk og enda eldre på engelsk. Neste film kommer ikke før 2007 i følge IMDB. Altfor lenge til noe saftig med HP nå.=(

Lenke til kommentar
Hva skal nummer 7 hete forresten?

5341669[/snapback]

 

Mener den skulle hete "Harry Potter and the Pyramids of Furmat", men hun har ikke helt bestemt seg enda. Mulig dette bare er noe avisene har funnet på siden hun sikkert ikke har begynnt skikkelig på boka enda??

Endret av Petter (chaos)
Lenke til kommentar
Hva skal nummer 7 hete forresten?

5341669[/snapback]

Mener den skulle hete "Harry Potter and the Pyramids of Furmat", men hun har ikke helt bestemt seg enda. Mulig dette bare er noe avisene har funnet på siden hun sikkert ikke har begynnt skikkelig på boka enda??

5379212[/snapback]

Som jeg skrev:
Det vet vi ikke enda. :)

5341700[/snapback]

Lenke til kommentar
Hva skal nummer 7 hete forresten?

5341669[/snapback]

 

Mener den skulle hete "Harry Potter and the Pyramids of Furmat", men hun har ikke helt bestemt seg enda. Mulig dette bare er noe avisene har funnet på siden hun sikkert ikke har begynnt skikkelig på boka enda??

5379212[/snapback]

 

J.K Rowling avkreftet at den ikke skulle hete "Harry Potter and the Pyramids of Furmat"

Tror det blir trist når jeg leser den siste boken ja.

Noen teorier om hvem R.A.B er da folkens ?

Leste en plass at det kunne være broren til Snape, noen som vet navnet på han ?

Endret av loqron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...