Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dumbledore angriper jo Harry i Champions-rommet etter at alle er kommet inn, det strider jo mot heile karakteren til Dumbledore, ein av dei største tabbane i heile filmen. Heile karakteren til Dumbledore var totalt misplassert. Han er ein rolig, klok og bekymra karakter, ikkje som han vart framstillt i filmen.

 

Quidditch World Cupen var jo ingenting. Åpningen var storslått og alt det der, men det varte jo berre i 2 minuttar. Ingen veela, ingen kamp?

 

Labyrinten var veldig skuffande. Alt me såg var litt hekk, busk, røter og vind. Kva skjedde med edderkoppen i slutten av labyrinten? Og Harry\Cedric tok liksom avgjersla om å dele cupen på eit halvt sekund. Synest også dei kunne tatt med Harry når han øvde på Accio. Hermione sa før den første oppgåva "It's all about concentrating"...ok, konsentrasjon på what?

 

Scenen med Voldemort var kjedelig og hadde ikkje samme atmosfære som i boka. Han hoppa berre rundt omkring. Og kva med dei raude augene?

 

Så var det Priori Incantatum; korleis skal dei som såg filmen vite kva det faktisk var? Du får aldri ein forklaring på det, og vil aldri ta poenget med dei 10 siste minuttane.

 

Kvifor dør ikkje Barty Crouch Jr? Med han som vitne ville MoM utan tvil ha trudd på Dumbledore sin historie om Voldemort som har returnert, men neida...han lever i beste velgåande. :roll:

 

Fleur Delacour var absolutt ikkje som i boka, ho virka inkompetent og ikkje i nærheten av så sjølvsikker og bestemt.

 

Og kva i alle dagar gjorde Barty i starten av boka?

 

Den delen der Harry og Ron var uvennar? Joda, den var over på 5 minuttar.

 

Fleire punkt var rett og slett feil. Dei kan sikkert rettast på i neste bok ved at det kjem fram at Snape og Hagrid vart sent ut på oppdrag av Dumbledore og at Barty faktisk døde, men det overraskar meg ikkje om dei berre hopper over heile greia.

 

ehs5: Ingen dum idè. Men ta med dei 3 første og. Til saman utgjer dei kanskje like mykje tekst som heile Ootp, så du går fort gjennom den delen.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Aah, ja. Stemmer det.

 

 

Nå begynner jeg på bok nummer 4. Jeg orker rett og slett ikke å begynne på den første, rett og slett fordi jeg har sett de forrige filmene utallige ganger, og er piss lei dem. Jeg vil heller friske opp historien fra de siste, da jeg ikke husker bæret av hva som har skjedd.

Lenke til kommentar
Å! Noe jeg kom på nå.

 

Hvorfor gjorde de det slik at kun gutter går på Durmstrang og omvendt? Kun for moro?

5183708[/snapback]

Er det ikke sånn i boka?

 

Evigheter siden jeg leste den, og jeg husker aldri sånne detaljer.

5183790[/snapback]

 

Tror det står et sted i boka noe med vakre jenter fra Beauxbatons...

Lenke til kommentar

Ja, jeg kan svare! Jeg er nesten sikker på at det ikke var rene jente og gutte skoler. Det kom jo både gutter og jenter fra Beuxebatons(sikkert feil skrevet) og Durmstrang! Så da har filmen en ganske stor feil der...

 

EDIT: Så nettopp i boka og det er helt klart at det er både jenter og gutter i begge skolene!

Endret av Jokko88
Lenke til kommentar

I filmen, Ildbegeret, synes jeg det viktigste som manglet var det at han kroek JR drepte faren sin! Så jo bare at han faren lå i skogen, bevistløs eller død, fikk ikke noen som helst forklaring på det?!?! Teit..

 

Har også nettopp lest ferdig Halvblodsprinsen på nrsk. Symes den var veldig bra. Trist at Humlesnurr dør!! Noe der jeg ikke skjønner også. Det med Slur. At det er han som dreper han. J.K. Rowling har brukt lang tid på å overbevise oss om at han er snill, og nå bare kaster hun det bort?? Men kan han drepe Humlesnurr og være snill samtidig?? Spent på fortsettelsen...=)

Lenke til kommentar
I filmen, Ildbegeret, synes jeg det viktigste som manglet var det at han kroek JR drepte faren sin! Så jo bare at han faren lå i skogen, bevistløs eller død, fikk ikke noen som helst forklaring på det?!?! Teit..

 

Har også nettopp lest ferdig  Halvblodsprinsen på nrsk. Symes den var veldig bra. Trist at Humlesnurr dør!! Noe der jeg ikke skjønner også. Det med Slur. At det er han som dreper han. J.K. Rowling  har brukt lang tid på å overbevise oss om at han er snill, og nå bare kaster hun det bort?? Men kan han drepe Humlesnurr og være snill samtidig?? Spent på fortsettelsen...=)

5203249[/snapback]

 

Her vettu ;)

Lenke til kommentar

Altså, Hermione nå....er blitt...helt....*smelte sammen*..fy faen :p:love:

 

Skikkelig søt engel :p Me like.

 

Edit: oh ja, filmen var nice forresten. Men som nevnt ovenfor av en annen, så er det mange hull og mangler i forhold til boka. Om en ser kun på filmene, vil en bruke sin logikk til å skjønne og utfylle det som "mangler".

 

....megakostilEmmaWatson.

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...