Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
«Viktor Krum ... Fleur Delacour ... Cedric Diggory ... HARRY POTTER!»

Dumbledore tar jo helt av.

Får nesten abstinenser her, ble nettopp ferdig med å lese "Goblet of fire ", igjen (fjerde gangen mener jeg det er :p). Og det er ren tortur og måtte vente på filmen :lol:

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
«Viktor Krum ... Fleur Delacour ... Cedric Diggory ... HARRY POTTER!»

 

*gåsehud*

 

:D

Nei, nei, nei. Det er ikke ":D". :/

 

Det var jo så lite Dumbledore-ish. I boken ser han litt forundret på lappen, og sier navnet rolig. Noe som passer med personligheten hans. I traileren roper han det ut med en gang, anklagende og på en måte "brutalt". Synes ikke det passet helt med personligheten hans.

 

Er flere andre ting jeg har sett fra filmen som ikke passer med min oppfattelse fra boken. For eksempel er labyrinten til The Third Task gigantisk. Altså, den skal jo være på Quidditch Pitch'en, og den er ikke så gigantisk. Og Krum virker alt for "brautende". Kan dere se for dere at film-versjonen av Krum går opp til biblioteket hver dag for å treffe Hermione? Hvor ble det av den beskjedne fyren som holdt seg litt i bakkanten og ikke ble høy på pæren over kjendisstatusen? Sånn virker han ikke i filmen, basert på trailere. Bare for å nevne et par ting. Men håper at helheten i filmen blir bra.

Endret av bhsand
Lenke til kommentar

Tja, skjønner hva du mener, bhsand, men jeg liker det litt likevel. Det er tross alt en film og selv om enkelte av Dumbledores "trekk" er utelatt, gjør det meg ikke så mye. Dessuten har vi kun basert inntrykkene våre fra en liten trailer ... er ikke sikkert den gjenspeiler rolletolkningen til skuespilleren fullt ut - vi får vente til premieren. ;)

Lenke til kommentar
Tja, skjønner hva du mener, bhsand, men jeg liker det litt likevel. Det er tross alt en film og selv om enkelte av Dumbledores "trekk" er utelatt, gjør det meg ikke så mye.

Nja. Delvis enig. Men det at Dumbledore er en sindig mann som ikke hadde skreket navnet ut på den måten synes jeg er ganske fremtredende. Såvidt jeg husker tar han rolig opp lappen, studerer den en liten stund, og sier "Harry Potter" rolig. Det er ganske langt fra sånn som vi ser det i traileren, der han snapper den opp og roper øyeblikkelig "Harry Potter!" anklagende. Det er helt greit at skuespillere tolker forskjellige karakterer på forskjellige måter. Men her synes jeg de endrer på noe av det fundementale med Dumbledore. Se bare hvor rolig han er (ihvertfall på utsiden, vel å merke) når han kjemper mot Voldemort i OOTP. Det endrer jo på hele personligheten hans, ihvertfall hvis det er representativt for resten av filmen.

 

Dessuten har vi kun basert inntrykkene våre fra en liten trailer ... er ikke sikkert den gjenspeiler rolletolkningen til skuespilleren fullt ut - vi får vente til premieren. ;)

Ja, er klar over det. Som jeg sa - håper helheten i filmen blir bra, selv om vi som fans alltid vil ha noe å utsette på filmene. :)

Lenke til kommentar

Som jeg har skrevet tidligere, det er hvordan han roper ut navnet. Og som jeg har også har vært inne på, så trenger ikke det å være representativt for resten av filmen. Håper ikke det, håper jeg blir fornøyd med filmen.

 

Henger meg ikke alt for mye opp i akkurat det. Men det var flere andre ting jeg reagerte litt på i traileren, nevnte et par eksempler lengre oppe. I alle slike store bøker sier de at de ikke har plass til alt, og derfor må kutte bort en del. Det er jo naturlig, siden de har begrenset med spilletid. Men både i Ringenes Herre og Harry Potter blir det lagt til ting. Det skal være så mye gimmick og greier. Hvorfor skal Harry komme sprettende/hoppende opp av vannet i The Second Task, for eksempel? De må fjerne masse, men de har likevel tid til å legge til det de selv føler for. Det er heller ikke noen stor greie, men det er mange sånne småting i traileren som jeg irriterer meg litt over.

Lenke til kommentar
I alle slike store bøker sier de at de ikke har plass til alt, og derfor må kutte bort en del. Det er jo naturlig, siden de har begrenset med spilletid. Men både i Ringenes Herre og Harry Potter blir det lagt til ting. Det skal være så mye gimmick og greier. Hvorfor skal Harry komme sprettende/hoppende opp av vannet i The Second Task, for eksempel? De må fjerne masse, men de har likevel tid til å legge til det de selv føler for. Det er heller ikke noen stor greie, men det er mange sånne småting i traileren som jeg irriterer meg litt over.

Ganske enig med deg i det der..

Sikkert litt til som også er lagt til, så de bruker nok mange spilleminutter på ting som egentlig ikke skal være der... Det er jo noe med det at de skal skape litt action, og at filmen ikke skal bli kjedelig, men det går an å begrense seg....!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...