Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor synes så mage at oversettelsene er så dårlige?? Synes de er knallbra jeg. Personene i bøkene har jo navn av samme type i de engelske bøkene også. Synes Bugge fortjener ros for oversettelsene. Trenger en god del fantasi for å komme på oversettelser for alle tulleordene.  :)

5007450[/snapback]

 

 

Navn er navn.. Jeg heter Christian, jeg heter ikke Andrew om jeg flytter til England...

 

Navn på trylleformler er også navn på trylleformler

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Anbefalerer de som bor i nærheten av Hønefoss om å komme hit den attende november! :) Fikk forøvrig denne mailen fra fengselet nå nettopp:

 

Hei

 

Vi skal ha et opplegg med utkledning , koderebus og

spesial meny osv. , men det blir på lørdag 19 på morgen.

 

Det er bestemt at det denne gangen blir bokslipp kl

0900 om morgen. Men vi håper på en morsom formiddag uansett !

 

Du blir førstemann som får vår nett-flyer !

 

Send den gjerne videre til venner !

Så da blir det film, og bok dagen etter.

 

Bildet som var med:

http://i3.photobucket.com/albums/y57/Tonio...arry-Potter.png

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
noen av dere som har sett filmen? fikk litt blandete følelser jeg, den var jo bra og alt det der, men de klarte jo å gjøre den ultimate feilen! Voldemort hadde ikke røde øyne! er ganske skuffet der, var ganske mange andre feil der også, men den var værst!

5173832[/snapback]

 

 

Storfornøyd med filmen, egentlig!

 

Mye som var borte, men dei hadde med det vesentlige.

Lenke til kommentar

Er oversatt til R.A.S. har jeg hørt, så han satser vel på at det er Regulus.

 

Sett filmen nå, jeg og fem til kledde oss ut. :p Synes det var trist at husnissene ikke var med i det hele tatt og det at Voldemort ikke var noe skummel/ekkel. Også hadde jeg jo gledet meg skikkelig til å se Rumpeldunken, som aldri kom.

Lenke til kommentar

Savna gompene under Quidditch World Cup(de som Death Eaters skal ha svevende over seg)

Og Dark Mark burde vel kommet litt før...

Dobby skulle ha gitt gjellegresset til Harry.

Røde øyner på Voldemort.

Litt mer av Pensieve'n til Dumbledore, og litt mer dialog med Harry og Albus..

 

Kanskje litt vanskelig film for de som ikke har lest boka, men /care - bøkene er et must før filmene!!

Lenke til kommentar

Det med at den kanskje er litt vanskelig, det minner meg på at jeg synes filmene blir mer og mer et raskt sammendrag av boken de bygger på, ikke at det er noe godt sammendrag.

Er så mange småting som kunne gjort det litt bedre, slike ting som at Hermine/Hermione har rosa kjole, hadde det hatt så mye å si om den hadde vært blå som i boka?

 

Filmene provoserer meg så sinnsykt. =/ Er ikke bra for meg å se dem.

Lenke til kommentar
Skal se filmen i kveld. Gleder meg skikkelig, selv om jeg ser at reaksjonene til folk er noe blandet. Tror ikke jeg blir skuffet likevel. ;)

5181240[/snapback]

 

jaja, noen av oss har fremdeles håpet :p

 

Etter å ha sett de 3 første filmene så kommer eg ikke til å se de neste siden (kanskje bare eg som er pirkete) det er så mange ting som mangler fra boka, ja eg skjønner at du ikke kan få plass til alt fra en bok over til film, men det er like vel irriterende. Nei får eller dra opp Tidshjul bøkene å vente på neste harry potter bok da. :)

Lenke til kommentar
Skal se filmen i kveld. Gleder meg skikkelig, selv om jeg ser at reaksjonene til folk er noe blandet. Tror ikke jeg blir skuffet likevel. ;)

5181240[/snapback]

Ble ikke du kjempeskuffet over PoA?

5181507[/snapback]

 

Jeg ble vel ikke kjempeskuffet over PoA, det var en del ting i den jeg virkelig likte veldig godt. Men det var noen detaljer (utseende på noen rollefigurer o.l.) som irriterte meg en del.

 

Samme med denne filmen. En del ting jeg irriterer meg skikkelig over, men også en del ting jeg liker godt.

Jeg synes filmen bærer et preg av å ha det altfor travelt. De kunne med fordel lagd den en time lenger. Ble kjempeskuffet over at jeg ikke fikk se noe quidditch. :( Noen ganger gikk det altfor fort i svingene mellom en del scener.

 

Madeye Moody...jeg likte ikke måten han så ut på først, akspeterte det sånn halvveis litt lenger ut i filmen. Han spiller bra, og er vel i grunn godtatt fra min side.

Fleur...ikke som jeg hadde forestilt meg. Heller ikke Cho. Cho var kjempenedtur synes jeg. Menmen...

Merket at jeg noen ganger i løpet av filmen ble sittende å småirritere meg over ting som ikke var som i boka, ting som var forandret, kuttet bort eller lagt til.

Klarer man å glemme boka i noen timer, og bare nyte filmen som en film og ikke noe mer, så er den meget bra. Sånn er det forøvrig med de tidligere filmene også.

Spent på hvordan de kommer til å gjøre film 5...

Lenke til kommentar

Var ikkje overhappy av GoF. Hadde forventa meir av den.

 

Eg har laga mitt eige bilde av Moody i bøkene, så han i filmen blir fort viska ut. Liker dårlig filmar basert på bøker, dei tar jo berre høgdepunkta og viser dei fortløpande. Skodespelarane er ikkje mykje å skrive heim om heller.

 

Eg irriterte meg nok for mykje over alt som mangla at eg aldri klarte å nyte filmen heilt ut. Visste riktignok alt som skulle skje, men den tok liksom aldri heilt av :)

Lenke til kommentar
Å! Noe jeg kom på nå.

 

Hvorfor gjorde de det slik at kun gutter går på Durmstrang og omvendt? Kun for moro?

5183708[/snapback]

Er det ikke sånn i boka?

 

Evigheter siden jeg leste den, og jeg husker aldri sånne detaljer.

 

 

Jeg likte faktisk filmen, om den var lik boka eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...