Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om dette er en mulig teori, men kan det hende at Dumble var en Animagus slik at han kan switche mellom å være menneske og en phoenix?

 

White smoke spiraled into the air and made strange shapes: Harry thought, for one heart-stopping moment, that he saw a phoenix fly joyfully into the blue, but next second the fire had vanished. (HBP pg 645/601)

 

DEssuten, Dumble ble jo brent under begravelsen, men dette har ingen effekt på trollmenn:

 

Non-magic people (more commonly known as muggles) were particularly afraid of magic in medieval times, but not very good at recognizing it. On the rare occasion that they did catch a real witch or wizard, burning had no effect whatsoever. The witch or wizard would perform a basic Flame Freezing Charm and then pretend to shriek with pain while enjoying a gentle, tickling sensation. (PoA pg 2/7)

 

 

 

Hvis vi ser dette i sammenheng med andre spor fra den meget interessante siden www.dumbledoreisnotdead.com, synes jeg nesten det er rart om Dumbledore virkelig er død i det heletatt.

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar
Vi vet hvem R.A.B er!! Det er Regulus Arcturus Black

Mange trodde at det var han før, men nå er det jo nesten 100% at det er ham!

Og da vil jeg bare legge til dette:

 

"In chapter 28, Flight Of The Prince, Harry and Dumbledore's retrieval of the locket in the cave, it is discovered that the locket contains a piece of paper with a small note.

 

*brevet*

 

Could the real locket be the same locket Harry found in Order of the Phoenix? In Chapter Six, The Noble and Most Ancient House of Black, Harry finds a "a heavy locket that none of them could open...""

 

I OotP møtte vi på et skrin som ingen greide å åpne, kunne dette være det ekte skrinet? (Teksten på engelsk kort og godt.)

 

Kilde.

Endret av Tonio
Lenke til kommentar
Vi vet hvem R.A.B er!! Det er Regulus Arcturus Black

Mange trodde at det var han før, men nå er det jo nesten 100% at det er ham!

Og da vil jeg bare legge til dette:

 

"In chapter 28, Flight Of The Prince, Harry and Dumbledore's retrieval of the locket in the cave, it is discovered that the locket contains a piece of paper with a small note.

 

*brevet*

 

Could the real locket be the same locket Harry found in Order of the Phoenix? In Chapter Six, The Noble and Most Ancient House of Black, Harry finds a "a heavy locket that none of them could open...""

 

I OotP møtte vi på et skrin som ingen greide å åpne, kunne dette være det ekte skrinet? (Teksten på engelsk kort og godt.)

 

Kilde.

Locket er ikke skrin, men en medaljong, men den teorien kan sikkert være helt rett. Vi vet allerede en liten del om bok 7!

Lenke til kommentar
Leste nettopp Harry Potter-diskusjonen på VG Nett sitt debattforum, og vet ikke om det er diskutert i denne tråden enda, men er det noen her som har tenkt på muligheten for at Harry selv er en horcrux?

Åssen skulle Voldemort ha fått til det?

 

Han brukte jo en Avada Kedavra-curse på Harry...

Lenke til kommentar
Leste nettopp Harry Potter-diskusjonen på VG Nett sitt debattforum, og vet ikke om det er diskutert i denne tråden enda, men er det noen her som har tenkt på muligheten for at Harry selv er en horcrux?

Åssen skulle Voldemort ha fått til det?

 

Han brukte jo en Avada Kedavra-curse på Harry...

Vel, jeg vet ikke. Jeg kan legge ut teorien til h*n som skrev på VG Nett. Merk at dette er IKKE min teori.

 

Jeg har en liten teori da det gjelder Harry Potter nå etter å ha lest bok 6.

Jeg tror Harry er en av Horcruxene, for meg stemmer alt om det er sant

1. alle de like evnene som Voldemort og Harry har. (parseltongue, wand, hodepinene der Harry nesten kan se hva Voldemort tenker)

 

-- Overført med formelen som skulle drepe Harry

 

 

3. Kan forklare hvorfor de trengte blodet til Harry til å vekke opp Voldemort igjen

 

Kunne brukt hvilken som helst trollmanns sitt men Voldemort ville ha Harrys (forklares i bok 4)

 

4. Kan også forklare hvorfor Snape sier i siste bok at de ikke skal skade Harry, at Voldemort selv vil ta seg av ham(kan være redd en del av sjelen skal bli borte)

 

Eventuelt så vil Voldemort ha han selv?

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Jeg har en liten teori da det gjelder Harry Potter nå etter å ha lest bok 6.

Jeg tror Harry er en av Horcruxene, for meg stemmer alt om det er sant

1. alle de like evnene som Voldemort og Harry har. (parseltongue, wand, hodepinene der Harry nesten kan se hva Voldemort tenker)

 

-- Overført med formelen som skulle drepe Harry

 

 

3. Kan forklare hvorfor de trengte blodet til Harry til å vekke opp Voldemort igjen

 

Kunne brukt hvilken som helst trollmanns sitt men Voldemort ville ha Harrys (forklares i bok 4)

 

4. Kan også forklare hvorfor Snape sier i siste bok at de ikke skal skade Harry, at Voldemort selv vil ta seg av ham(kan være redd en del av sjelen skal bli borte)

 

Eventuelt så vil Voldemort ha han selv?

 

:hmm:

1. Kan være...

 

3. Lenge siden jeg leste GoF, men forklaringa var vel noe annet?

 

4. Han er ikke redd "en del av sjelen" skal bli borte, for han lever jo i beste velgående med det han har....

Horcruxene var jo for at han kan komme til liv igjen ved hjelp av flere greier ikke bare en...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...